رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

موضع واشنگتن درخصوص تاثیر حمله روسیه به اوکراین بر مذاکرات وین

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفت: علی رغم حمله روسیه به اوکراین به تعامل با مسکو درخصوص برجام ادامه می‌دهیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، ند پرایس سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به این سوال که باتوجه به حمله نظامی روسیه به اوکراین آیا موضوعی همچون برجام وجود دارد که واشنگتن گفت وگو با مسکو درباره آن را متوقف کرده باشد؟ گفت: ما مسئله ای را که به نفع امنیت ملی مان باشد دنبال می کنیم. بعضی از مواردی که ذکر کردید برای منافع امنیت ملی ما ضروری است. اینکه روسیه به اوکراین حمله کرده است سبب نمی شود ما دست از پیگیری امنیت ملی و محافظت از امنیت شهروندان آمریکایی برداریم.

بیشتر بخوانید:

بنابر گزارش وب سایت وزارت امورخارجه آمریکا، پرایس ادامه داد: با این حال، حمله بی دلیل روسیه به اوکراین روابط دوجانبه ما (با روسیه) را تغییر داده است.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست خبری با تکیه بر ادعاهای بی اساس و ساختگی مقامات آمریکایی درباره ماهیت برنامه هسته ای کشورمان گفت: کنترل و جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای میز موضوعی است که در راستای منافع امنیت ملی ماست. اگر می خواهید برجام را یک توافق کنترل تسلیحات بدانید، یا این حقیقت که آمریکا و روسیه بزرگترین زرادخانه های هسته ای روی زمین را دارند، باید بگویم که همچنان به نفع امنیت ملی ماست که مواد هسته ای، کلاهک های هسته ای و ذخیره های هسته ای تحت کنترل باشند.

در حالی که مقامات کشورمان بارها تاکید کرده اند که هدف از برنامه‌ هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و سلاح هسته‌یی در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا مدعی شد: همچنین ، این در راستای منافع امنیت ملی مان است که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را ندهیم. حمله روسیه به اوکراین نباید چراغ سبزی به ایران برای تولید سلاح هسته ای یا حرکت به سمت مسیری برای دستیابی سریع به این تسلیحات باشد. جلوگیری از دستیابی ایران به ظرفیت ساخت سلاح هسته ای کماکان به نفع امنیت ملی ماست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.