رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین فیلم‌های ترسناک که داستانشان در فصل سرما روایت می‌شود

فصل سرما آهسته آهسته از راه می‌رسد و به همین دلیل فرصتی فراهم شده تا تعدادی از بهترین فیلم‌های ترسناک که داستانشان در فصل سرما روایت می‌شود را بررسی کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنازندگی، پاییز و زمستان برای بسیاری از افرادی که گرمادوست هستند به خودی خود کابوس به نظر می‌رسد. اما این کابوس را پایانی نیست. چراکه سینماگران خوش‌ذوق و خلاق وارد عمل شده‌اند و فیلم‌هایی را ساخته‌اند که داستان ترسناک آن‌ها در زمستان روایت می‌شود. این فیلم‌ها با قرارگرفتن در ژانرهای گوناگون به عناوینی جذاب و دوست‌داشتنی تبدیل شده‌اند که تماشای آن‌ها هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد. شب‌های سرد و طولانی، بارش‌های سنگین برف و باران و صدای ترسناک حیواناتی که در سرما زوزه می‌کشند، می‌توانند جذابیت ویژه‌ای به همراه داشته باشند.

در ادامه به معرفی بهترین فیلم‌های ترسناک که داستانشان در فصل سرما روایت می‌شود، می‌پردازیم. عناوینی متفاوت و خیره‌کننده که تماشای آن‌ها در در روزهای سرد سال جذابیت ویژه‌ای دارد.

Wind Chill | کولاک

نمره منتقدان: ۴۶ از ۱۰۰

امیلی بلانت بازیگری انگلیسی است که هرگز نتوانسته علاقه‌اش به هنرنمایی در فیلم‌های معمایی و ترسناک را پنهان کند. اگرچه «کولاک» در میان بهترین فیلم‌هایی معمایی او قرار نمی‌گیرد، اما یکی از فیلم‌های جذابی است که در فضای سرد زمستان تصویربرداری شده و البته که چندان هم مورد توجه تماشاگران قرار نگرفته است. «کولاک» فیلم ناامیدکننده‌ای نیست اما به‌عنوان یک فیلم ترسناک اندکی سخت‌پسند به نظر می‌رسد.

خلاصه داستان: دو دانشجوی دانشگاهی در پنسیلوانیا در راه بازگشت به خانه، با یکدیگر همسفر می‌شوند. اما خودروی آن‌ها وضعیت مطلوبی ندارد. بنابراین در جاده‌ای دورافتاده خاموش می‌شود. حالا این دو دانشجو در میان سرمای استخوان‌سوز برف‌های پیرامونشان باید به دنبال فرار باشند.

Frozen | یخ‌زده

نمره منتقدان: ۶۳ از ۱۰۰

گیرافتادن در میان برف‌ها و مبارزه با سرمای زمستان هم سوژه مناسبی برای کارگردانان است تا فیلم‌های هیجان‌انگیزی تولید کنند. یکی از این عناوین هیجان‌انگیزی که رقابت انسان با طبیعت وحشی را در اوج هیجان روایت می‌کند، «یخ‌زده» فیلمی محصول سال ۲۰۱۰ سینمای آمریکا است. این فیلم که نباید با مجموعه‌ای از انیمیشن‌های دیزنی اشتباه گرفته شود، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی است که داستان هیجان‌انگیز خود را در فصل سرد سال روایت می‌کند.

خلاصه داستان: سه دوست قدیمی تصمیم می‌گیرند برای تعطیلات آخر هفته راهی پیست اسکی شوند. با این حال آب و هوا چندان مساعد نیست. پس آن‌ها تصمیم می‌گیرند پیش از رفتن به خانه، برای آخرین بار از بالای کوه به سمت پایین اسکی کنند. اما پیست در حال تعطیل‌شدن است چرا که طوفان وحشتناکی به سمت کوه‌های پیست حرکت می‌کند.

