رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۶ بازیگر مشهوری که نامزد نقش «دکتر استرنج» بودند

جیک جیلنهال، خواکین فینیکس، جرد لتو و رایان گاسلینگ از جمله گزینه‌های مدیران مارول برای نقش ابرقهرمانی دکتر استیون استرنج بودند، نقشی که در نهایت به بندیکت کامبربچ رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا،‌ دنیای سینمایی مارول پر از قهرمانان برجسته است؛ از مرد آهنی گرفته تا پلنگ سیاه، فهرست ابرقهرمانان این دنیای سینمایی پایان ندارد و مدیران مارول روز به روز قهرمانان جدیدتری را به دنیای لایواکشن دعوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب بازیگر برای برخی از این قهرمانان کار ساده‌ای است به طور مثال رابرت داونی جونیور انتخابی فوق‌العاده برای نقش تونی استارک بود. با این حال همه انتخاب‌ها هم به این سادگی نیست؛ قبل از انتخاب تام هالند در نقش مرد عنکبوتی، ۱۰ بازیگر دیگر برای این نقش مورد بررسی قرار گرفت. بسیاری از قهرمانان دنیای سینمایی مارول وضعیت مشابهی را تجربه می‌کنند که از آن جمله می‌توان به دکتر استیون استرنج اشاره کرد.

با توجه به این که فیلم دکتر استرنج در چند جهانگی جنون در آستانه اکران قرار دارد، در این مطلب ۷ بازیگری را معرفی می‌کنیم که مدیران مارول قبل از انتخاب بندیکت کامبربچ برای این نقش در نظر داشتند.

خواکین فینیکس

خواکین فینیکس که برای بازی در فیلم‌هایی چون جوکر (۲۰۱۹، تاد فیلیپس) و گلادیاتور (۲۰۰۰، ریدلی اسکات) شناخته می‌شود، از جمله بازیگران توانا و تحسین شده‌ هالیوود است. فینیکس اولین بازیگری بود که مارول برای بازی در نقش دکتر استرنج انتخاب کرد. وی تقریبا قرارداد بازی در این نقش را امضا کرده بود که ناگهان به دلیل انرژی‌ای که بازی در این نقش از او می‌گرفت، نظرش را تغییر داد.

این بازیگر آمریکایی همچنین به این ایده که ملزم می‌شد در سالهای آینده در چند فیلم دیگر از دنیای سینمایی مارول هم بازی کند، علاقه چندانی نداشت.

فینیکس در نهایت پیشنهاد بازی در این نقش را رد کرد و ترجیح داد به جای فیلم‌های پرهزینه و بزرگ مارول در فیلم‌های مستقل بازی کند.

جرد لتو

جرد لتو پس از کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم باشگاه خریداران دالاس (۲۰۱۳، ژان-مارک ولی) به یکی از گزینه‌های بازی در نقش دکتر استرنج تبدیل شد. اما لتو در نهایت این پیشنهاد را رد کرد و در عوض تصمیم گرفت در فیلم جوخه انتحار که همزمان با دکتر استرنج در حال ساخت بود، نقش جوکر را بازی کند. اگرچه لتو فرصت بازی در نقش جادوگر محبوب مارول را از دست داد اما با بازی در فیلم موربیوس به دنیای مرد عنکبوتی سونی قدم گذاشت.

رایان گاسلینگ

رایان گاسلینگ این روزها به یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های هالیوود تبدیل شده است. از بازی خیره کننده‌اش در فیلم کلاسیک و عاشقانه دفترچه خاطرات (۲۰۰۴، نیک کاساوتیس) گرفته تا هنرآفرینی در نقش افسر کِی فیلم بلید رانر ۲۰۴۹، گاسلینگ ثابت کرده که می‌تواند از پس هر نقشی برآید.

پس از آن که فینیکس بازی در نقش دکتر استرنج را رد کرد، گاسلینگ به مدیران مارول مراجعه کرد تا درباره بازی در این نقش با آن‌ها صحبت کند. وی همچنین دوست داشت در فیلم لیگ عدالت نقش فلش را بازی کند. اما هیچکدام از این درخواست‌ها محقق نشد که اگر شده بود هیچوقت نمی‌توانستیم از بازی فوق‌العاده این بازیگر در فیلم لا لا لند لذت ببریم.

ایتن هاوک

وقتی فینیکس بازی در نقش دکتر استرنج را رد کرد، ایتن هاوک یکی از اولین گزینه‌ها بود که برای بازی در این نقش در نظر گرفته شدند.

هاوک در گفت‌وگو با مجله کلایدر اذعان کرد یکی از دلایل اصلی که این نقش را نگرفته نداشتن هواداران سینه چاک بود. در سوی مقابل بندیکت کامبربچ بود که به لطف بازی در سریال محبوب شرلوک طرفداران خاص خودش را داشت.

هاوک همچنین اعتراف کرد بازیگری نیست که باعث جذب تماشاگر به یک فیلم شود و اگر او در این فیلم بازی می‌کرد استودیو مارول نمی‌توانست به میزان تماشاچی مورد نظر خود برای دکتر استرنج برسد.

این بازیگر آمریکایی به تازگی در سریال جدید شوالیه ماه نقش آرتور هارو را بازی کرده و به این ترتیب وارد دنیای سینمایی مارول شد.

ایوان مک‌گرگور

این بازیگر هالیوودی بیشتر به بازی در نقش اوبی وان کنوبی در مجموعه جنگ ستارگان شناخته می‌شود و قرار است بهار امسال این نقش را در سریالی به همین نام تکرار کند.

مک گرگور تایید کرده است که برای گرفتن نقش یک کاراکتر ابرقهرمان هیجان زده بود. اما وقتی پای عمل رسید، این که چیز زیادی درباره کتابهای مصور نمی‌دانست باعث شد پایش بلرزد و عقب بکشد.

جیک جیلنهال

جیک جیلنهال یکی دیگر از گزینه‌های مارول برای بازی در نقش دکتر استرنج بود. این نقش ابرقهرمانی برای جیلنهال که کارنامه‌ای بلند بالا در فیلم‌های تاریک چون دانی دارکو و دشمن داشت، یک کار جدید به شمار می‌رفت. وی به جمع نامزدهای نهایی این نقش راه یافت اما در جریان پروسه انتخاب بازیگران تهیه کنندگان به این نتیجه رسیدند که جیک برای این نقش مناسب نیست. برای جیلنهال که پیش‌تر شانس جایگزینی توبی مگوایر را در مرد عنکبوتی ۲ از دست داده بود، یک سرخوردگی مجدد بود اما این بازیگر در عوض در شاهکاری به نام حیوانات شب زی (۲۰۱۶، تام فورد) بازی کرد.

جیلنهال بعدها در نقش کوئنتین بک در فیلم مرد عنکبوتی: دور از خانه به دنیای سینمایی مارول پیوست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.