تلاش می کنیم پژوهش های دانشمندان هسته ای در مدار تولید رونق ایجاد کند

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تلاش می‌کنیم تا پژوهش‌های دانشمندان هسته‌ای در مدار رونق تولید و صادرات کشور نقشی مهم ایفا کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، محمد اسلامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: هفته گذشته کنفرانس علمی با موضوع «شتابگرهای ذرات و کاربردهای آن» توسط سازمان انرژی اتمی و با همکاری تعدادی از مراکز علمی مرتبط در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

موضوع شتاب‌گرهای ذرات یکی از ابزارهای مهم در اجرای اهداف علمی- پژوهشی و سیاست‌زدایی از صنعت هسته‌ای برای ما است و خوشبختانه در این موضوع با برنامه‌ریزی انجام شده در سازمان و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای و همچنین سایر مراکز علمی به دنبال تأثیرگذاری شتاب‌گرهای ذرات بر اجرای پروژه‌های high-tech در حوزه‌های صنعت و پزشکی هستیم.

فعالیت های انجام شده در این گستره بسیار امیدوارکننده است و تلاش می‌کنیم تا در آینده نزدیک شرکت‌های دانش‌بنیان از شتاب‌گرهای ذرات در حوزه‌های مهمی همچون مواد پلیمری، درمان و پزشکی، کاربردهای صنعتی، مخابرات، کاهش آلاینده‌ها، الکترونیک، کنترل، خلاء و … استفاده مفیدی داشته باشند.

خوشبختانه در کنفرانس هفته گذشته دانشمندان و اساتیدی برجسته در قالب گروه علمی جهت توسعه شتاب‌گرهای ذرات حضور داشتند؛ امیدوارم با همراهی و همفکری این عزیزان، گامی موثر در توسعه تجهیزات مرتبط و کاربرد شتابگرها در علوم، صنعت و پزشکی برداریم.

همواره در جلسات تخصصی و عمومی از همکارانم در سازمان انرژی اتمی خواسته‌ام که تأثیر صنعت هسته‌ای بر زندگی مردم را در اولویت پژوهش و فن‌آوری قرار دهند، در صورت اجرای این هدف است که می‌توانیم با وسیع‌ترین معنای جمله «خدمت به خلق» را جامه عمل بپوشانیم و گامی موثر در جهت رضایت ملت بزرگ ایران برداریم.

همواره بر این موضوع تأکید دارم و امیدوارم که با غیرت دانشمندان ایرانی و تلاش هرچه بیشتر، پژوهش‌های دانشمندان صنعت هسته‌ای در مدار رونق تولید و صادرات کشور نقشی مهم ایفا نماید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.