رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ایتالیا در صعود به جام جهانی ناکام ماند

بازی‌های پلی‌‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا با حذف غیرمنتظره قهرمان قاره سبز و صعود پرتغال، مقدونیه و ولز به مرحله نیمه نهایی‌ آغاز شد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، در آغاز بازی‌های پلی‌‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برای مشخص شدن برندگان سه سهمیه باقیمانده اروپا در قطر، امروز (جمعه) از ساعت ۱۵ دقیقه بامداد به وقت تهران چهار بازی همزمان برگزار شد که در پایان آنها تیم‌های ملی فوتبال پرتغال، ولز و مقدونیه شمالی به دور بعدی (مرحله نیمه نهایی) راه یافتند.

بیشتر بخوانید:

مهمترین اتفاق این بازی‌ها حذف ناباورانه ایتالیا با قبول شکست یک بر صفر خانگی برابر مقدونیه شمالی در مسیر C این رقابت‌ها بود. ایتالیایی‌ که جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را هم در پلی‌آف با قبول شکست برابر سوئد از دست داده بود، در سناریویی مشابه، این بار هم در خانه و پیش چشم هوادارانش سرافکنده میدان را ترک کرد.

فرصت‌سوزی‌های شاگردان روبرتو مانچینی در ورزشگاه رنزو باربرای شهر پالرمو آنقدر ادامه پیدا کرد تا مقدونیه سرانجام در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم توسط الکساندر ترایکوفسکی به گل رسید.

به این ترتیب قهرمان یورو ۲۰۲۰ کمتر از یک سال پس از فتح اروپا، دوباره از حضور در جام جهانی باز ماند اتفاقی که در تاریخ تیم ملی این کشور بی‌سابقه بوده است. مقدونیه هم راهی نیمه نهایی پلی‌آف شد جایی که باید با تیم ملی پرتغال در شهر پورتوی این کشور روبه‌رو شود.

تیم ملی پرتغال هم در ورزشگاه دراگائوی شهر پورتو با نتیجه ۳ بر یک ترکیه را شکست و به رؤیای این تیم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ پایان داد. اوتاویو بازیکن تیم پورتو در دقیقه ۱۵، دیوگو ژوتا در دقیقه ۴۲ و ماتئوس نونس در دقیقه ۴+۹۰ گل‌های تیم میزبان را به ثمر رساندند و بوراک ایلماز در دقیقه ۶۵ تنها گل ترکیه را زد.

در مسیر A هم تیم ملی ولز در ورزشگاه شهر کاردیف میزبان اتریش بود و این تیم را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد. هر دو گل این بازی را گرت بیل بازیکن نیمکت‌نشین رئال مادرید در دقایق ۲۵ و ۵۱ به ثمر رساند. اتریش هم در دقیقه ۶۴ توسط مارسل سابیتزر یکی از گل‌های خورده را جبران کرد.

به این ترتیب ولز راهی مرحله نیمه نهایی شد و باید منتظر برنده بازی تیم‌های ملی اسکاتلند و اوکراین بماند که به دلیل شرایط خاص اوکراینی‌ها و وقوع جنگ در این کشور به زمان دیگری موکول شده است.

همچنین در مسیر B سوئد در ورزشگاه فرندز آره‌نای شهر استکهلم میزبان جمهوری چک بود که این بازی پس از تساوی بدون گل در وقت‌های معمول به وقت‌های اضافه رفت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.