رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ویل اسمیت از آکادمی اسکار کناره‌گیری کرد

ویل اسمیت هنرپیشه آمریکایی و برنده جایزه اسکار امسال، در پی سیلی جنجالی که به گوش مجری نود و چهارمین مراسم جوایز اسکار زد، از عضویت در این آکادمی استعفا داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از انتخاب، این هنرپیشه آمریکایی در بیانیه‌ای که به این دلیل منتشر کرده آورده است “کار من در اجرای مراسم اسکار تکان‌دهنده، دردآور و غیرقابل‌توجیه بود.”

بیشتر بخوانید:

آکادمی اسکار گفته است کناره‌گیری ویل اسمیت را پذیرفته اما به روند توبیخ مقرر در این نهاد ادامه خواهد داد.

ویل اسمیت ستاره مشهور آمریکایی که هم بازیگر سینماست و هم به عنوان خواننده محبوبیت زیادی دارد، امسال برای اولین بار جایزه اسکار گرفت.

پس از آنکه کریس راک، کمدین آمریکایی و یکی از مجریان ۹۴ امین مراسم اسکار، با جِیدا پینکت، همسر ویل اسمیت که موهای سرش به دلیل بیماری طاسی منطقه ای (آلوپسیا) ریخته شوخی کرد، ویل اسمیت به روی سن رفت و به او سیلی زد و وقتی برگشت و روی صندلی‌اش نشست با صدای بلند و کلماتی که معمولا در چنین مراسمی گفتنشان ممنوع است، از کریس راک خواست دیگر اسم همسرش را به زبان نیاورد.

ویل اسمیت کمتر از یک ساعت بعد از سیلی به کریس راک، جایزه بهترین بازیگر مرد را برای بازی در “شاه ریچارد” از آن خود کرد.

آقای اسمیت در بیانیه خود نوشته است فهرست کسانی که با این کار رنجانده‌ام بسیار طولانی است و شامل کریس، خانواده‌اش و بسیاری از دوستان عزیز و نزدیکانم می‌شود که در مراسم حضور داشتند و تماشاچیانی که در سراسر جهان از خانه‌هایشان تماشاچی این مراسم بودند.

او در ادامه بیانیه‌اش گفت “من به اعتماد آکادمی به خودم خیانت کردم. من دیگر نامزدها و برندگان را از فرصت جشن گرفتن و تجلیل به خاطر کار خارق‌العاده‌شان محروم کردم. قلبم به درد آمده”.

این بازیگر گفت که می‌خواهد “تمرکز را به کسانی برگرداند که به سبب دستاوردهایشان شایسته توجهند”.

او در جمع‌بندی خود گفت “تغییر زمان می‌برد و من متعهد به انجامش هستم، تا اطمینان یابم که هرگز اجازه نمی‌دهم خشونت بر عقل غلبه کند”.

دیوید روبین، رئیس آکادمی، گفت که استعفای اسمیت را پذیرفته است، اما به روند انضباطی خود ادامه خواهد داد.

راک روز چهارشنبه در جریان یک برنامه استندآپ در بوستون به این رویداد پرداخت و گفت که “هنوز مغزش در حال پردازش آنچیزی است که رخ داد”.

ویل پکر، تهیه کننده مراسم اسکار ۲۰۲۲ گفته است وقتی ویل اسمیت روی صحنه به کریس راک، بازیگر و کمدین سیلی زد، پلیس آماده بود در خلال مراسم او را دستگیر کند.

پکر به شبکه تلویزیونی ‌ای‌بی‌سی گفت که کریس راک پیشنهاد پلیس برای دستگیری ویل اسمت را “رد” کرد.

برگزارکنندگان مراسم اسکار ۲۰۲۲ و آقای پکر به دلیل عملکردشان زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.