آنچه درباره مدلینگ و فشن بلاگری باید بدانیم

چگونه مدل شویم؟ چگونه فشن مدل بشویم؟ چگونه فشن بلاگر بشویم؟ چگونه از راه مدلینگ درآمد زایی کنیم؟ آیا مدلینگ نیاز به آموزش دارد؟ آیا در ایران امکان آموزش مدلینگ وجود دارد؟ چه کشورهایی برای آموزش مدلینگ، موسسات حرفه ای دارند؟ آیا مدلینگ آقایان در ایران قانونی است؟ مدلینگ بانوان چطور؟

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، این ها نمونه پرسش هایی است که کاربران عاشق دنیای رنگارنگ مد و لباس مطرح می کنند و به دنبال پاسخ هایی در فضای مجازی هستند. مدلینگ از زمانی که اینستاگرام و شبکه های اجتماعی با قدرت هشتگ ها ، جولانگاه فعالان عرصه فشن شد، در کانون توجه کاربران در کشورهای مختلف جهان قرار گرفت و شاهد رشد فزاینده چهره هایی هستیم که پس از کسب لایک و فالو زیاد،‌ مدل فلان برند عرضه کننده کالا و خدمات می شوند.

به نظر می رسد عرصه مدلینگ در قرن ۲۱ با آنچه در ذهن ما از مدلینگ و فشن در قرن بیستم میلادی می گذرد، متفاوت است. در قرن بیستم، در نبود شبکه های اجتماعی، مدلینگ و چهره و سلبریتی شدن، بسیار سخت بود. سخت تر از آنچه که حتی بتوان تصور کرد. بعضا سوپر استارهای سینما و ورزش و سیاست و یا افرادی که استایلی فوق العاده برای همکاری با برند ها جهت مدلینگ در اختیار داشتند، وارد این عرصه می شدند.

اما امروزه، خیلی مهم نیست که استایل شما چقدر از نظر استانداردهای جهانی مد و لباس، شایسته و برازنده است. مهم تر از همه چیز آن است که چقدر شما مطرح هستید. چقدر نفوذ دارید و نفوذ شما در جامعه آماری مورد نظر برند، چقدر است.

امروزه شاهد غوغای اینفلوئنسرهای دنیای مد و لباس هستیم که گاها کمتر از ۳۰ سال سن دارند و هیچ آموزشی در حوزه فشن و استایل ندیده اند. اما به واسطه شهرت، در کنار یک عکاس حرفه ای قرار میگیرند و با لباس های لاکچری و لوکیشن های خاص، فوتوشوت هایی پر لایک میگیرند و به تبلیغ فلان برند مشغول می شوند .

اینستاگرام ایران و غیر ایران، مملو از مدل های مردانه وزنانه و بچه گانه ای است که به رغم خارج بودن استایل و چهره آن ها از فضای مدلینگ حرفه ای که در ذهن ما وجود دارد، تبلیغ کننده گسترده برندهای مختلف هستند و افراد پر نفوذی هم برای جامعه مخاطبانشان محسوب می شوند.

البته شانس و اقبال هم مثل هر حوزه دیگر، در عرصه مدلینگ و فشن و استایل برای موفقیت های مختلف مدلینگ، نیاز است. اما به هر حال، برای فعالیت حرفه ای و بلند مدت در عرصه مدلینگ، باید آموزش درست را از مشاوران حرفه ای دریافت کرد. ظرافت هایی دنیای مد و لباس و مدلینگ دارد که نیاز به آموزش اصولی دارد.

در عرصه مدلینگ، استایل، ژست، میمیک چهره، قد و وزن، نوع پوشش، رنگ پوست و مو، روانشناسی رنگ و عکاسی و لوکیشن، اهمیت فراوان دارد. مدلینگ لباس با مدلینگ به منظور معرفی کالا و خدمات دیگر هم تفاوت هایی دارد که مشاوران حرفه ای مدلینگ این داده ها را در اختیار مشتاقان مدلینگ قرار می دهند تا محصول کار آن ها، مشتری پسند باشد.

