واکنش های متفاوت به دفاع مسعود پزشکیان از کابینه اش و روایت او از تماس رهبر انقلاب با عباس صالحی

کد خبر : ۳۶۰۵۲۲
واکنش های متفاوت به دفاع مسعود پزشکیان از کابینه اش و روایت او از تماس رهبر انقلاب با عباس صالحی

واکنش های متفاوت به دفاع مسعود پزشکیان از کابینه اش و روایت او از تماس رهبر انقلاب با عباس صالحی را در این مطلب می خوانید.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ دفاع مسعود پزشکیان از کابینه اش و روایتی که از تماس رهبر انقلاب با عباس صالحی برای ورود به کابینه داشت از روز گذشته واکنش برخی از سیاستمداران را به دنبال داشته است.

مسعود پزشکیان، نهمین رییس جمهور ایران دیروز ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ در جریان دفاع از کابینه خود پیش از رای گیری در مجلس اظهار کرد که عباس صالحی برای کابینه نمی آمد. رهبری به او دستور داد که در کابینه باشد. چرا من را وادار می کنید که برخی حرف ها را بزنم. من چند بار از او دعوت کردم و او نمی پذیرفت. من خدمت رهبری رفتم و گفتم که او نیامد. رهبری همانجا تلفن را گرفت و گفت به او بگویید که بیاید. 

وی افزود: من نمی خواهم جزئیات را بگویم اما هماهنگ شده به این جا آمدیم. خانم صادق را شخص رهبری فرمودند که باشد. همه این افراد با هماهنگی و تفاهم انتخاب شده اند. هر فردی که ذره ای شک درباره آن ها بود را حذف کردیم. 

پس از این اظهارات و رای کامل کابینه پزشکیان، حمید رسایی و مالک شریعتی جزو اولین نفراتی بودند که به سخنان رییس جمهور انتقاد کردند.

در ادامه توییت های این دو نماینده مجلس را مشاهده می کنید.

120326_609

120325_408

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان نیز امروز در واکنشی به اظهارات پزشکیان نوشت: جناب پزشکیان در جلسه علنی دیروز مجلس و پیش از آن نیز به تلویح و گاه به تصریح فرموده بودند که در انتخاب تمامی وزرا با رهبر معظم انقلاب «‌هماهنگی‌» شده است! این ادعای ایشان بلافاصله به دستاویز و بهانه‌ای برای دشمنان تابلودار نظام تبدیل شد که با استناد به اظهارات آقای پزشکیان، مردم‌سالاری و جایگاه مجلس و حتی اختیارات رئیس‌جمهور را در جمهوری اسلامی ایران به زیر بکشند!

شریعتمداری خطاب به رئیس جمهور نوشت: ادعای غیرواقعی دیروز شما همان‌گونه که قابل پیش‌بینی بود با استقبال گسترده دشمنان قسم‌خورده نظام روبه‌رو شده است و از آنجا که امروزه جنابعالی رئیس‌جمهور همه مردم و تابلوی تمامیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستید، انتظار آن است که اظهارات مورد اشاره دیروز خود را تصحیح بفرمایید و راه را بر سوءاستفاده دشمنان سد کرده و آنان را مانند همیشه ناکام بگذارید.

اما علی مطهری واکنش متفاوتی نشان داد و در این باره نوشت: اینطور نیست که آقای پزشکیان از رهبری هزینه کرده باشد بلکه شفاف سازی کرد و واقعیات را گفت. نمایندگان را در جریان گذاشت که فلان وزیر مورد تاکید رهبری است تا این موضوع را بدانند و در رأی‌شان تاثیر بگذارد. به نظر من کار درستی است که مسائل پشت پرده‌ای نداشته باشیم.

 

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد