رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

استفاده از سه دوز واکسن کرونا کارایی بالایی دارد

رئیس اداره مراقبت از بیماری های واگیردار وزارت بهداشت درباره اثربخشی واکسیناسیون توضیح داد: مطالعات جدید نشان داده است که استفاده از سه دوز واکسن کرونا (از هر نوع واکسنی) می تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد.

اینتیتر سحر سادات زمانی؛ دکتر ابراهیم قادری، در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص شرایط فعلی بیماری کووید ۱۹ اظهار داشت: در حال حاضر در یک وضعیت باثباتی هستیم و خوشبختانه آمار مرگ و میر کاملا پایین آمده است. همچنین گردش ویروس هم کم شده است، هر چند گردش ویروس را به شکل خفیفی در برخی از افراد و خانواده ها داریم.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: خوشه هایی بسیار کوچکی از بیماری وجود دارد ولی خوشبختانه فعلا گسترش زیادی پیدا نکرده اند.

نگرانی افرادی هستیم که واکسیناسیون آنها کامل نیست

دکتر قادری درباره وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: به نظر میرسد در حال حاضر سطح ایمنی مردم و جامعه بالاست. هر چند ما نگرانی افرادی هستیم که واکسیناسیون آنها کامل نیست. اکنون نزدیک به چهارده میلیون نفر در کشور دوز اول واکسن را دریافت نکرده اند و درصد بسیاری، نزدیک به بیست و هفت میلیون نفر هم دوز سوم واکسن را نزده اند.

وی افزود: هر چند بیشتر واکسن نزده ها افراد زیر چهل سال هستند و بیماری معمولا در این افراد شدید نیست. اما باز هم این بیماری می تواند باعث ایجاد عوارض و حتی  مرگ و میر در این افراد شود. لذا خیلی مهم است افرادی که واکسیناسیون آنها کامل نیست، حتما برای این امر اقدام کنند.

همه واکسن های کرونا

استفاده از سه دوز واکسن کرونا کارایی بالایی دارد

قادری درباره اثربخشی واکسیناسیون توضیح داد: مطالعات جدید نشان داده است که استفاده از سه دوز واکسن (از هر نوع واکسنی) می تواند کارایی بسیار بالایی داشته باشد. اکثر واکسن ها تقریبا در سه دوز مثل هم عمل می کنند. یعنی از نظر اثربخشی شرایط مشابهی را دارند. لذا توصیه ما این است که حتما مردم سه دوز خود را کامل کنند.

در شرایط فعلی نمی توان پروتکل ها را برداشت

قادری ضمن تاکید بر آمادگی کامل برای رصد و اقدام علیه ویروس کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر مجبوریم پروتکل ها را رعایت کنیم. به عنوان مثال اگر اکنون ماسک را برداریم، چه چیزی داریم تا برای پیشگیری جایگزین آن کنیم. واکسن به همراه رعایت پروتکل ها می تواند تاثیر مناسبی را داشته باشد.

وی ادامه داد: همین مساله در حال حاضر ما را مقداری نجات داده است و شرایط ما نسبت به کشورهای دیگر بهتر است. به این دلیل که هم واکسیناسیون مناسب بوده و هم رعایت نسبی پروتکل ها در فضاهای بسته و پرتجمع توانسته است کمکی کند. لذا نمی شود گفت که پروتکل ها را می توان برداشت. زیرا فعلا چیزی مشخص نیست و لازم هست که پروتکل ها حتی به شکل نسبی رعایت شود. در این شرایط حتما باید واکسیناسیون افراد کامل شود زیرا اگر ما پیک های دیگری از بیماری را داشته باشیم، بستری ها و فوتی های این پیک ها در میان افراد واکسن نزده هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.