رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عزم جدی دولت در نظارت بر قیمت‌ها

سیدابراهیم رئیسی گفت: قانون بودجه ۱۴۰۱ اقتضائاتی دارد که در چند روز آینده برای مردم تبیین خواهیم کرد. ارز ۴۲۰۰ به ارز نیمایی تبدیل شده است و دولت مصمم است بر قیمت‌ها نظارت جدی داشته باشد بنابراین اجرای قانون و نوع مدیریت بازار طی چند روز آینده به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری پایان سفر به استان قزوین که بامداد پنجشنبه هشتم اردیبهشت برگزار شد، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در سفر به قزوین با نمایندگان اقشار مختلف دیدار داشتم و در شورای اداری به بررسی مسائل پرداختیم. استان قزوین قطب کشاورزی است و دشت قزوین دشتی حاصلخیز است که باید بیشتر از گذشته به آن توجه کرد. بنابراین کشاورزی دانش‌بنیان را در دشت قزوین دنبال خواهیم کرد؛ چرا که احیای دشت قزوین خواسته همیشگی مردم بوده و رهبر معظم انقلاب در سفر به قزوین بر توجه بر این دشت تاکید داشتند.

بیشتر بخوانید:

وی بیان کرد: قزوین علاوه بر قطب کشاورزی قطب صنعتی است و باید دانش‌پایه‌شدن صنایع استان مورد پیگیری قرار گیرد. همچنین احیای واحدهای نیمه‌تعطیل و تعطیل نیز در دستور کار دولت قرار دارد. برای همین امر در کشور نیز ستاد احیای واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل را فعال کردیم و به تناسب آن در استان‌ها برای احیای واحدها اقدام خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور گفت: در استان قزوین چند واحد تولیدی خصوصی‌سازی شده‌اند که به جای رونق اکنون تعطیل هستند که از جمله این واحدها می‌توان به کنتورسازی اشاره کرد. این واحدها باید به صورت خاص مورد بررسی قرار گیرند تا به مدار تولید بازگردند، تاکید می‌کنیم که هیچ ظرفیت معطلی نباید در استان وجود داشته باشد و همه آنها باید به چرخه تولید بازگردند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص وضعیت بهداشت و درمان باید بگوییم که در استان قزوین کمبود تخت‌های بیمارستانی نسبت به جمعیت استان را شاهد هستیم و بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی تنها ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باید سریعاً احداث آن در دستور کار قرار گیرد.

رئیسی تصریح کرد: در کشور و استان کمبود آب نداریم بلکه باید مدیریت آب اتفاق بیفتد برای همین میزان بهره‌برداری از آب در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: قزوین قطب کشاورزی صنعتی و گردشگری است و در معرفی این استان غفلت صورت گرفته است امروز از دولتخانه صفوی بازدید داشتیم که باید این بنای تاریخی مرمت شود. باید آثار تاریخی قزوین توسط رسانه‌ها معرفی شده و دولت برای احیای آنها تلاش کند. بناهای تاریخی باید مرمت و متناسب با گردشگری احیا شوند؛ چرا که توسعه صنعت گردشگری بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ظرفیت ارزشمندی برای تربیت نیروی انسانی است که باید از آن بهره‌برداری شود و استفاده از نیروی کارآمد و تحصیلکرده استان در دستور کار مدیران قرار گیرد تا کاستی‌ها جبران شود.

رئیس جمهور عنوان کرد: برای توسعه استان اعتبارات ارزی و ریالی تخصیص داده شد و رسانه‌ها نیز اجرای آن را از مسئولان پیگیر باشند.

وی ادامه داد: تلاش کردیم از امکانات موجود در کشور استفاده کرده و ۳۵ هزار مگاوات برق توسط نیروگاه‌های صنعتی و هسته‌ای تولید کنیم و مدیریت برق به نحوی انجام شود تا خاموشی نداشته باشیم کمااینکه در زمستان سال ۱۴۰۰ قطعی برق و گاز نداشتیم و کمبودها را از طریق توقف فعالیت در برخی از واحدها تامین کردیم.

این مسئول گفت: در خصوص موقوفات باید بگوییم که اکثر موقوفات در راستای رفع مشکلات مردم وقف شده‌اند اما لازم است به نیت واقف توجه داشته باشیم. موقوفات می‌توانند گره اقتصادی را باز کرده و به تولید کمک کنند، سازمان اوقاف در قزوین موضوع موقوفات را پیگیری کند تا بتوانیم آنها را احیا کنیم.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: قانون بودجه ۱۴۰۱ اقتضائاتی دارد که در چند روز آینده برای مردم تبیین خواهیم کرد ارز ۴۲۰۰ به ارز نیمایی تبدیل شده است و دولت مصمم است بر قیمت‌ها نظارت جدی داشته باشد. بنابراین اجرای قانون و نوع مدیریت بازار طی چند روز آینده به اطلاع مردم خواهد رسید. قیمت‌ها نباید به نحوی باشد که به مردم فشار وارد شود برای همین مردم را در جریان امورات قرار خواهیم داد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.