واکنش بوریس جانسون به لغو سوپرلیگ اروپا

ماجرای تعلیق سوپرلیگ اروپا، نمونه بارزی از دخالت سیاست در فوتبال بود. این بار منافع یوفا در خطر بود و بوریس جانسون نقش اصلی را بازی کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از طرفداری، سوپرلیگ اروپا از زمان تولد تا پایان یافتن فقط دو روز طول کشید. ایده ای که پس از سال ها از سوی فلورنتینو پرز و آندره آ آنیلی آماده اجرا شد، با کناره گیری ناگهانی باشگاه های انگلیسی طی چند دقیقه از بین رفت.

بسیاری از منابع اعلام کردند یوفا و چفرین برای متوقف کردن سوپرلیگ اروپا به بوریس جانسون متوسل شدند. یوفا می دانست تنها راه مختل کردن سوپرلیگ اروپا، خروج باشگاه های انگلیسی از آن است. به نقل از تلگراف؛ بوریس جانسون طی نامه ای که محتوای آن فاش نشده، از ۶ باشگاه لیگ برتری خواست به طور فوری و بدون درنگ از سوپرلیگ اروپا خارج شوند. به همین دلیل بسیاری همانطور که فلورنتینو پرز را خالق سوپرلیگ اروپا می شناسند، بوریس جانسون را عامل فروپاشی آن می دانند. جانسون با جملات زیر به لغو سوپرلیگ اروپا واکنش نشان داد:

از بیانیه شب گذشته باشگاه ها استقبال می کنم و به تحسین آنها می پردازم. این تصمیمی درست برای هواداران فوتبال، باشگاه ها و جوامع سراسر کشور است. ما باید همچنان از بازی ملی خود [فوتبال] محافظت کنیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.