برف مرده | Dead Snow

نمره منتقدان: ۶۹ از ۱۰۰

معمولا عادت نداریم فیلم‌های زامبی را خارج از سینمای آمریکا تماشا کنیم. اما «برف مرده» ساخته‌ی سینمای نروژ است. دنباله‌ای هم برای این محصول سال ۲۰۰۹ در سال ۲۰۱۴ اکران شد که به مراتب از فیلم نخست ضعیف‌تر است اما به هر حال ارزش تماشاکردن دارد. این فیلم با ترکیب ژانر ترسناک و زامبی به یکی از بهترین فیلم‌های ترسناکی تبدیل شده که داستان خود را در زمستان روایت می‌کند.

خلاصه داستان: گروهی از دانشجویان رشته پزشکی برای تعطیلاتی که میان ترم‌هایشان دارند، راهی یک پیست اسکی می‌شوند. اما این پیست اسکی یک مشکل بسیار بزرگ دارد. بسیاری از افسرها و سربازان دوران آلمان نازی، به شکل زامبی‌های وحشتناک به این پیست حمله کرده‌اند. حالا پزشک‌های آینده نمی‌دانند که چگونه می‌توانند این زامبی‌های نژادپرست را تنها بگذارند و از پیست فرار کنند.

Everest | اورست

نمره منتقدان: ۷۳ از ۱۰۰

یکی از قوی‌ترین فیلم‌هایی‌ که جدال انسان با طبیعت را به زیباترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد، فیلم «اورست» است و واقعا هم فیلم ترسناک و تکان‌دهنده‌ای به نظر می‌رسد. عنوانی که موفق شده مرز میان درام و هیجان را به خوبی حفظ کند. برخلاف نام و داستان بیش از حد کلیشه‌ای، این فیلم خارق‌العاده می‌تواند یک تجربه جالب برای تماشاگری باشد که دوست دارد قله اورست را فتح کند.

خلاصه داستان: در ماه می سال ۱۹۹۶، وقتی یک گروه کوهنوردی تصمیم می‌گیرند تا قله اورست را فتح کنند با مشکلات بسیار زیادی در مسیر مواجه می‌شوند.

The Grey | خاکستری

نمره منتقدان: ۷۹ از ۱۰۰

فضای فصل زمستان به تنهایی سرد و خشن است. بنابراین یک ماجراجویی ترسناک در زمستان می‌تواند فضای مهیب این فصل را غیرقابل تحمل کند. اما لیام نیسون (بازیگر شناخته‌شده سینمای اکشن) می‌تواند در برابر همه مشکلات زمستان سرگرم‌کننده باشد. «خاکستری» یک تریلر ترسناک است که تماشاگر را در میان برف و کولاک هیجان‌زده می‌کند و او را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

خلاصه داستان: مهندسانی به دلیل آسیب‌دیدن یک دکل نفتی در آلاسکا با هواپیما عازم این منطقه می‌شوند اما به دلایل نامعلوم هواپیما سقوط می‌کند. عده ای از آنان از این سانحه جان سالم به‌در می‌برند اما به دلیل اینکه تجهیزات رادیویی نابود شده، فعلا باید با گله گرگ‌های خون‌خوار مبارزه کنند.

The Shining | درخشش

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

«درخشش» یکی از کتاب‌های موفق استفن کینگ است که براساس بسیاری از تجربه‌های شخصی‌ او نوشته است. استنلی کوبریک هم آن را به یک فیلم سینمایی بی‌نظیر تبدیل کرده که شاید کم‌تر فیلمی در سطح و اندازه‌ی آن دیده شود. البته این فیلم ترسناک چندان هم به داستان کتاب وفادار نیست. با این حال بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند «درخشش» که درباره نویسنده‌ای با اختلالات روانی است، یکی از بهترین فیلم‌های ترسناک تاریخ سینما است که براساس یکی از رمان‌های استفن کینگ ساخته شده است.

بخش عمده‌ای از صحنه‌های فیلم درون یک هتل رخ می‌دهد اما به شدت تحت تاثیر آب و هوای سرد و سوزناک است. یکی از مشهورترین حقایقی که درباره‌ی «درخشش» وجود دارد آن است که استنلی کوبریک بسیاری از لحظات فیلم را ده‌ها بار فیلم‌برداری کرده تا آن‌چه دوست دارد را ضبط کند. «درخشش» دومین فیلمی بود که براساس رمان‌های استفن کینگ ساخته شد و در محبوبیت این نویسنده هم تاثیرگذار بود. دنباله‌ این فیلم در سال ۲۰۱۹ ساخته شد.

