رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

تویوتا یاریس اکو ون، خودرویی تجاری با قوای محرکه هیبریدی

یک سال پس از عرضه چهارمین نسل تویوتا یاریس در اروپا، نسخه اکو ون این خودرو در اسپانیا و به عنوان محصول تجاری سبک و هیبریدی معرفی شده است. این خودرو از فضای بار بیشتری سود می‌برد که یکی از اصلی‌ترین شاخصه‌های چنین خودروهایی می‌باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، طراحی ظاهری یاریس اکو ون مشابه سوپرمینی ژاپنی بوده، محصولی که عنوان خودروی سال اروپا در سال ۲۰۲۱ را به دست آورده است. البته مدل اکو ون از پوشش وینیلی در شیشه‌های عقب استفاده کرده است. البته داخل کابین تفاوت‌های زیادی وجود دارد و شاهد حذف صندلی‌های عقب هستیم که باعث شده فضای بار به‌طور قابل‌توجهی افزایش یابد. به همین خاطر یاریس اکو ون فضای بار ۷۲۰ لیتری داشته درحالی‌که نسخه سواری یاریس فضای بار ۲۸۶ لیتری دارد. کف تخت صندوق نیز فضای ۰.۹ مترمربعی داشته و از چوب ساخته شده و روی آن کف‌پوش لاستیکی بادوامی کشیده شده است.

به این موارد باید پارتیشن ایمنی پشت صندلی‌ها و نقاط اتصال ویژه برای حمل وسایل سنگین را اضافه کرد. یاریس اکو ون همچنین می‌تواند محموله‌هایی با حداکثر وزن ۴۳۰ کیلوگرم را حمل کند که این ظرفیت با اکثر رقبای حاضر در کلاس خودروهای تجاری نیم تن برابری می‌کند.

اگرچه نسخه سواری یاریس در اروپا با پیشرانه‌های بنزینی ۱ و ۱.۵ لیتری عرضه می‌شود، یاریس اکو ون فقط به‌صورت هیبریدی در دسترس بوده و بنابراین آزادانه می‌تواند در مرکز شهر مادرید تردد کند. قوای محرکه این خودرو ترکیبی از پیشرانه ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری و واحدی الکتریکی است که قدرت ترکیبی ۱۱۴ اسبی و گشتاور ۱۲۰ نیوتون متر تولید می‌کند. نیروی این پیشرانه از طریق گیربکس e-CVT به چرخ های جلو فرستاده می‌شود.

یاریس اکو ون در دو تریم قابل انتخاب است که نسخه پایه با نام بیزینس پلاس عرضه شده و از سیستم ایمنی ADAS تویوتا، نمایشگر مرکزی ۷ اینچی، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع و رینگ‌های ۱۵ اینچی سود می‌برد. مدل اکتیو تِک علاوه بر تجهیزات یاد شده دارای چراغ‌های عقب LED، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی، دوربین دنده‌عقب، ورود و استارت بدون کلید و فرمان چرمی می‌باشد.

این خودرو گران‌تر از نسخه استاندارد یاریس بوده و برای خرید آن باید ۱۳۰۰ یوروی بیشتری پرداخت کرد. به این ترتیب قیمت این محصول تجاری کوچک از ۲۳۳۷۳ یورو برای مدل پایه شروع شده و برای مدل فول اکتیو تِک باید ۲۴۴۹۸ یورو بپردازید. یاریس اکو ون فعلاً در اسپانیا عرضه می‌شود اما احتمالاً در سایر بازارهای اروپایی نیز ارائه خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.