فیلم های ترسناکی که بر اساس داستان واقعی ساخته شده‌اند

دیدن فیلم ترسناک برای خیلی‌ها یک لذت ناب است. تماشای اتفاقات ترسناک روی صفحه تلویزیون به ترشح آدرنالین و کورتیزول در بدن منجر می‌شود و نوعی خودآزاری خوش‌خیم است.

به گزارش اینتیتر به نقل از فیلیموشات، خاموش کردن چراغ‌های اتاق و غرق شدن در بطن یک داستان دلهره‌آور به اندازه کافی ترسناک است، اما وقتی تصور کنید اتفاقات داخل فیلم غیرواقعی نیست و براساس یک داستان واقعی اتفاق افتاده، این وحشت چندین‌ برابر می‌شود!

به این فکر کنید که ما تنها با دیدن اتفاقاتی که در قالب یک فیلم برای شخص یا اشخاص دیگر می‌افتد چقدر دچار ترس می‌شویم، بعد تصور کنید فرد یا عده‌ای در دنیای واقعی آن مصائب و موقعیت‌های وحشتناک را از سر گذرانده‌اند تا ترسمان عمیق‌تر شود. به مناسبت داغ بودن تب هالووین و دوستی همیشگی بین سینما و هالووین، این بار آرشیو فیلیمو را زیر و رو کرده‌ایم و رفته‌ایم سراغ فهرستی از بهترین فیلم‌های ترسناکی که بر اساس داستان‌های واقعی ساخته شده‌اند.

کابوس در خیابان الم | ۱۹۸۴ | A Nightmare on Elm Street

خلاصه داستان: فردی به اسم فردی کروگر که چندین کودک را آزار داده توسط والدین آن‌ها به آتش کشیده می‌شود، اما حالا که کودکان بزرگ شده‌اند فردی شب‌ها وارد کابوس‌های آن‌ها می‌شود و …

این‌که یک نفر وارد کابوس دیگران شود و به صورت فیزیکی آن‌ها را به قتل برساند در دنیای واقعی غیرممکن است، بااین‌حال نویسندگان این قصه داستان فیلم کابوس در خیابان الم را از اتفاقاتی که برای چند پناهنده لائوسی افتاده بود الهام گرفته بودند. گروهی از پناهندگان لائوسی هنگام خواب و دیدن کابوس جانشان را از دست داده بودند و بعدها طی معاینات پزشکی مشخص شد که به لحاظ فیزیکی آسیبی به آن‌ها وارد نشده است.

وحشت در آمیتی‌ویل | ۲۰۰۵ | The Amityville Horror

خلاصه داستان: فردی به اسم رونالد دفو جونیور که اعضای خانواده‌اش را قتل‌عام کرده مدعی است بر اساس صداهایی که شنیده و دستوراتی که از غیب به او داده‌اند دست به این کشتار زده است.

مشابه این اتفاق در سال ۱۹۷۵ در منزل جدید خاندان لوتز در خیابان اوشن منطقه آمیتی‌ویل رخ داده بود. ماجرایی که در آن زمان باعث درگرفتن بحث‌های زیادی بین محققان مسائل ماوراء‌الطبیعه شد.

روانی | ۱۹۶۰ | Psycho

خلاصه داستان: یک منشی جوان پس از دزدیدن مقادیری پول از محل کارش به خارج شهر فرار می‌کند و در یک متل دورافتاده ساکن می‌شود. اما همان شب اول به شکل فجیعی به قتل می‌رسد.

شاهکار بی‌بدیل آلفرد هیچکاک را اگر تابه‌حال ندیده‌اید نصف عمرتان بر فناست. فیلم بر اساس زندگی یکی از عجیب‌ترین قاتلان زنجیره‌ای تاریخ به نام اِد گِین ساخته شده. زندگی و اعمال گین آن‌قدر عجیب است که غیر از روانی در یکی دیگر از شاهکارهای سینمای وحشت به اسم سکوت بره‌ها هم در قالب شخصیت بوفالو بیل به او پرداخته شده است.

دختر همسایه | ۲۰۰۷ | The Girl Next Door

خلاصه داستان: دختری توسط خاله‌اش که سرپرستی او را بر عهده دارد مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد و پسرخاله‌هایش که شاهد این آزار هستند، در برابر آن سکوت می‌کنند.

فیلم بر اساس جنایتی ساخته شده که گفته می‌شود وحشتناک‌ترین جنایت تاریخ ایالت ایندیانا در آمریکاست. سال ۱۹۶۵ دخترکی به اسم سیلویا لیکنز به شکل وحشیانه و فجیعی توسط زنی روانی به اسم گرترود باژینوسکی مورد شکنجه و قتل قرار گرفت و این فیلم دختر همسایه بر اساس همان جنایت ساخته شده است. اگر اعصاب ضعیفی دارید، دور دیدن فیلم را خط بکشید، چون حسابی آزارتان خواهد داد.

احضار | ۲۰۱۳ | The Conjuring

خلاصه داستان: راجر و کارولین و پنج بچه و سگشان به خانه‌ای جدید نقل مکان می‌کنند، ولی درست موقع ورود سگ و بچه‌ها به دلیلی نامشخص وارد خانه نمی‌شوند.

احضار یا همان Conjuring یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین فیلم‌های ترسناک هزاره جدید است که دنباله‌هایی هم بر آن ساخته شد. این داستان واقعی و آن‌قدر عجیب بود که اد و لورن وارن دو محقق مسائل ماوراء‌الطبیعه در موردش گفته بودند رسیدگی به آن و پذیرشش برایشان به شکل فوق‌العاده‌ای سخت بوده است. اگر از طرفداران عروسک‌های جن‌زده هستید، فیلم احضار انتخاب بسیار خوبی برای شماست.

جن‌گیری امیلی رز | ۲۰۰۵ | The Exorcism of Emily Rose

خلاصه داستان: بعد از مرگ ترسناک و غم‌انگیز دختری ۱۹ ساله مبتلا به یک نوع بیماری مغزی نادر که توسط دو کشیش مورد جن‌گیری قرار گرفته بوده، تمام مقصران مرگ دخترک بازجویی می‌شوند تا علت مرگ او مشخص شود.

داستان ابتلای آنلیز میشل دختر آلمانی به نوعی ضایعه مغزی و حرکات بسیار عجیب و ترسناکی که در پی تبعات این بیماری انجام داد، یکی از تلخ‌ترین و ترسناک‌ترین اتفاقاتی است که در تاریخ معاصر آلمان افتاده. آنلیز به خاطر بی‌اعتمادی به پزشکان و به دلیل اعتقادات مذهبی افراطی، برای درمان بیماری‌اش سراغ کشیش‌ها رفت و البته سرنوشتی جز جوان‌مرگی به تلخ‌ترین شکل ممکن در انتظارش نبود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.