سفر امیرعبداللهیان به دهلی‌نو موجب تقویت بیشتر روابط ایران-هند می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه هند سفر وزیر امور خارجه ایران به دهلی‌نو را موجب تقویت بیشتر روابط دو کشور دانست.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، نارندام باقچی، سخگنوی وزارت امور خارجه هند درباره سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به هند، در صفحه توییترش نوشت: دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با استقبال گرمی به هند وارد شد.

بیشتر بخوانید:

او افزود: این سفر موجب تقویت بیشتر روابط و شراکت دیرینه ما خواهد شد.

امیرعبداللهیان عصر روز سه شنبه در راس هیاتی به دعوت همتای هندوستانی خود راهی دهلی نو شد. این اولین سفر یک مقام دولت سیزدهم به هند است که در این سطح انجام می شود.

هدف مهم و کلیدی این سفر که در سطح سیاسی و راهبردی انجام می شود، دستیابی به نقشه راهی برای توسعه و گسترش روابط دو کشور در زمینه های مختلف دو جانبه، منطقه ای و بین المللی است.

شایان ذکر است، وزیر امور خارجه ایران، چهارشنبه شب با جمعی از علمای مسلمان هند دیدار و گفتگو می‌کند.

امیرعبداللهیان در بدو ورود به دهلی نو در فرودگاه ایندیرا گاندی گفت: در شرایطی سفرم به هند انجام می شود که در روزهای اخیر اقدامی خودسرانه توسط یکی از افراد حزبی انجام شده و به ساحت مقدس پیامبر عظیم شان اسلام اسائه ادب شده است. البته ما از بدو ورود شاهد هستیم که مقامات هند این اقدام خودسرانه را مردود اعلام کردند.
او تاکید کرد: هند همواره در مسیر همزیستی مسالمت آمیز حرکت کرده و همه ادیان همواره در صلح و آرامش زندگی کردند، مسلمانان به هیچ وجه اسائه ادب به ساحت مقدس پیامبر عظیم شان اسلام را قبول نمی کنند و انتظار ما از رهبران هند شنیدن همین جمله بود که همزیستی مسالمت آمیر با همه ادیان در هند مورد توجه مسولان هند است و امیدواریم فردا در رایزنی هایی که خواهیم داشت شاهد تکرار این جملات از سوی مقامات هند باشیم.

وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به سفرش به هند اظهار کرد: روابط تهران و دهلی نو در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و در تبادل هیات ها بین دو کشور به ویژه در دولت جدید شاهد رشد و توسعه مناسبات همه جانبه از جمله در حوزه های فرهنگی هستیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: طبق برنامه ریزی به عمل آمده فردا چهارشنبه علاوه بر نخست وزیر و مشاور امنیت ملی هند، گفت و گوی مفصلی را با همتای خود خواهم داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در سفری که وزیر امور خارجه هند به تهران داشت، توافق کردیم که درخصوص ترسیم یک نقشه راه همکاری بلند مدت بین دو کشور اقدام کنیم و یکی از دستورکارهای اصلی ما گفتگو با مقامات عالی رتبه هند و همتای ام درخصوص نهایی کردن این نقشه راه است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.