رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

همه‌چیز درباره ولز سومین رقیب ایران در جام‌جهانی ۲۰۲۲

تیم ملی ولز که در دو دوره اخیر جام ملت‌های اروپا درخشیده، امیدوار است این موفقیت خود را در تورنمنتی معتبرتر تکرار کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، تیم ملی فوتبال ولز امشب (یکشنبه) با نتیجه یک بر صفر بر اوکراین غلبه کرد و توانست صعود خود را به مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی کند. شاگردان رابرت پیج در گروه B با ایران، انگلیس و آمریکا همگروه هستند.

بیشتر بخوانید:

ولز که از کشورهای بریتانیای سابق و مرزی شرقی با انگلیس دارد، جمعیتی حدوداً ۳.۵ میلیون نفره دارد و عمدتاً با نام بزرگانی چون یان راش و رایان گیگز در اذهان ماندگار است. فدراسیون فوتبال ولز در اواخر قرن نوزدهم میلادی، یعنی در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد. با این وجود، اولین حضور تیم ملی این کشور در یک تورنمنت معتبر به سال ۱۹۵۸ برمی‌گردد که ولزی‌ها در جام جهانی سوئد به میدان رفتند.

این حضور برای ولز شیرین بود و این تیم موفق شد به جمع هشت تیم برتر جهان برسد. تیم ملی ولز در مرحله گروهی بالاتر از مجارستان و مکزیک قرار گرفت، اما در دور یک‌چهارم نهایی مغلوب برزیل شد. فوتبال ولز سپس در تورنمنتی جهانی حاضر نشد و تنها با نام ستارگانش در رده باشگاهی به یاد می‌آمد.

طلسم دوری ولز از مسابقات بین‌المللی در سال ۲۰۱۶ شکسته شد. اژدها (لقب تیم ملی ولز) که شگفتی‌ساز مسابقات بود، میخ خود را از همان دور گروهی با صدرنشینی جدول گروه B محکم کوبید. ولزی‌ها در این گروه بالاتر از انگلیس قرار گرفتند، اما این پایان درخشش آنها نبود. یاران گرت بیل مسابقات را با غلبه بر ایرلند شمالی و بلژیک ادامه دادند و علاقه‌مندان به فوتبال را شگفت‌زده کردند، اما در نیمه‌نهایی تسلیم پرتغال شدند.

ولز در یورو ۲۰۲۰ نیز با ایتالیا، ترکیه و سوئیس همگروه شد که به رده دوم گروه دست یافت، اما در یک‌هشتم نهایی با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب دانمارک شد تا با این رقابت‌ها وداع کند.

این تیم در دور انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ پایین‌تر از بلژیک قرار گرفت و راهی پلی‌آف شد. ولز با غلبه بر اتریش به بازی پایانی رسید و با غلبه بر اوکراین، بلیت سفر به قطر را قطعی کرد.

ولز با ستارگانی چون گرت بیل، آرون رمزی، اتان آمپادو و دنیل جیمز، یکی از بهترین نسل‌های تاریخ فوتبال خود را در اختیار دارد و در رتبه هجدهم رده‌بندی جهانی فوتبال قرار دارد. ولزی‌ها پس از ۶۴ سال غیبت در جام جهانی، به دنبال اثبات توانایی‌های خود در معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان خواهد بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.