رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرح ترافیک ۹۹ چه تغییراتی کرده است؟ + محدوده و تعرفه طرح

طرح ترافیک ۹۹ چه تغییراتی کرده است؟ طرح ترافیک ۹۹ شامل کدام محدوده هاست؟ میزان جریمه طرح ترافیک ۹۹ چقدر است؟ در مطلب پیش رو به تمامی این سوالات پاسخ می دهیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرارو، هر سال در طرح ترافیک تغییرات جزئی اعمال می شود. در این مطلب به پاسخ سوال طرح ترافیک ۹۹ چه تغییراتی کرده است؟ پرداخته ایم و جزییات طرح ترافیک را شرح داده ایم.

محدوده طرح ترافیک در سال ۹۹ تغییر کرده است؟

طرح ترافیک در سال ۹۹ تنها از نظر قیمت و نحوه اجرا تغییر کرده است و از لحاظ محدوده همانند سال گذشته است. محدوده طرح ترافیک ۹۹ در تصویر زیر با خط قرمز و محدوده دوم یا زوج و فرد سابق با خط آبی نمایش داده شده است. همانطور که مشاهده می کنید محدوده طرح ترافیک قرمز بین خیابان‌های مطهری، ملک، شریعتی، سپاه، ۱۷ شهریور، شوش، کارگر جنوبی و شمالی و فاطمی قرار دارد. همینطور محدوده آلودگی هوا یا زوج و فرد نیز حد واسط اتوبان‌های همت، امام علی، بعثت و چمران است.

طرح ترافیک 99 چه تغییراتی کرده است؟

قیمت طرح ترافیک ۹۹ چقدر خواهد بود؟

نرخ طرح ترافیک ۹۹ بر اساس عواملی همچون معاینه فنی خودرو، زمان تردد و ورود و خروج به محدوده تقسیم بندی می شود. در صورتیکه خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، بعد از ساعت ۱۰ وارد طرح و قبل از ساعت ۱۶ از آن خارج شود، هزینه پرداختی این خودرو برای هر روز ۱۶۴ هزار و ۶۴۰ ریال خواهد بود و نرخ پرداخت به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا ۸۲ هزار و ۳۲۰ ریال در نظر گرفته می‌شود.

در حالت دوم که خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، قبل از ساعت ۱۰ وارد طرح و قبل از ساعت ۱۶ از آن خارج شود، به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال از او مطالبه خواهد شد.

در صورتی که ورود قبل از ساعت ۱۰ و خروج بعد از ساعت ۱۶ باشد با معاینه فنی برتر نرخ طرح در محدوده حلقه اول ۳۵۲ هزار و ۸۰۰ و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۷۶ هزار و ۴۰۰ ریال است که اگر خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد این میزان در محدوده حلقه اول ۵۰۴ هزار ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۲۵۲ هزار ریال است. همچنین اگر ورود بعد از ساعت ۱۰ و خروج بعد از ساعت ۱۶ باشد با معاینه فنی برتر در محدوده طرح ترافیک عوارض ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال خواهد بود که در همین شرایط با خودروی فاقد معاینه فنی برتر ۲۳۶ هزار ریال در حلقه اول و ۱۶۸ هزار ریال در حلقه دوم عوارض لحاظ می‌شود.

اما اگر وسیله نقلیه فقط یکبار در طول روز به محدوده طرح وارد یا از آن خارج شود، هزینه این خودرو به صورت زیر محاسبه خواهد شد:

اگر تردد قبل از ساعت ۱۰ صورت گرفته و خودرو دارای معاینه فنی برتر باشد، در محدوده حلقه اول عوارض ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال و در محدوده کنترل آلودگی هوا ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال برای وی هزینه محاسبه خواهد شد. در صورتی که خودرو فاقد معاینه فنی برتر باشد، این هزینه برای خودرو ۲۳۶ هزار ریال در حلقه اول و ۱۶۸ هزار ریال در حلقه دوم یا محدوده کنترل آلودگی هوا تعیین می‌شود.

اگر تردد خودرو در فاصله ساعات ۱۰ الی ۱۶ صورت گرفته باشد، برای خودرو دارای معاینه فنی برتر ۱۶۴ هزار و ۶۴۰ ریال و در محدوده حلقه اول ۸۲ هزار و ۳۲۰ ریال عوارض محاسبه خواهد شد. خودرو‌های فاقد معاینه فنی برتر نیز ملزم به پرداخت ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ ریال در حلقه اول و ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال در حلقه دوم طرح خواهد بود.

در حالت سوم نیز که تردد پس از ساعت ۱۶ صورت می‌گیرد، از خودرو دارای معاینه فنی برتر در حلقه اول ۲۳۵ هزار و ۲۰۰ و در حلقه دوم ۱۱۷ هزار و ۶۰۰ ریال اخذ خواهد شد و اگر خودرویی فاقد معاینه فنی برتر باشد، ۳۳۶ هزار ریال در محدوده حلقه اول و ۱۶۸ هزار ریال در محدوده کنترل آلودگی هوا خواهد پرداخت.

طرح ترافیک 99 چه تغییراتی کرده است؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.