رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گوگل داکس واکنش دادن با ایموجی‌ها را ممکن می‌کند

تقریبا در اکثر فضاها و پلتفرم‌های آنلاین امروزی کاربران می‌توانند از ایموجی برای نشان دادن واکنش خود استفاده کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو،‌ هم اکنون اکثر شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند و حالا اعلام شده که این ایموجی‌ها در دسترس گوگل داکس (Google Docs) نیز برای ارائه واکنش‌ها قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

گوگل با انتشار پست جدیدی در وبلاگ Workspace توضیح داد که کاربران می‌توانند برای ثبت واکنش‌های خود از ایموجی‌ها استفاده کنند. هرچند کاربران از قبل می‌توانستند از ایموجی‌ها در متن یا اسناد خود استفاده کنند، اما با وجود ویژگی جدید می‌توانند با استفاده از نوار کناری مفید گوگل در مرورگر خود، مستقیما به متن هایلایت شده واکنش نشان دهند.

این ویژگی از چند روز قبل در دسترس برخی کاربران قرار گرفته است و انتظار می‌رود تا ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) کاربران بیشتری به آن دسترسی داشته باشند. پس از انتشار، کاربران می‌توانند با شکلک‌هایی مانند انگشت شست به بخش‌هایی از متن واکنش نشان دهند. گوگل در پست وبلاگ خود نوشت:

«ارائه و دریافت بازخورد یکی از جنبه‌های کلیدی مشترک گوگل داکس محسوب می‌شود. ویژگی جدید ثبت واکنش با استفاده از ایموجی، جایگزینی برای بیان نظرات خود در مورد محتوای سند محسوب می‌شود که کمتر حالت رسمی دارد.»

همانطور که گوگل توضیح می‌دهد، این ویژگی به طور پیش‌فرض روشن خواهد بود و کاربر نمی‌تواند آن را غیرفعال کند. همچنین ایموجی‌های موجود در گوگل داکس از نسخه ۱۴.۰ به آن اضافه شده‌اند که سپتامبر گذشته منتشر شده بود و شامل گزینه‌های جدیدی می‌شود.

در چند وقت گذشته، به‌روزرسانی‌های جدیدی برای گوگل داکس و ورکسپیس منتشر شده که ارائه واکنش در قالب ایموجی جدیدترین آن‌ها محسوب می‌شود. از جمله تغییرات اخیر این دو پلتفرم می‌توان به پشتیبانی بیشتر از علامت‌گذاری‌ها، امکان شروع تماس ویدیویی گوگل میت در داکس و پیشنهادات کمکی برای نوشتن اشاره کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.