رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

سوزوکی خودرو‌ی پرنده می سازد

حمایت دولت ژاپن از استارت‌آپ‌های تاکسی هوایی باعث شده است تا سوزوکی نیز برای ورود به بازار خودرو‌های پرنده برنامه ریزی کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، غول خودروسازی ژاپنی سوزوکی با SkyDrive دست به دست هم داده تا خودرو‌های پرنده را به بازار عرضه کنند. مشارکت سوزوکی به آن اجازه می‌دهد تا در توسعه و تحقیق در مورد مکانیک خودرو‌های پرنده، ساخت و تجاری سازی وسایل نقلیه هوایی موسوم به هواپیما‌های برخاست و فرود عمودی الکتریکی (eVTOL) شرکت کند.

به گزارش slashgear، از سوی دیگر، SkyDrive قبلاً پرواز‌های آزمایشی سرنشین دار چنین وسایل نقلیه‌ای را انجام داده است و قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ یک خودروی پرنده در منطقه خلیج اوزاکا راه اندازی کند. نکته کلیدی دیگر از این اعلامیه این است که سوزوکی هند را برای توسعه بازار هدف قرار داده است، کشوری که در آن خودرو‌های الکتریکی هنوز در مراحل اولیه پذیرش هستند.

در چند سال گذشته، سرمایه‌گذاری‌ها برای استارت‌آپ‌های تاکسی هوایی در سطح جهان انجام شده است، اما ژاپن ممکن است جلوتر از رقبا باشد و این بیشتر به حمایت مناسب دولت از چنین بلندپروازی‌هایی مربوط می‌شود. طبق نقشه راهی که توسط وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن (METI) و وزارت زمین، زیرساخت، حمل و نقل و گردشگری (MLIT) ترسیم شده است، تجارت تاکسی‌های پرنده در سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. با این حال، نه سوزوکی و نه شریک آن جزئیات بیشتری در مورد این برنامه‌ها به اشتراک نگذاشته اند.

اهداف سوزوکی در مقایسه با خودرو‌های پرنده قطعا نشانه مثبتی برای صنعت است، اما در شرکت‌های دیگر نیز سرعت کار‌ها افزایش یافته است. در اوایل این ماه، شرکتی در اسلواکی AeroMobil AM NEXT را به بازار عرضه کرد که این شرکت ادعا می‌کند اولین تاکسی پرنده چهار نفره جهان است.

این وسیله نقلیه که شبیه ترکیبی از یک ابرخودرو و یک هواپیمای سبک به نظر می‌رسد، برای عرضه رسمی در سال ۲۰۲۷ برنامه ریزی شده است. شرکت تولید کننده این خودرو می‌گوید که سرویس تاکسی پرنده می‌تواند از حالت جاده به پیکربندی هوایی در تنها سه دقیقه تبدیل شود و بالعکس همچنین این وسیله مسافران را تا مسافت ۵۰۰ مایلی حمل می‌کند.

مقامات اسلواکی همچنین به خودروی پرنده‌ای به نام AirCar که توسط شرکتی به نام Klein Vision ساخته شده است، چراغ سبز نشان دادند. این وسیله که با موتور BMW کار می‌کند، می‌تواند در یک پنجره تنها دو دقیقه تغییر شکل دهد. استارت‌آپ سوئدی Jetson Aero نیز در اوایل این ماه جتسون وان را به نمایش گذاشت و وعده تحویل در اوایل سال آینده را داد. این مدل اخیر بیشتر شبیه یک پهپاد سرنشین دار با رویکرد طراحی بدون سرنشین است تا ماشین‌های پرنده شیک که توسط فیلم‌های علمی تخیلی وعده داده شده است.

رنو همچنین با استودیوی طراحی The Arsenale مستقر در میامی برای ایجاد یک ماشین پرنده واقعی به نام Air۴ همکاری کرد. در مورد بازار‌ها و تحولات مرتبط، نیکی آسیا گزارش می‌دهد که ایالات متحده و چین بزرگترین دارندگان پتنت در زمینه فناوری خودرو‌های پرنده هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.