رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

همه چیز درباره یارانه جدید ۱۴۰۱ + جزییات زمان برداشت و لینک ثبت اعتراض به یارانه

مبلغ یارانه جدید اردبیهشت ۱۴۰۱ چقدر است؟ چرا مبلغ یارانه برخی افراد کمتر واریز شده است؟ چگونه اعتراض به یارانه جدید را ثبت کنیم؟ چه زمانی یارانه جدید قابل برداشت است؟ همه چیز درباره یارانه جدید ۱۴۰۱ به همراه جزییات زمان برداشت و لینک ثبت اعتراض به یارانه را در این مطلب بخوانید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ شب گذشته، آیت الله ابراهیم رییسی، رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران در گفتگویی با مردم در صدا و سیما از پرداخت یارانه جدید با مبلغ ۳۰۰ تا ۴۰۰هزار تومان به ازای هر فرد در دهک های متفاوت خبر داد. یارانه جدید ۱۴۰۱ شب گذشته، ۱۹ اردیبهشت ماه برای چند میلیون سرپرست خانوار واریز شد اما درحال حاضر قابل برداشت نیست.

بیشتر بخوانید:

مبلغ یارانه جدید اردبیهشت ۱۴۰۱ چقدر است؟

مبالغ یارانه جدید سال ۱۴۰۱ برای دهک های مختلف متفاوت است. طبق گفته ی دولت برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی و برای دهک های بین چهار تا نه، ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی واریز شده است.

چرا مبلغ یارانه برخی افراد کمتر واریز شده است؟

برخی از مشمولان یارانه، مبالغی کمتر از ۳۰۰ هزار و ۴۰۰ هزار تومان دریافت کرده اند که به دلیل کسری قسط وام یک میلیونی کرونا است. برخی از مشمولان یارانه نقدی این یک میلیونی وام را در ابتدای همه گیری با پرداخت قسط از یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ خود دریافت کردند.

یارانه جدید

یارانه جدید به کدام افراد تعلق می گیرد؟

یارانه جدید جایگزین یارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان شده است و با اصلاح ارز ترجیحی ممکن است این مبلغ تغییر کند. به گزارش ایسنا، دولت بیان کرده است که یارانه جدید به حساب هفتاد و دو میلیون نفر ایرانی ( بیست و سه میلیون سرپرست خانوار ) واریز شده است. به گفته احسان خاندوزی،‌وزیر اقتصاد تنها ۱۰ درصد از جمعیت کشور یارانه‌ ای دریافت نخواهند کرد.

چگونه اعتراض به یارانه جدید را ثبت کنیم؟

اگر به مبلغ یارانه اعتراض دارید و یا جزو مشمولان یارانه جدید نبوده اید می توانید با مراجعه به سامانه hemayat.mcls.gov.ir ، اعتراض خود را ثبت کنید. همچنین می توانید با شماره ۶۳۶۹ تماس بگیرید و اعتراض خود را اعلام کنید. این اعتراضات توسط وزارت رفاه بررسی خواهد شد.

چه زمانی یارانه جدید قابل برداشت است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، با پیگیری از سازمان هدفمندسازی یارانه ها، مشخص شد که زمان برداشت و استفاده از این یارانه در روزهای آتی اعلام خواهد شد. البته شنیده ها حاکی از آن است که ابتدای خرداد و با اجرای طرح اصلاح روش تخصیص یارانه به اقلام اساسی امکان برداشت این رقم فراهم می شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.