رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دارویی که علاقه شما را به ورزش بیشتر می کند

طبق نظر محققان افزایش باکتری روده، انگیزه شما را در ورزش بالا می‌برد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران، طبق بررسی محققان ، درک ما از رابطه بین میکروبیوم روده و سلامت انسان ادامه دارد، تحقیقات مزایای مستقیمی را که ورزش می‌تواند برای باکتری‌های موجود در شکم ما به همراه داشته باشد، روشن کرده است. اما برخی از دانشمندان از خود می‌پرسند که آیا برعکس آن نیز صادق است، آیا ترکیب این باکتریایی روده می‌تواند بر عملکرد ورزشی تأثیر بگذارد؟

بیشتر بخوانید:

یک مطالعه جدید روی موش نشان می‌دهد که واقعاً می‌تواند.پژوهش جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، ریورساید انجام شد، بر اساس یافته جالب دیگری از سال ۲۰۱۹ است. آن مطالعه به رهبری هاروارد میکروبیوم روده ۱۵ ورزشکار نخبه را ارزیابی کرد و سطوح بالایی از گونه‌های باکتری روده خاص را پیدا کرده است.

نویسندگان این مطالعه جدید سؤالات مشابهی را بررسی کرده‌اند و به این فکر می‌کنند که آیا باکتری‌های روده می‌توانند بر رفتار ورزشی داوطلبانه تأثیر بگذارند. کار آن‌ها همچنین بر روی موش‌ها متمرکز بود، به طوری که یک گروه مهندسی شده بود تا دونده‌های سطح بالا باشند و گروه دوم عادی به عنوان کنترل استفاده می‌شد. به موش‌ها آنتی‌بیوتیک‌هایی داده شد که برای از بین بردن گونه‌های ضروری باکتری‌های روده طراحی شده بود، که پس از ۱۰ روز درمان از طریق نمونه‌های مدفوع تأیید شد.

در نتیجه، ظرفیت دویدن با چرخ در میان موش‌های ورزشکار ۲۱ درصد کاهش یافت و آن‌ها حتی ۱۲ روز پس از پایان درمان، توانایی‌های دویدن در سطح بالای خود را بازیابی نکردند. رفتار موش‌های معمولی به‌طور قابل‌توجهی تحت تأثیر درمان قرار نگرفت، و هیچ‌یک از گروه‌ها هیچ نشانه‌ای از بیماری را نشان ندادند، و این مطلب تیم را قادر می‌سازد تا تأثیرات را روی باکتری‌های از دست رفته مشخص کند.

تئودور گارلند، نویسنده این مطالعه، گفت: ما معتقد بودیم مجموعه باکتری‌های روده حیوان، یعنی میکروبیوم آن، بر فرآیند‌های گوارشی و عملکرد ماهیچه‌ها و همچنین انگیزه رفتار‌های مختلف از جمله ورزش تأثیر می‌گذارد. “مطالعه ما این باور را تقویت می‌کند. “

در مورد چگونگی تأثیر باکتری یا عدم وجود آن، دانشمندان معتقدند که دلیل آن نقشی است که آن‌ها در تبدیل کربوهیدرات‌ها به مواد شیمیایی ایفا می‌کنند که عملکرد ماهیچه‌ها را تنظیم می‌کنند. این احتمال را افزایش می‌دهد که میکروب‌های خاصی می‌توانند به عنوان درمانی برای افزایش انگیزه فرد برای ورزش داوطلبانه استفاده شوند و شناسایی نامزد‌ها گام بعدی برای محققان خواهد بود.

گارلند می‌گوید: «اگر بتوانیم میکروب‌های مناسب را مشخص کنیم، امکان استفاده از آن‌ها به عنوان یک دارو برای کمک به افراد عادی برای ورزش بیشتر وجود دارد.»

مطالعه هاروارد که در بالا ذکر شد به امکان افزایش عملکرد پروبیوتیک‌ها اشاره کرد. نویسندگان این مطالعه جدید خاطرنشان می‌کنند که این ایده هنوز یک زمینه مطالعاتی نوظهور است، اما می‌گویند نتایج اهمیت یک رژیم غذایی سالم را برجسته می‌کند.

گارلند می‌گوید: ما از مطالعات قبلی می‌دانیم که رژیم غذایی غربی، سرشار از چربی و قند، می‌تواند تأثیر منفی بر تنوع زیستی روده شما داشته باشد و احتمالاً بر روی توانایی ورزشی و حتی بر انگیزه ورزش تأثیر منفی می‌گذارد.

این تحقیق در ژورنال Behavioral Processes منتشر شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.