رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

این آیفون‌ها ممکن است iOS 16 را دریافت نکنند

اپل قصد دارد پاییز امسال، رسما از سیستم‌عامل iOS 16 رونمایی کند. در همین راستا فرصت را مناسب دیدیم تا ببینیم کدام محصول از این شرکت، آپدیت جدید را دریافت خواهد کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجی کالا، اپل یکی از معدود شرکت‌هایی است که در زمینه‌ی آپدیت گوشی‌های خود، عملکرد بسیار خوبی دارد. تقریبا می‌توان گفت این شرکت در بخش آپدیت نرم‌افزاری، بی‌رقیب است، چرا که سال گذشته iOS 15 را حتی برای آیفون ۶s که در سال ۲۰۱۵ راهی بازار شده بود هم عرضه کرد تا همه را شگفت‌زده کند.

بیشتر بخوانید:

با این حال، طبق روال هر سال باید یک سری از گوشی‌های شرکت آمریکایی از لیست محصولات واجد شرایط دریافت آپدیت جدید حذف شوند. البته سال گذشته تمام آیفون‌های واجد شرایط برای دریافت iOS 14، توانستند نسخه‌ی ۱۵ را هم دریافت کنند، اما امسال اوضاع اندکی فرق می‌کند. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وب‌سایت LeaksApplePro، در حال حاضر سه گوشی با نسخه‌ی iOS 15.4 فعال هستند که امسال دیگر نمی‌توانند آپدیت جدید را دریافت کنند. مطابق انتظار، آیفون ۶ و ۶s و نخستین نسل از گوشی‌های مقرون به صرفه‌ی اپل یعنی آیفون SE، از لیست اپل خط خواهند خورد که دو گوشی نخست در سال ۲۰۱۵ و مدل SE هم در سال ۲۰۱۶ راهی بازار شدند.

این نخستین باری هم نیست که در رابطه با لیست گوشی‌های واجد شرایط اپل برای دریافت آپدیت iOS 16 خبری منتشر می‌شود. در تمام خبرهای قبلی هم دقیقا همین ادعا مطرح شد و هر بار که می‌گذرد، از صحت آن بیشتر اطمینان حاصل می‌کنیم. البته اگر به سابقه‌ی اپل در آپدیت گوشی‌هایش هم نگاهی می‌انداختیم، می‌توانستیم متوجه شویم که این سه گوشی یادشده دیگر امکان دریافت نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل را ندارند.

همانطور که گفته شد، اپل با عرضه‌ی iOS 15 برای تمام گوشی‌هایی که از iOS 14 بهره می‌بردند، به نوعی کاربران را غافلگیر و شگفت‌زده کرد. اما چون این سیستم‌عامل به تدریج حجیم‌تر می‌شود و به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز پیدا می‌کند، طبیعی است که برای یک سری از گوشی‌ها عرضه نشود. فضای ذخیره‌سازی به کنار، گوشی‌هایی که آپدیت‌های نرم‌افزاری دریافت می‌کنند باید از لحاظ توان پردازشی و ظرفیت باتری هم در شرایطی باشند که بتوانند نیاز سیستم‌عامل جدید را برطرف کنند. در غیر این صورت کاربر با مشکل جدی مواجه خواهد شد. بنابراین بدیهی بود که آیفون ۶s و مدل پلاس آن به همراه آیفون SE که به ترتیب ۷ و ۶ ساله می‌شوند، نمی‌توانند iOS 16 را دریافت کنند.

شاید این خبر بدی برای کاربران گوشی‌های یادشده باشد اما به خاطر داشته باشید که ۶ سال آپدیت نرم‌افزاری اصلا مدت زمان کمی نیست و همینکه بعد از این همه سال، یک شرکت باز هم آپدیت‌های خود را به گونه‌ای بهینه می‌کند که گوشی‌هایی با توان سخت‌افزاری بسیار پایین‌تر از نسل‌های کنونی هم بتوانند به بهترین شکل ممکن از آن بهره ببرند، واقعاً تحسین برانگیز است.

از دستگاه‌های واجد شرایط که بگذریم، می‌رسیم به خود سیستم‌عامل و خبرها و شایعاتی که پیرامون آن وجود دارد. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی وب‌سایت LeaksApplePro، ظاهرا iOS 16 از قابلیت‌های جدیدی بهره خواهد برد که از جمله آن‌ها می‌توان به ویجت‌های تعاملی بزرگ‌تر، میان‌بر quick action (تنظیمات سریع) در صفحه‌ی قفل و اعمال یک سری تغییرات ظاهری و نرم‌افزاری به اپلیکیشن‌های Files و Reminders اشاره کرد. حتی گفته می‌شود در این نسخه، اپل می‌خواهد یک قابلیت پایش سلامتی هم قرار دهد اما متأسفانه جزئیاتی در این رابطه منتشر نشده است. برخی از خبرگزاری‌ها هم معتقد هستند که شرکت آمریکایی در نظر دارد یک سری قابلیت مربوط به واقعیت افزوده یا مجازی را هم به سیستم‌عامل خود اضافه کند چرا که فکر می‌کنند رونمایی از هدست واقعیت افزوده یا مجازی اپل، در همین سال رخ خواهد داد.

به صورت کلی به نظر نمی‌رسد با عدم دریافت iOS 16، کاربران گوشی‌های سری ۶s و آیفون SE خیلی هم متضرر شوند چرا که درست مانند خود iOS 15، نسخه‌ی جدید خیلی هم انقلابی در نظر گرفته نمی‌شود. حتی اگر این سه گوشی قادر به دریافت نسخه‌ی جدید بودند، باز هم نمی‌شد گفت تمام قابلیت‌های خوب و جدید را دریافت می‌کردند. مثل همین حالا که گوشی‌های قدیمی‌تر از سری X، از قابلیت‌هایی نظیر Live Text و صدای فضایی در فیس‌تایم بی‌بهره‌اند.

iOS 16 به احتمال زیاد در رویداد WWDC 2022 اپل در ماه ژوئن (اوایل تابستان) رونمایی خواهد شد. بنابراین انتظار داریم خبرهای بیشتر پیرامون آن را در همان رویداد بشنویم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.