رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بلومبرگ از تغییرات احتمالی نسل بعدی سیستم عامل‌های اپل خبر داد

بلومبرگ در گزارش جدیدی می‌گوید اپل در نظر دارد که در iOS 16 از یک لاک اسکرین (صفحه قفل) جدید، در iPadOS 16 از قابلیت‌های چندوظیفگی بهتر، در watchOS 9 از سیستم مسیریابی مناسب‌تر، در tvOS 16 از ویژگی‌های بیشتر برای لوازم هوشمند خانگی و در macOS 13 از اپلیکیشن‌های جدیدی رونمایی کند که بازطراحی شده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، «مارک گرمن»، خبرنگار معروف بلومبرگ در خبرنامه خود به انتظاراتش نسبت به سیستم عامل‌های بعدی اپل از جمله tvOS 16 ،watchOS 9 ،iPadOS 16 ،iOS 16 و macOS 13 پرداخته که احتمالا هفته آینده در رویداد WWDC 2022 معرفی می‌شوند. او باور دارد که این به‌روزرسانی‌ها نسبتا مهم به حساب می‌آیند.

بیشتر بخوانید:

کوپرتینویی‌ها ظاهرا تغییرات مختلفی از جمله نوع جدیدی از والپیپرها را برای لاک اسکرین iOS 16 معرفی می‌کنند که می‌تواند مانند ویجت‌ها اطلاعات مختلفی را نمایش دهد. به‌علاوه، منابع آگاه به گرمن گفته‌اند که اپل در ادامه آپدیتی را به این سیستم عامل اضافه می‌کند تا پشتیبانی از ویژگی نمایشگر همیشه روشن را به ارمغان بیاورد.

اپل قابلیت‌های جدیدی را به اپ‌ها اضافه می‌کند
اپ Messages در iOS 16
خبرنگار بلومبرگ انتظار دارد که اپلیکیشن Messages با قابلیت‌هایی شبیه شبکه‌های اجتماعی، به‌ویژه در زمینه پیام‌های صوتی، به‌روز شود. اپلیکیشن Health قرار نیست به iPadOS و macOS برود اما ویژگی‌های جدیدی برای این برنامه در راه است که در اختیار نسخه آیفون و اپل واچ قرار می‌گیرند.

درباره iPadOS 16، باید منتظر تغییرات بزرگی در بخش نمایش پنجره‌ها و چندوظیفگی باشیم. tvOS 16 نیز به قابلیت‌های بیشتری برای ارتباط با لوازم هوشمند خانگی مجهز می‌شود. از سوی دیگر، سیستم عامل اپل واچ شاهد تغییراتی خواهد بود که کارکردهای روزانه و مسیریابی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اپل همچنین واچ فیس‌های جدید و حالت تازه‌ای برای کاهش مصرف انرژی را معرفی می‌کند.

گرمن می‌گوید اپل در macOS 13 بخش System Preferences را به کلی تغییر می‌دهد تا هماهنگی بیشتری با بخش تنظیمات iOS داشته باشد. برخی از برنامه‌های پیش‌فرض این سیستم عامل هم بازطراحی می‌شوند.

سیستم عامل‌های جدید اپل احتمالا در کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت معرفی می‌شوند و نسخه نهایی آن‌ها در فصل پاییز از راه می‌رسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.