رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

نگاهی به فناوری هوشمند به کار رفته در موتور برقی بی ام و i7

اگرچه بسیاری از حاشیه‌های نسل جدید سری ۷ و مدل برقی آن یعنی i7 پیرامون ظاهر آن متمرکز شده است. فناوری به کار رفته در قوای محرکه برقی آن به تکامل خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، اولین مدل عرضه شده i7 xDrive60 خواهد بود که از پکیج نسل پنجمی eDrive بهره خواهد برد.

بیشتر بخوانید:

عناصر دیگر همچون ترمزهای احیا کننده نیز بهینه سازی شده است تا کارایی قوای محرکه را افزایش دهد.

نسل پنجم eDrive مبتنی بر فناوری موتور ژنراتور دار محرک است. در نتیجه دیگر نیازی به موتور با آهنرباهای دائمی در بخش روتور (بخش چرخان موتور) نیست.

این مسئله به علت فلزات خاکی کمیابی است که در ساخت این دست از موتورها به کار می‌رود.

قیمت اکسید نئودیمیم که برای ساخت آهنرباهای پرقدرت استفاده می‌شود٬‌ در سال ۲۰۱۹ بیش از ۲ برابر شده و از آنجایی که منبع عرضه آن تنها کشور چین با ۹۰ درصد عرضه است. عدم استفاده از این ماده به پایداری خودروهای برقی و نگرانی بر سر منابع آینده خاتمه می‌دهد.

بی ام و از موتور سنکرون که میدان مغناطیسی دائمی روتور را با میدان مغناطیسی تولید شده توسط الکتریسته تعویض می‌کند استفاده کرده است.

این شامل تغذیه الکتریسیته به روتور از طریق برس‌ها و یک حلقه لغزنده (به جای موتورهای بدون برس) است.

این نوع برس‌ها یکی از نقاط ضعف این دست از موتورها شناخته می‌شده است. اما در واقعیت این فناوری تاکنون برای بی ام و خوب کار کرده است و در رنو Zoe نیز به خوبی کار کرده است.

I7 از دو موتور الکتریکی برای خودروی برقی خود استفاده کرده است. که هر کدام یکی در محور جلو دیگری در محور عقب استفاده شده است.

همچنین آخرین نسخه سیستم بازیابی تطبیقی موجود در مدل‌های ix و i4 نیز در آن استفاده شده است.

این سیستم با کمک داده‌های ناوبری به بهینه سازی سیستم احیا کننده انرژی ترمزی کمک می‌کند. در واقع خودرو با استفاده از داده های سیستم GPS می تواند در زمان مناسب اقدام به شارژ‌ باتری‌های خود کند.

سیستم سطح بندی regen نیز امکان افزایش و کاهش نیروی ترمزی را فراهم می‌کند.

این سیستم در سرازیری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سیستم تشخیص چراغ راهنمایی رانندگی نیز استفاده می‌کند تا بازیاب انرژی حداکثر استفاده را ببرد.

بی ام و سری ۷
استراتژی‌های شارژ نیز به گونه‌ای تنظیم شده تا میزان خنک سازی تحویل شده با باتری در طول شارژ سریع تغییر کند. این مسئله از افزایش دمای بیش از حد سلول‌های باتری جلوگیری می‌کند.

سیستم پیش گرمایش سلول‌ها با هدف شارژ سریع‌تر نیز از دیگر ویژگی‌های این سیستم است. سلول‌های باتری تا سطح مورد نیاز گرم خواهند شد تا شارژ سریع‌تر صورت بگیرد.

سیستم مدیریت باتری با نزدیک شدن به استانه ظرفیت به صورت یک منحنی خطی به جای پلکانی نرخ شارژ را کاهش می‌دهد. در نتیجه روند سرعت شارژ را بهبود می‌بخشد.

I7 از یک پمپ حرارتی نیز برخوردار است. این پمپ که با سیستم‌های درایو و کابین ادغام شده است. گرمایش یا سرمایش را در حالت کارآمد خود قرار می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.