رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چگونه از پوست چرب نگهداری کنیم؟

استفاده از روغن‌هایی که در آن‌ها از اسید چرب استفاده شده، برای پوست‌های چرب بسیار مضر و خطرناک است.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مراقبت از پوست چرب نسبت به پوست های دیگر بیسار سخت تر است و باید با حساسیت بیشتری انجام شود.

برخی از افراد که به پوست چرب دچار هستند، انواع روغن ها و پمادها را برای مراقب از پوست خود استفاده می کنند اما این اقدام مشکل گشا نیست و برعکس باعث می شود تا پوست حساس تر و بعضا چرب تر شود.

در ادامه این گزارش به ۷ روغن اشاره شده است که مصرف آن برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه نمی‌شود زیرا نه تنها از پوست آنها مراقبت نمی کند بلکه نتیجه عکس می دهد:

روغن نارگیل

روغن‌های سنگین‌تر و غنی از اسیدهای چرب، مرطوب‌کننده‌های فوق‌العاده‌ای هستند، اما می‌توانند برای پوست‌های حساس تحریک‌کننده باشند، به همین دلیل است که استفاده موضعی از روغن های نارگیل برای افرادی که پوست چرب دارند پیشنهاد نمی شود.

روغن گرفته شده از دانه کاکائو

روغن هایی که از دانه کاکائو گرفته می شود دارای آنتی اکسیدان های محافظ پوست و همچنین اسیدهای چرب هستند، به همین دلیل این روغن می تواند برای پوست های چرب، به خصوص روی صورت، بیش از حد باعث مسدود شدن منافذ شود.

روغن کنجد

روغن کنجد نیز از این مورد مستثنی نیست اما نسبت به موارد دیگر ضرر کمتری برای پوست های چرب دارد بسیاری از پوست های چرب به روغن کنجد واکنش نشان می دهند و باعث حساسیت های پوستی می شوند.

با این وجود پیشنهاد می شود که اگر پوست چربی دارید، قبل استفاده از روغن کنجد، مقداری از آن را روی پوست خود امتحان کنید و پس از گذشت چند ساعت اگر دچار حساسیت نشدید، مصرف آن را ادامه دهید.

روغن جوانه گندم

جوانه گندم در صورتی که در سالاد یا غذا استفاده شود، برای جوانی پوست و طراوت آن بسیار مفید است اما روغن گرفته شده از آن به پوست و موهای چرب بیشترین آسیب را می رساند.

روغن هسته زرد آلو

به طور کلی روغن هایی که در آنها از اسید اولئیک استفاده شده باشد برای پوست های چرب واکنش منفی دارند چرا که این نوع از اسیدها در دسته اسیدهای چرب هستند به غیر از روغن هسته زردآلو، مقداری از این روغن در روغن زیتون، آواکادو و بادام شیرین نیز استفاده شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.