پرداخت ۱۲ میلیون تومانی دولت به این گروه از مددجویان از این تاریخ؟ | واریز معوقات ۶ ماهه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ؟

کد خبر : ۳۶۷۵۶۵
پرداخت ۱۲ میلیون تومانی دولت به این گروه از مددجویان از این تاریخ؟ | واریز معوقات ۶ ماهه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد ؟

با قطع شدن مستمری شهریورماه سیزده هزار نفر از معلولان تحت پوشش بهزیستی ، این افراد به این اتفاق اعتراض کردند و با رسانه‌ای شدن این موضوع، مقرر شد مستمری شهریورماه این افراد واریز شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از خبرآنلاین، با این حال همچنین مشخص نیست که آیا معوقه مستمری این افراد مربوط به مردادماه واریز شود یا خیر؟ احمد میدری؛  وعده داد بود با رایزنی  این مشکل حل و مستمری این افراد واریز شود.

در شش ماه گذشته از سال جاری فرایند پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی با چالش‌های روبرو بوده است که انتظار می‌رود دستگاه‌ها و سازمان‌ها در تعامل بیشتر این موانع و مشکلات را برطرف کنند.

براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، در جلسه‌ای که برگزار شد، توافقاتی در خصوص تخصیص اعتبارات مربوط به کمک‌هزینه‌های نگهداری از معلولان و خانوارهایی که به نگهداری از این افراد در منزل می‌پردازند، صورت گرفت. بر اساس ماده (۷) قانون حمایت از حقوق معلولان، قرار است این اعتبارات تا پایان سال جاری به‌طور کامل و به میزان ۱۰۰ درصد تخصیص یابد و اجرایی شود.

سازمان بهزیستی کشور نیز موظف شده است تا در راستای پرداخت کمک‌هزینه‌های مربوط به ماده ۷ این قانون، مطابق با تخصیص اعتبار شش‌ماهه اقدام نماید.
علاوه بر این، توافق دیگری نیز به تصویب رسید که بر اساس آن، کمک معیشت موضوع ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق معلولان و مستمری موضوع بند (ث) ماده (۳۱) قانون برنامه هفتم، هر کدام به‌صورت جداگانه و زیر ردیف بودجه سازمان بهزیستی پیش‌بینی و ماهانه تخصیص خواهند یافت.

در نهایت، بر اساس این گزارش، سازمان برنامه و بودجه کشور و دیگر دستگاه‌های اجرایی موظف به تخصیص اعتبار و هزینه‌کرد آن در سقف اعتبار مندرج در قانون بودجه هستند و تمام تصویب‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها باید در چارچوب قانونی و در سقف اعتبار مذکور اجرایی شوند.

این اقدامات نشان‌دهنده توجه به حقوق و نیازهای معلولان و خانواده‌های آنان و تلاش برای بهبود وضعیت معیشتی و خدمات‌رسانی به این قشر آسیب‌پذیر جامعه است.

در شش ماه نخست امسال بیش از دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسیهلات قرض‌الحسنه به مددجویان کمیته امداد و نیازمندان پارسیانی پرداخت شد.

رئیس کمیته امداد شهرستان پارسیان گفت: این تسهیلات برای ۱۲۶ متقاضی در زمینه‌های تسهیلات ضروری، ساخت و تعمیرات مسکن وکمک به سفر زیارتی عتبات عالیات پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید؛ اختصاص سه میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به بخش شمیل بندرعباس

محمود مصلح افزود: پارسال ۶۱ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش یک میلیارد و ۸۵ میلیون تومان به مددجویان پرداخت شد.

رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر افرادی در لیست سال ۱۴۰۳ بودند به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده اند به سازمان بهزیستی و مسئولان وزارت رفاه قول دادیم این نفرات را لحاظ کنیم.

محمود ملکوتی خواه، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در ارتباط با قطع برخی از پرداخت مطالبات معلولان مستمری بگیر گفت: قطع مستمری نداشتیم. سازمان برنامه و بودجه موظف است اعتباراتی که مجلس شورای اسلامی تصویب می‌کند، ارقام را پرداخت کند.

وی افزود: این رقم از طریق ارقامی که سازمان بهزیستی به ما ارائه می‌دهند به تدریج هر ماه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: سقف رقمی که می‌توانیم پرداخت کنیم یک دوازدهم عددی است که هر ماه در قانون از طریق قانونگذار تسریع کرده است و منابع بر اساس وصولی مصارف قرار دارد.

رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها با بیان اینکه یک مشکل ما عدم تحقق منابع هدفمندی بود در حالی که ما ملزم بودیم مانند کمک مستمری مددجویان بهزیستی پرداخت کنیم، تصریح کرد: بنابراین یک‌دوازدهم آن تا شهریورماه پرداخت شده منتهی در لیستی که در سازمان بهزیستی ارائه می‌دادند برخی نفرات از طرق مختلف مانند توانمندسازی و… خارج و افراد جدید جایگزین می‌شوند؛ لذا خروج نفرات و ورود نفرات جدید شکل گرفت که آن خروجی‌ها تعدادشان کمتر از ورودی‌ها بود و از لحاظ اعتباری اینگونه اعلام شد که این افراد مستمری نگرفتند و یا مستمری آنها قطع شده است؛ اما قطعی در کار نبود.

ملکوتی خواه اضافه کرد: در شهریور ماه بخش عمده‌ای از نفراتی که در ماه‌های قبل جا مانده بودند به این لیست اضافه و پرداخت شد یعنی شش‎دوازدهم اعتبارات سال ۱۴۰۳ باید پرداخت می‌شد.

وی گفت: تا کنون ۱۰۷ درصد پرداختی داشتیم یعنی پرداختی‌ها از ۱۰۰ درصد بالاتر بوده در حالی که در منابع سازمان هدفمندی ۵۴ درصد محقق شده به دلیل اولویت و ضرورت مددجوی بهزیستی که با مشکل برنخورند.

این مسئول دولتی اظهار کرد: خبر خوش این است که سازمان با این پرداختی که داشته یارانه و مستمری هیچکدام از مستمری بگیران بهزیستی را قطع نکرده و اگر افرادی در لیست سال ۱۴۰۳ بودند از فروردین تا شهریورماه به هر دلیلی مستمری دریافت نکرده‌اند قول دادیم به سازمان بهزیستی و مسئولان رفاه و کار این نفرات را لحاظ کنیم.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد