رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

۲۰۰ هزار کارتخوان قطع شده است

درحالیکه دارندگان کارتخوان و یا درگاه پرداخت الکترونیکی تا پایان بهمن ماه برای اتصال به سامانه مالیاتی فرصت داشتند و در آن مدت تکلیف بیش از ۷ میلیون کارتخوان مشخص شد، اکنون شرکت شاپرک از سازمان امور مالیاتی درخواست کرده که از امروز سایت را باز کنند تا افرادی که مایل به الصاق پایانه‌های خود به پرونده مالیاتی هستند هم بتوانند این کار را انجام دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، در راستای اجرای ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام می‌کرد.

بیشتر بخوانید:

در این زمینه، با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارتخوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند که فرصت این اقدام در ۳۰ بهمن ماه به پایان رسید.

بررسی‌ها حاکی از آن است که در مهلت تعیین شده بیش از ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل و بیش از ۳ میلیون دستگاه کارتخوان غیرفعال شده‌اند.

۲۰۰ هزار کارتخوان قطع شده است

بنابراین، با تعیین تکلیف بیش از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه کارتخوان از ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار کارتخوان فعال در کشور، بیش از ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار کارتخوان صاحبان آن‌ها نسبت به تعیین تکلیف در سازمان مالیاتی اقدام نکرده‌اند و بلاتکلیف مانده‌اند که بانک مرکزی به زودی نسبت به غیرفعال و قطع کردن آن‌ها اقدام خواهد کرد.

اکنون اعلام بانک مرکزی و شرکت شاپرک بیانگر این است که لیست چند میلیون دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی که برای تشکیل یا تکمیل پرونده مالیاتی خود به وب سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکرده بودند، به بانک مرکزی برای قطع اعلام شده و شرکت شاپرک، به عنوان متولی نظارتی شبکه پرداخت کشور در مرحله اول برمبنای معیارهای اعلام شده از سمت سازمان امور مالیاتی حدود ۲۰۰ هزار ترمینال را شناسایی و قطع کرد.

درخواست شاپرک از سازمان امور مالیاتی

همچنین، برخی موارد قطع شده ترمینال‌هایی هستند که یا در شش ماه گذشته تراکنش نداشته‌اند و یا گردش مالی پایینی داشته‌اند. البته تعدادی نیز از ترمینال‌های با گردش مالی بالا انتخاب شده‌اند.

علاوه بر این، کلیه موارد بر اساس لیست‌های اعلامی از سازمان امور مالیاتی و کاملا به روز انجام شده و از این سازمان خواهش کرده‌ایم که از امروز سایت را باز کنند تا افرادی که مایل به الصاق پایانه‌های خود به پرونده مالیاتی هستند بتوانند این کار را انجام دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.