خلاصه داستان: مرد نویسنده‌ای به همراه همسر و فرزندش در هتلی اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان و در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان برساند. اما در طول فصل زمستان به دلیل بارش برف بسیار راه‌های مواصلاتی به هتل بسته شده و به همین دلیل جک تورنس با خانواده خود در هتل گرفتار می‌شوند. فضای وهم‌آلود و تنهایی در این مکان موجب نوعی روان‌گسیختگی در جک می‌شود و دچار اختلالات روانی و عصبی شده و قصد نابودی همسر و فرزندش می‌کند.

The Thing | چیز

نمره منتقدان: ۸۵ از ۱۰۰

این فیلم در حقیقت بازسازی فیلم «چیزی از دنیایی دیگر» است که توسط هاوارد هاکس، کارگردان تکرارنشدنی تاریخ، تهیه‌کنندگی شده بود و هنوز با گذشت سال‌ها از اکرانش یکی از ترسناک‌ترین ترکیب‌های ژانر وحشت با ژانر علمی تخیلی لقب می‌گیرد. چون «چیز» نه تنها ترسناک است بلکه مشمئزکننده و انزجارآور هم به نظر می‌رسد. فضای سرد و سوزناک این فیلم آن را عجیب‌تر هم می‌کند. فیلمی که موجودات ترسناک تخیلی‌اش به شکل عجیبی ناراحت‌کننده هستند. شاید جالب باشد بدانید که مدیر جلوه‌های بصری فیلم «چیز» ۲۳ ساله بود که تصاویر باورنکردنی این فیلم را خلق کرد.

خلاصه داستان: کارکنان یک پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب با گونه‌ای از موجودات فضایی روبرو می‌شوند که انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کنند و در آن پنهان می‌شوند. این موجودات کالبد جسمانی قربانیان خود را به شکلی واقعا ترسناک و خونخوار تغییر شکل می‌دهند. حالا کارکنان پایگاه برای پاکسازی دست به کار می‌شوند اما این آغاز خونین‌تر از هر پدیده دیگری به نظر می‌رسد.

Misery | میزری

نمره منتقدان: ۹۰ از ۱۰۰

یکی از فیلم‌های بی‌نظیری که براساس کتاب‌های استفن کینگ ساخته شده‌اند، فیلم «میزری» است که در سال ۱۹۹۰ اکران شد و با گذشت ۳۰ از سال اکران هنوز هم فیلمی تکان‌دهنده است. این فیلم با کارگردانی راب رینر ساخته شد و به یکی از محبوب‌ترین عناوین سال ۱۹۹۰ تبدیل شد. جیمز کان، کتی بیتس و لورن باکال از بازیگران اصلی «میزری» هستند. استفن کینگ تایید کرده که این فیلم یکی از ده اقتباس سینمایی محبوب او است. نقش‌آفرینی کتی بیتس در این فیلم با ستایش گسترده منتقدان روبرو شد و به همین دلیل جایزه‌ اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن در شصت و سومین دوره‌ جوایز اسکار را برنده شد. این فیلم فضایی سرد و تکان‌دهنده دارد که تمشاگرش را آزار می‌دهد.

خلاصه داستان: یک نویسنده مشهور که داستان‌های دنباله‌دار «میزری» را می‌نویسد، تصمیم می‌گیرد آخرین فصل داستان را با مرگ قهرمان داستان به پایان برساند. او که در مسیر بازگشت به خانه قرار گرفته در میانه راه تصادف می‌کند و هوشیاری‌اش را از دست می‌دهد. او در شرایطی به هوش می‌آید که پرستاری به نام آنی ویلکس را بالای سر خود می‌بیند. آنی یکی از هواداران جدی رمان‌های این نویسنده است و از او درخواست عجیبی دارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.