در اینستاگرام شاهد تصاویر مدلینگ افرادی هستیم که چهره و استایل بسیار معمولی دارند اما تبلیغ کننده برندهای معروفی هستند. بنابراین این واقعیت مبین این مطلب است که برای ورود به عرصه مدلینگ مردانه و زنانه، صرفا استایل و قد بلند و بدنی تنومند و خوش قیافه بودن و صورتی بدون کک و چروک، شرط لازم نیست. حتی شرط کافی هم محسوب نمی شود.

برای ورود به عرصه مدلینگ، به دنبال یک زمان و روز آرمانی نباشید. گذر ایام، شما را فرسوده و پوست و مو را ناقص می کند. حتی اگر بهترین آب و هوا و بهترین رژیم های غذایی و بهترین مواد آرایشی و بهداشتی را مصرف کنید.

برای ورود به دنیای مدلینگ، از کتاب ها و فایل های آموزشی ویدیویی در اینترنت استفاده کنید. در ایران، موسسات آموزش مدلینگ بانوان مجوز رسمی ندارد. ایتالیا، فرانسه و مالزی، دو مقصد آموزش مد و لباس و فشن در آسیا و اروپا هستند که موسسات مطرحی برای آموزش فشن استایل و مدلینگ دارند.

برای ورود به دنیای مدلینگ حرفه ای، تحلیل مد و لباس کمک خوبی می کند. استفاده از تحلیل های مشاوران استایل بسیار اهمیت دارد. روانشناسی رنگ را باید مشتاقان مدلینگ به خوبی یاد بگیرند. با الفبای عکاسی مدلینگ غریبه نباشند و اگر انفرادی کار می خوبی بشناسند. هشتگ ها و شبکه های اجتماعی را به خوبی بشناسند.

درآمد مدلینگ چقدر است؟

این سوال سوال خوبی نیست. نمی شود پاسخ کاملی به این سوال داد. چون دنیای مدلینگ، یک دنیای استاندارد با قیمت و تعرفه های مشخص و قواعد از پیش تعیین شده مثل صنعت فولاد نیست که قیمت جهانی مشخصی داشته باشد. درآمد مدلینگ به معروفیت و شهرت مدل بستگی دارد. در ایران، انواع و اقسام قیمت هابرای مدل ها در نظر گرفته می شود. به این کار به عنوان درآمد پایدار و بلند مدت نمی توانید متمرکز باشید. اما فرصتی است برای ورود شما به عرصه های مختلف و توسعه برندینگ خود.

آژانس های مدلینگ در ایران و دوبی و ترکیه و تبریز وشیراز و عمان از طریق فضای مجاری قابل بررسی و یافتن است. اما اگر مشتاق حضور در کت واک های هیجان انگیز فستیوال های فشن هستید باید با برندهایی که معمولا کالکشن های خود را در این رویدادها عرضه می کنند در تماس باشید.

فشن بلاگری به روش کیارا فراگنی

کیارا فراگنی با ۲۲ میلیون دنبال کننده از معروف ترین فشن بلاگرهای اینستاگرام است. هر روز چند تصویر از زندگی خود به اشتراک میگذارد. در اینستاگرامش، قریب به ۱۴۰۰۰ عکس از زندگی او در سال های اخیر است. یکی از پر درآمد ترین فشن بلاگرهای اینستاگرام است. او از ترکیب لوکیشن، چهره جذاب و لباس برای معرفی برندهایی که با آن ها همکاری دارد استفاده می کند.

بررسی استایل های فشن بلاگرهای معروف دنیا و روش کسب و کار آن ها،درس های خیلی خوبی برای مشتاقان مدلینگ و فشن بلاگری دارد. برای معروفیت،باید کالا و خدمات خوب قابل عرضه داشته باشید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.