بهترین فیلم‌های جهان که جایزه گلدن گلوب و اسکار را با هم بردند

جوایز گلدن گلوب سالانه توسط جمعی از اعضای مطبوعات به بهترین تولیدات سینمایی اهدا می‌گردد.

به گزارش اینتیتر به نقل از سینماتیکت، نکته مهم در مورد جوایز این جشنواره آن است که اغلب برندگان این جشنواره از شانس بسیار بالایی برای تصاحب جوایز اسکار برخودار هستند. در ادامه به مرور تعدادی از آثار مهم که موفق به کسب جوایز گلدن گلوب و آکادمی اسکار شده‌اند می‌پردازیم.

شما کدامیک از این آثار را دیده‌اید؟

پدرخوانده The Godfather

یکی از محبوب‌ترین آثار سینمای گنگستری به کارگردانی فرانسیس فورد کاپلو است. موضوع فیلم در ارتباط با خانواده‌ی دن‌کورلئونه رئیس یک خانواده‌ی مافیایی است.

گلادیاتور Gladiator

فیلمی حماسی و افسانه‌ای به مارگردانی ریدلی اسکات است که به سرگذشت زندگی یکی از سلحشوران ارتش روم، ماکسیموس، می‌پردازد.

آرتیست The Artist

فیلمی در ژانر کمدی_عاشقانه است که به دورانی اشاره دارد که سینمای صامت در حال افول بود. این فیلم در راستای احترام به سینمای آن دوران، به صورت سیاه و سفید و صامت ساخته شده است.

یک ذهن زیبا A Beautiful Mind

داستان این فیلم برگرفته از واقعیت و بر اساس زندگی جان نش ریاضیدان نابغه‌ای اس که مبتلا به نوعی بیماری روانی است. این فیلم روایتگر زشت و زیباهای ذهن آدمی است.

بیمار انگلیسی The English Patient

بیمار انگلیسی یک ملودرام ملایم است که و احساسات مخاطب را با خود درگیر می‌کند‌. در خلال جنگ جهانی دوم خلبانی دچار حادثه می‌شود و در شمال آفریقا سقوط می‌کند که به سبب شوک گذشته‌اش را به یاد نمی‌آورد.

فارست گامپ Forrest Gump

یکی از آثار محبوب سینما به سبب موضوع و نوع روایت فیلم فارست گامپ است. این فیلم به خوبی به زندگی و نمایش عواطف و احساسات فردی که معلولیت ذهنی دارد می‌پردازد.

رقصنده با گرگ‌ها Dances with Wolves

فیلمی حماسی و وسترن به کارگردانی کوین کستنر است. فیلم در ارتباط با ستوانی آمریکایی است در جنگ به ماموریتی در سرزمین سرخپوستان می‌رود‌. او به مرور زمان با سرخپوستان ارتباط برقرار می‌کند.

دیوانه از قفس پرید One Flew Over the Cuckoo’s Nest

فیلمی در ژانر درام و روان‌شناسانه‌ به کارگردانی میلوش فورمن است. داستان فیلم در یک تیمارستان میگذرد و به جدال ببن بیماران و سرپرستار می‌پردازد.

آمادئوس Amadeus

فیلمی تاریخی بر اساس زندگی موسیقدان معروف موتزارت است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.