رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

بهترین فیلم‌های جهان با موضوع فیلمسازی

اگر عاشق فیلم دیدن هستید، تماشای فیلم‌هایی که قصه آنها درباره فیلمسازی و بازیگری است، می‌تواند برایتان سرگرم‌کننده باشد.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اگر عاشق فیلم دیدن هستید، تماشای فیلم‌هایی که قصه آن‌ها درباره فیلمسازی است، می‌تواند برایتان سرگرم‌کننده باشد. در این گزارش به تعدادی از برترین فیلم‌هایی که اتفاقاً خودشان در مورد ساخت فیلم هستند، اشاره می‌کنیم:

روزی روزگاری در هالیوود (۲۰۱۹)

کوئنتین تارانتینو عاشق هالیوود و فیلمسازی است. «روزی روزگاری در هالیوود» آخرین فیلمی است که او ساخته است. این فیلم درباره حرفه بازیگری و ریک دالتون با بازی لئوناردو دی کاپریو است. برد پیت هم در این فیلم بازی کرده و در صحنه‌ای از آن بروس لی را کتک می‌زند!

کوتاه شو (۱۹۹۵)

چیلی پالمر شخصیت اصلی این فیلم سینمایی است؛ مردی که اراذل و اوباش است و رویایش این است که از دنیای خشونت و جنایت فاصله بگیرد و وارد دنیای فیلمسازی شود. این فیلم، بر اساس رمانی از المور لئونارد ساخته شده است که ترکیبی است از خشونت و لحظات کمدی. چیلی پالمر در این فیلم، فیلمنامه‌ای را پیدا می‌کند و آن را به تهیه کننده‌ای که اتفاقاً به رئیس اوباش بدهکار است می‌دهد تا بسازد.

هنرمند (۲۰۱۱)

«هنرمند» یک فیلم صامت است که در سال ۲۰۱۱ در مورد دوران فیلم صامت هالیوود ساخته شد. این فیلم از سوی خیلی‌ها فراموش شد. اما وقتی نوبت به اسکار رسید، هالیوود آن را فراموش نکرد و جایزه اسکار بهترین فیلم به «هنرمند» تعلق گرفت.

بارتون فینک (۱۹۹۱)

«بارتون فینک» فیلمی ساخته برادران کوئن است. فیلمی که نسبت به دیگر اثر سینمایی آن‌ها با نام «سلام سزار» کوبنده‌تر است. این فیلم درباره نمایشنامه نویس مغروری در نیویورک با بازی جان تورتورو است که به دنبال فرصتی برای نوشتن یک فیلمنامه است؛ اما استودیوی فیلمسازی در نیویورک فیلمنامه‌ای را به او پیشنهاد می‌دهد که بسیار پیش پا افتاده و درباره کشتی گیری به نام والاس بیری است و این بارتون فینک نمایشنامه نویس را راضی نمی‌کند.

بازیگر (۱۹۹۲)

وقتی صحبت از طنز می‌شود، رابرت آلتمن یکی از فیلمساز‌هایی است که نامش را در این ژانر به یاد می‌آوریم. تیم رابینز در فیلم بازیگر ساخته آلتمن، نقش یک مدیر استودیوی فیلمسازی را بازی می‌کند که یک فیلمنامه نویس را می‌کشد و سعی می‌کند آن را پنهان کند. البته، قصه این فیلم به همین جا ختم نمی‌شود؛ به خصوص زمانی که با بازی جولیا رابرتز و بروس ویلیس همراه باشد.

تایتان (۲۰۱۳)

“Teen Titans Go! ” یک برنامه تلویزیونی فوق العاده بود. وقتی برنامه‌ای به این شکل فراگیر می‌شود، سازندگان آن به فکر تبدیلش به فیلم هم می‌افتند. “Teen Titans Go! ” نمایش دهنده فیلمی در مورد تلاش تایتان‌های نوجوان برای ساختن فیلمی درباره خودشان است. فیلمی که در برخی لحظات اغلب احمقانه و پوچ است، اما خط داستانی کافی را نیز دارد.

هیچکاک (۲۰۱۲)

آلفرد هیچکاک نه فقط یک کارگردان مشهور بلکه شخصیتی بزرگ است؛ مردم ممکن است ندانند مثلاً فرانک کاپرا چه شکلی است؛ اما هیچکاک را می‌شناسند. چند فیلم درباره این کارگردان افسانه‌ای ساخته شده است؛ از جمله «هیچکاک» که آنتونی هاپکینز نقشش را بازی می‌کند. این فیلم درباره دوران زندگی هیچکاک در زمان ساخت فیلم سینمایی «روانی» است.

دولمایت نام من است (۲۰۱۹)

حالا برویم سراغ فیلمی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. رودی ری مور یک کمدین و نوازنده بود که برای گذران زندگی خود تلاش می‌کرد. او خود را به عنوان یک کمدین معرفی کرد و تصمیم گرفت این شخصیت را در یک فیلم نشان دهد. البته او هیچ ایده‌ای برای ساخت فیلم نداشت؛ تا اینکه ادی مورفی «دولمایت نام من است» را از روی زندگی مور ساخت. فیلمی که یک بازگشت واقعی به فرم برای مورفی بود.

بدلکار (۱۹۸۰)

پیتر اوتول یک بازیگر مورد احترام است. او هشت بار نامزد بهترین بازیگر مرد شد – هرچند هرگز برنده نشد – و یکی از این نامزدی‌ها برای فیلم «مرد بدلکار» بود. چیزی که مایه تعجب است این است که «مرد بدلکار» یک درام ترسناک و جدی نیست، بلکه یک کمدی اکشن است. این فیلم درباره یک جوان فراری است که به طور تصادفی منجر به مرگ بدلکار یک فیلم مربوط به جنگ جهانی اول می‌شود و کارگردان فیلم به او پیشنهاد کمک می‌دهد به شرطی که او در جایگاه بدلکار قرار بگیرد.

اقتباس (۲۰۰۲)

فیلم سینمایی اقتباس می‌تواند به شدت شما را گیج کند. این فیلم ساخته اسپایک جونز و نیکلاس کیج بازیگر اصلی آن است. قصه اقتباس درباره چارلی کافمن (نیکلاس کیج) افسرده است که مهلت کمی برای تحویل فیلمنامه اقتباسی دزد ارکیده به شرکت کلمبیا پیکچرز دارد. در مقابل چارلی افسرده، برادر دوقلوی سرزنده او دونالد قرار دارد که در نظر دارد به تأسی از چارلی شروع به نوشتن فیلمنامه کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.