پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ | بازار بورس سبز باقی می ماند؟

کد خبر : ۳۶۴۶۸۴
پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ | بازار بورس سبز باقی می ماند؟

با پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ در این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش اینتیتر، تحلیل وضعیت امروز بورس تهران به شرح زیر است:

1. رشد شاخص کل و شاخص هم‌وزن: شاخص کل بورس امروز با افزایش 7,805 واحد (0.37%) و شاخص هم‌وزن با افزایش 4,716 واحد (0.71%) بسته شده است. این موضوع نشان می‌دهد که علاوه بر سهام بزرگ، سهام کوچک نیز مورد توجه بوده و رشد کرده‌اند.

2. افزایش حجم و ارزش معاملات: حجم معاملات 8.2 میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات خرد 3,529 میلیارد تومان بوده است. این ارقام نشان‌دهنده حجم قابل‌توجه معاملات و ورود نقدینگی به بازار است.

3. ورود پول حقیقی: تراز مثبت 314 میلیارد تومانی پول حقیقی به بازار سهام و خروج 29 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت نشان‌دهنده افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران حقیقی به بازار سهام است.

پیش بینی بورس فردا سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳

با توجه به شرایط فعلی، پیش‌بینی برای فردا به شرح زیر است:

1. احتمال تداوم روند مثبت: با توجه به رشد شاخص کل و شاخص هم‌وزن و ورود نقدینگی حقیقی به بازار، احتمال تداوم روند مثبت و افزایش شاخص کل و هم‌وزن در روز آینده وجود دارد. این روند نشان‌دهنده اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار و افزایش تمایل آن‌ها به خرید سهام است.

2. تمرکز بر سهام کوچک و متوسط: با توجه به رشد بیشتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل، به نظر می‌رسد که تمرکز سرمایه‌گذاران روی سهام کوچک و متوسط بازار بیشتر شده است. انتظار می‌رود این توجه به سهام کوچک و متوسط در روز آینده نیز ادامه یابد.

3. احتمال نوسانات مثبت و منفی: هرچند ورود پول حقیقی و رشد شاخص‌ها نشانه‌ای مثبت است، اما باید به این نکته توجه داشت که بازار بورس به شدت تحت تأثیر اخبار و عوامل خارجی (مثل نرخ ارز، قیمت جهانی نفت و فلزات، و تصمیمات اقتصادی و سیاسی داخلی) قرار دارد. در نتیجه، نوسانات مثبت و منفی در معاملات فردا امکان‌پذیر است.

جمع‌بندی:

به طور کلی، انتظار می‌رود که بازار بورس تهران فردا با روندی مثبت یا حداقل با نوساناتی متعادل همراه باشد، به ویژه اگر هیچ خبر منفی جدیدی منتشر نشود. در صورت ادامه ورود پول حقیقی و رشد حجم معاملات، می‌توان امیدوار بود که بازار در روزهای آینده نیز به روند صعودی خود ادامه دهد. 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد