رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۱۰ سریال غیرانگلیسی برتر نتفلیکس به غیر از «بازی مرکب»

در سال های اخیر، جذابیت و شهرت برخی از سریال های غیرانگلیسی زبان باعث شده که توجه مخاطبان تلویزیون بیش از پیش به سمت سریال هایی که در خارج از ایالات متحده و بریتانیا ساخته می شوند، جلب شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از روزیاتو، جذابیت و تماشایی بودن این سریال های غیرانگلیسی زبان به حدی است که حتی مشکل زیرنویس نیز نتوانسته مخاطبان ناآشنا با زبان غیرانگلیسی را از تماشای این سریال ها باز دارد. نمونه این شهرت و محبوبیت سریال های اخیر Squid Game و Money Heist است، سریال هایی که کمتر کسی را می توان یافت آن ها را تماشا نکرده باشد. نتفلیکس به عنوان غول دنیای استریمینگ بیشترین سهم را در محبوبیت سریال های غیرانگلیسی زبان داشته و بخش اعظم این سریال ها در سال های اخیر، ساخت این سرویس بوده اند. در کنار سریال های مشهوری که به آن ها اشاره شد، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با برخی دیگر از بهترین سریال های غیرانگلیسی زبان سرویس نتفلیکس آشنا کنیم.

۱- Lupin

سریال Lupin علیرغم شهرتش نتوانسته به اندازه Squid Games و Money Heist مورد توجه قرار گیرد هر چند این سریال رازآلود فرانسوی با بازی عمر سی یکی از بهترین سریال های سال های اخیر تلویزیون به شمار می آید. شخصیت آسان لوپن دزدی است که خلاف هایش را از آرسن لوپن معروف که یک سارق جنتلمن باهوش و استاد مخفی کردن خود است الهام می گیرد. دو بخش اول فصل اول این سریال هر یک از ۵ اپیزدو تشکیل شده که به ترتیب در ژانویه و ژوئن ۲۰۲۱ منتشر شدند و پیش از انتشار سریال Squid Game با بیش از ۷۰ میلیون بار تماشا توسط مشترکان نتفلیکس در صدر پربیننده ترین سریال های نتفلیکس قرار داشت. این سریال برای فصل بعد نیز تمدید شده و در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۷ درصد را کسب کرده است.

۲- Dark

سریال آلمانی Dark یکی از بهترین سریال های قرن بیست و یکم از نگاه بی بی سی انتخاب شده است. این سریال در فهرست بی بی سی در رتبه پنجاه و هشتم از ۱۰۰ سریال برتر قرن اخیر قرار دارد. در ابتدا، سریال آلمانی زبان Dark روی ساکنان یک شهر داستانی به نام ویندن تمرکز دارد که برخی از بچه های آن بدون هیچگونه توضیحی گم می شوند و پس از آن است که تئوری های توطئه متعلق به صدها سال پیش و صدها سال آینده در کنار سفر در زمان رخ می دهد. در حالی که پس از انتشار فصل سوم و پایانی Dark در ژوئن ۲۰۲۰ هنوز سوالات بسیاری در ذهن طرفداران این سریال وجود دارد، اما امتیاز قابل توجه ۹۵ درصد در راتن تومیتوز نشان می دهد که این سریال غیرانگلیسی زبان از سریال های محبوب سال های اخیر بوده است.

۳- Elite

سریال اسپانیایی Elite در حال تبدیل شدن به یکی از طولانی ترین سریال های سرویس نتفلیکس است. این سریال را می توان ترکیبی از Gossip Girl و Big Little Lies دانست، سریالی که در آن گروهی از دانش آموزان یک دبیرستان مشهور در اسپانیا، بعد از کشته شدن یکی از دانش آموزان، توسط پلیس بازجویی می شوند. این سریال دائماً در حال تغییر فضا بین فلش بک ها و زمان حاضر بازجویی شدن شخصیت ها توسط پلیس است. این سریال که در اکتبر ۲۰۲۱ برای فصل ششم نیز تمدید شده ممکن است برای سال های طولانی ادامه داشته باشد. این سریال اکنون امتیاز ۹۷ درصد را از منتقدان راتن تومیتوز دریافت کرده است.

۴- Unorthodox

سریال Unorthodox اولین سریال نتفلیکس است که با زبان عبری ساخته شده و در سال ۲۰۲۰ در هشت بخش نامزد دریافت جایزه امی شد، از جمله بهترین مینی سریال و بهترین بازیگر زن نقش اول. این سریال که در مارس ۲۰۲۰ منتشر شد بر اساس کتاب Unorthodox: The Scandalous Rejection of My Hasidic Roots ساخته شده و داستان یک زن جوان به نام استی را روایت می کند که در یک جامعه یهودی به شدت ارتدوکس در بروکلین زندگی می کند و تصمیم می گیرد برای فرار از ازدواج اجباری به برلین فرار کند. این سریال در قالب ۴ اپیزود ساخته شده و امتیاز ۹۶ درصد را در وبسایت راتن تومیتوز دریافت کرده است.

