واکنش منتقدان به فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور

فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور (Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore)، اخیرا نمایش داده شد و توانست میانگین امتیازات نسبتا متوسطی بگیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی،‌ فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore یا در زبان فارسی «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، فانتزی و خانوادگی شرکت برادران وارنر پیکچرز است که به‌دست کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده‌ای به‌نام دیوید ییتس ساخته شده است. از جمله کارهای این هنرمند می‌توان به فیلم Harry Potter and the Order of the Phoenix، فیلم Harry Potter and the Half-Blood Prince، فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 1، فیلم Harry Potter and the Deathly Hallows – Part 2 و فیلم The Legend of Tarzan و دو قسمت اول مجموعه Fantastic Beasts اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

در فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور، بازیگرانی مانند ادی ردمین در نقش نیوت اسکمندر، جود لاو در نقش آلبوس دامبلدور، مدس میکلسن در نقش گلرت گریندل‌والد، ازرا میلر در نقش کردنس بربون، دن فاگلر در نقش جیکوب کوالسکی، الیسون سودول در نقش کوئینی گلدستاین و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور در تاریخ ۲۹ مارس ۲۰۲۲ (۹ فروردین ۱۴۰۱) به‌صورت محدود در سینماهای شهر لندن نمایش داده شد. سازندگان در نظر داشتند که این فیلم را در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۲۲ (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) به‌صورت عمومی در سینماهای انگلیس نمایش دهند.

علاوه‌براین، فیلم Fantastic Beasts 3 قرار است در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) هم در سینماهای آمریکا به نمایش در بیاید. تا به این لحظه این اثر فانتزی امتیاز ۴۷ را از بین ۲۱ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده جی. کی. رولینگ و استیو کلاوز بوده است. این هنرمندان فیلمنامه را براساس داستانی که خود جی. کی. رولینگ مطرح کرده بود، نوشتند. از طرف دیگر هم دیوید هیمن، جی. کی. رولینگ، استیو کلاوز، لیونل ویگرام و تیم لوئیس نقش تهیه‌کنندگی این اثر را داشتند.

این فیلم هم درست همانند قسمت اول به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش متوسط قرار دارند. اکثر منتقدان به این موضوع اشاره کردند که این فیلم از ضعف‌ها و اشکالاتی که قسمت‌های قبل داشتند، دوری کرده است؛ اما بخش زیادی از جادوی خود را از دست داده است؛ دقیقا همان جادویی که چندین فیلم جادوگری قبلی مخاطبان را به سمت این دنیا کشانده بود.

لازم به ذکر است که همین حالا هم دو قسمت دیگر از این مجموعه در دست ساخت قرار دارد و قراردادهای آن بسته شده است، اما فعلا هیچ اطلاعات خاصی از آن در دسترس نیست؛ دو قسمتی که خود دیوید ییتس آن‌ها را کارگردانی می‌کند. از طرف دیگر هم ۴۸ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر فانتزی را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۶۰ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند.

از آن‌جایی‌که مدتی پیش فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore برای منتقدان مطرح جهانی نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

پروفسور آلبوس دامبلدور می‌داند که گلرت گریندل‌والد، جادوگر بسیار قدرتمندی که از جادوی سیاه استفاده می‌کند، در حال حرکت است تا کنترل دنیای جادوگران را در دست بگیرد. او که به‌تنهایی نمی‌تواند جلوی او را بگیرد، از نیوت اسکمندر درخواست کمک می‌کند؛ جادوگری که به‌صورت حرفه‌ای روی موجودات جادویی تمرکز دارد. دامبلدور از اسکمندر می‌خواهد تا تیمی از جادوگران و ساحره‌های شجاع و یک نانوای ماگِل اما جسور را در یک مأموریت بسیار خطرناک هدایت کند. در این مأموریت آن‌ها با موجودات جدید و قدیمی روبه‌رو می‌شوند و باید با لژیون پیروان گریندل‌والد که مدام در حال رشد است، مبارزه کنند. اما از آنجایی که خطرات خیلی زیادی وجود دارد، دامبلدور تا کی می‌تواند در حاشیه باقی بماند و از دور همه چیز را هدایت کند؟

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore بیندازیم:

برایان ترویت | یو اس ای تودی

۷۵ از ۱۰۰

سومین قسمت از سری پیش‌درآمدِ دنیای Harry Potter که توسط دیوید ییتس کارگردانی شده، هنوز هم پر از شخصیت‌ها و زیرداستان‌های مختلف است؛ بااین‌حال، چند مورد از اشتباهات فیلم‌های قبلی را برطرف کرده است. تاکید مجدد روی موجودات جادویی و یک رویکرد سیاسی عمدی هم به مجموعه اضافه شده است؛ خصوصا زمانی‌که به موضوعات تاریک می‌پردازد و جنبه‌های مختلف از آن را به تصویر می‌کشد.

بن تراویس | امپایر

۶۰ از ۱۰۰

فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore همانند فیلم‌های هری پاتر طلسمی اجرا نمی‌کنند. اما با اکشنی محکم و صحنه‌هایی عمیقا احساسی، نور کمی را در تاریک‌ترین ساعت دنیای جادوگری روشن می‌کند.

ایتن اندرتون | اسلش فیلم

۶۰ از ۱۰۰

فیلم The Secrets of Dumbledore بهترین داستان را در مجموعه دارد. هرچند که یک سری جزئیات مهم را از دست داده است؛ به همین دلیل هم نمی‌تواند به خوبی المان‌های جدیدی را از دنیای جادوگری بیرون بیاورد.

ریچل لابونته | اسکرین رنت

۵۰ از ۱۰۰

فیلم اسرار دامبلدور دقیقا به یک اندازه نقاط منفی و مثبت دارد. درست است که درنهایت سرگرم‌کننده است، اما تجربه‌ای را برای بینندگان به ارمغان می‌آورد که سراسر رضایت‌بخش نیست. البته جادوهایی هم در فیلم دیده می‌شود و شاید همین کافی باشد.

سیدهانت ادلاکها | آی جی ان

۴۰ از ۱۰۰

خسته‌کننده به‌نظر می‌آید و اینطور حس می‌شود که انگار این فیلم توسط افرادی ساخته شده که می‌خواهند به‌کلی ایده اولیه و جادویی آن را رها کنند؛ در صورتی که خود سری فیلم، اصلا دوست ندارد به چیزی شبیه به اثری با سیاست‌های بزرگسالانه و دیدگاه‌های مختلف آن‌ها تبدیل شود.

چارلز برامسکو | پولیگان

۲۰ از ۱۰۰

یک تلاش آشکار برای اصلاح مسیر این کشتی، به یک مأموریت خطرناک و فاجعه‌بار تبدیل شده است. درست همانند یک کشتی بی‌هویت، مدام به شکل‌های مختلف دور خودش می‌چرخد تا بالاخره یک جهت جدید و البته پایدار پیدا کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.