رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واکنش جالب مایلی کهن به قهرمانی استقلال و باخت پرسپولیس

مایلی کهن گفت: «مگر قرار است پرسپولیس تا ابد قهرمان شود؟ فوتبال است دیگر. نمی‌شود که همیشه پرسپولیس قهرمان شود. در اسپانیا مگر همیشه رئال یا بارسا قهرمان می‌شوند؟»

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال صحبت‌های جالبی درباره لیگ‌ برتر و شرایط این روزهای فوتبال دارد. محمد مایلی کهن یکی از آن آدم‌های صاف و صادق روزگار است؛ از آنها که حرفشان را می‌زنند و آنجا که باید می‌گویند: «این حرف‌های من است؛ حرف‌های خود خودم. هیچ تغییری در آن ندهید. نه از کسی می‌ترسم، نه چیزی ولی بعضی‌ها هستند که حرف‌هایم را تغییر می‌دهند. دوست دارم هر چیزی را که خودم می‌گویم منتشر شود نه هر چیزی که باب میل دیگران است.»

بیشتر بخوانید:

فوتبال را همچنان دنبال می‌کنید؟ پرسپولیس به سپاهان باخت تا استقلال سه هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ قهرمان شود.

مگر قرار است پرسپولیس تا ابد قهرمان شود؟ فوتبال است دیگر. نمی‌شود که همیشه پرسپولیس قهرمان شود. در اسپانیا مگر همیشه رئال یا بارسا قهرمان می‌شوند؟

امسال بعد از پنج سال استقلال قهرمان لیگ برتر شد اما در فضای مجازی خیلی از هواداران رقیب این مسئله را به وزیر و وکیل و … ربط می‌دهند.

دوباره شروع شد و باز می‌خواهند نقش یک مربی مثل فرهاد مجیدی را کم‌رنگ کنند. امسال استقلال قهرمان شد چون «تیم‌تر» بود. شک نکنید اگر مثلا پرسپولیس قهرمان می‌شد، می‌گفتند کار برانکو بوده است! اصلا نمی‌دانم چرا این حرف را می‌زنند. از تیم زمان برانکو غیر از سیدجلال و کامیابی‌نیا کدام بازیکنان باقی مانده‌اند؟

اتفاقا درباره یحیی و قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس هم خیلی‌ها می‌گویند که تیم برانکو بوده و … .

سوال من این است. برانکو چرا در عمان موفق نشد؟ چرا این تیم را به جام جهانی نبرد؟ الان این حرف‌ها را دارند درباره فرهاد مجیدی هم می‌زنند. در کل وقتی یک تیم قهرمان می‌شود عوامل زیادی در آن قهرمانی تاثیرگذار هستند.

مجیدی شاگرد شما هم بوده است. چه حسی دارید که شاگردتان حالا در کسوت سرمربی قهرمان لیگ شده است.

جشن قهرمانی استقلال

من هرگز از این عنوان استفاده نمی‌کنم که فرهاد مجیدی یا هر کس دیگری شاگردم بوده است. البته آقافرهاد الان با شاه هم فالوده نمی‌خورد! اما یک چیزی را بگویم. سال‌ها قبل وقتی مجیدی و موسوی در تیم‌های امید پاس و بهمن بودند به من که سرمربی تیم ملی بودم گفتند فینال امیدهاست. در استان تهران و بین پاس و بهمن. خلاصه ما رفتیم و پس از پایان بازی فرهاد مجیدی را از بهمن و علی موسوی را از پاس که آن زمان سرباز بود به تیم ملی دعوت کردم. دقت کنید از امیدها. الان کدام مربی چنین کاری را می‌کند؟ مهدی مهدوی‌کیا، داریوش یزدانی، خداداد عزیزی، کریم باقری، سیروس دین‌محمدی و حتی نیما نکیسا. شما دروازه‌بان شماره یک خودت احمدرضا عابدزاده باشد چنین کاری را می‌کنی به نیما نکیسا بازی بدهی؟ اما من این کار را کردم.

خیلی از کارشناسان بر این عقیده هستند که نمی‌شود در قهرمانی استقلال به‌راحتی از نقش گابریل پین عبور کرد. نظر شما در این باره چیست؟

من نمی‌گویم گابریل پین نقشی نداشته است اما فرمانده اصلی چه کسی بوده؟ فرهاد مجیدی. حمایت‌های مدیریت همه بازیکنان، مربیان، حتی تدارکات، در موفقیت همه این عوامل نقش دارند. به نظرم من نقش مربی و سرمربی در موفقیت‌ها ۲۰ یا ۳۰ درصد است. من استراماچونی را مثال می‌زنم. همه می‌گویند که او استقلال را تغییر داد. یکی از تغییرات را برای من یک نفر بگوید. اگر او خیلی مربی خوبی بود چرا تیمش در قطر هشت تا هشت تا گل می‌خورد؟ باور کنید اگر پرسپولیس امسال قهرمان می‌شد همه باز می‌گفتند که تیم برانکو بوده!»

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.