۵- Delhi Crime

سریال هندی Delhi Crime در جوایز امی بین المللی جایزه بهترین سریال درام را بدست آورده و به اولین سریال هندی تبدیل شد که این جایزه را دریافت می کند. اولین فصل این سریال در قالب هفت اپیزود در مارس ۲۰۱۹ منتشر شده و بر اساس یک مورد تجاوز گروهی واقعی در سال ۲۰۱۲ است که در محله مونیرکا در دهلی رخ داد. شخصیت اصلی این سریال هندی وارتیکا چاتورودی نام دارد که افسر پلیس مسئول رسیدگی به پرونده است. این سریال در وبسایت راتن تومیتوز امتیاز ۹۴ درصد را دریافت کرده و برای ساخت فصل دوم نیز تمدید شده است.

۶- How to Sell Drugs Online (Fast)

سریال آلمانی How to Sell Drugs Online (Fast) را باید سریالی مناسب برای طرفداران سریال های Breaking Bad و The End of the F***ing World دانست. این سریال در مورد یک نوجوان باهوش به نام موریتز زیمرمن و دوستش لنی است که می خواهند فروش قرص های اکستازی در اینترنت را برای بازگرداندن نامزد سابق موریتز یاد بگیرند اما به شکل باورنکردنی کنترل اوضاع از دست ان ها خارج می شود. این سریال بر اساس یک داستان واقعی در سال ۲۰۱۵ و فردی به نام ماکسیمیلیان اشمیت ساخته شده است. این سریال آلمانی که سومین فصلش نیز در جولای ۲۰۲۱ منتشر شده یکی از بهترین سریال های آلمانی سال های اخیر بوده است.

۷- The Chestnut Man

سریال The Chestnut Man یک سریال دانمارکی جنایی بر اساس رمانی به همین نام نوشته سورن سویستراپ است. این سریال که چند هفته پیش از طریق نتفلیکس منتشر شده خیلی زود پرطرفدار شده است. برای طرفداران سریال های رازآلود جنایی مانند The Killing و Sharp Objects، این سریال دانمارکی یکی از بهترین گزینه هاست و داستان آن در مورد دو کارآگاه است که پرونده یک قتل را بررسی می کنند و تنها سرنخ آن ها مجسمه ای کوچک ساخته شده از چوب بلوط است که در صحنه قتل پیدا شده است.

۸- Into the Night

سریال Into the Night اولین سریال اورجینال بلژیکی نتفلیکس است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد. نتفلیکس از قبل برنامه های بزرگی برای این سریال داشته و یک اسپین آف ترکیه ای از روی آن ساخته شده که در سال ۲۰۲۲ منتشر شده و روایت آن در یک زیردریایی رخ می دهد. سریال Into the Night بر اساس یک رمان لهستانی به نام The Old Axolotl ساخته شده و داستان گروهی مسافر سوار بر یک هواپیمای ربوده شده را روایت می کند که به بازماندگان یک فاجعه طبیعی تبدیل می شوند که در آن قرار گرفتن در معرض نور خورشید مساوی با مرگ است. فصل دوم این سریال در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شده و امتیاز ۸۸ درصد را در راتن تومیتوز دریافت کرده است.

۹- Biohackers

سریال Biohackers یک سریال آلمانی است که امتیاز باورنکردنی ۱۰۰ درصد را در راتن تومیتوز کسب کرده است. این سریال دارای دو فصل و هر کدام ۶ اپیزود است که تازه ترین فصل آن در جولای ۲۰۲۱ منتشر شد. Biohackers داستان یک دانشجوی پزشکی به نام مایا آکرلند و دوستش جاسپر که دانشجوی زیست شناسی است و همچنین هم اتاقی شان نیکلاس را روایت می کند. در حالی که مشغول تحقیق در مورد مرگ برادرش است، مایا وارد یک توطئه مربوط به هک زیستی یا همان آزمایشات ژنتیکی غیرقانونی می شود.

۱۰- Girl from Nowhere

بعد از کنسل شدن در تایلند، سریال Girl from Nowhere توسط نتفلیکس برای فصل دوم تمدید شد و در سال جاری منتشر گردید. فصل اول این سریال تایلندی در سال ۲۰۱۸ در شبکه CMM 25 منتشر شده اما نتفلیکس با ساخت فصل دوم آن را به یک سریال محبوب در آسیا تبدیل کرد. داستان سریال در مورد یک دختر نوجوان رازآلود است که به شهرهای مختلف تایلند سفر کرده و با رفتن به مدارس مختلف، رازهای معلمان، دانش آموزان و هر کس دیگری که در مدرسه حاضر است را فاش می کند. وی در هر اپیزود به مدرسه ای جدید می رود و آنجا را به هم می ریزد. این سریال اکنون امتیاز ۷۳ درصد را در وبسایت راتن تومیتوز کسب کرده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.