فرق روزانه و نوبت دوم در انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟

کد خبر : ۳۶۲۷۱۷
فرق روزانه و نوبت دوم در انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟

فرق روزانه و نوبت دوم در انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟ در این مطلب پاسخ این سوال را بخوانید.

به گزارش اینتیتر، شب گذشته نتایج اولیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد. حال داوطلبان وارد فرآیند انتخاب رشته شدند این سوال برایشان به وجود آمده است که فرق روزانه و نوبت دوم در انتخاب رشته کنکور سراسری چیست؟

دوره روزانه

دوره های روزانه در دانشگاه هایی برگزار می شود که تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فناوری ، بهداشت درمان و آموزش پزشکی یا سایر نهادهای رسمی کشور تعریف می شود.

تحصیل در دوره دانشگاه های روزانه مشروط به قبولی در کنکور است، دانشجویان دوره روزانه به صورت رایگان به تحصیل می پردازند و هزینه ای به عنوان شهریه پرداخت نمی کنند، (از بورسیه تحصیلی استفاده می کنند) دانشگاه های روزانه امکاناتی را در اختیار دانشجویان دوره روزانه قرار می دهند نظیر خوابگاه دانشگاه، وام دانشجویی، امکمان اشتغال دانشجویی و …

معمولا دانشگاه ها ، بابت شرایط تحصیل رایگانی که در اختیار داوطلبان قرارداده اند، تعهد خدمت می گیرند، مدت زمان این تعهد بسته به منطقه تحصیلی دانشجو متفاوت خواهد بود ،برای دانشجویان منطقه یک، به ازای هر ترم 6 ماه کار و برای منطقه دو به ازای هر ترم، یک سال کار الزامی است. اگر تمایل به کار و ارائه تعهد به صورت اشتغال را ندارید ، باید هزینه تحصیلی خود را یکجا بپردازید.

کلاس های دوره روزانه دانشگاه به صورت حضوری، در ساعات مشخص ، با توجه با واحدهای اخذ شده توسط دانشجو ، از صبح تا عصر برگزار می شود.

بعد از قبولی در دوره روزانه موظف به ثبت نام، انتخاب واحد و تحصیل هستید، عدم ثبت نام و ادامه تحصیل در دوره روزانه ، موجب محرومیت شما از کنکور سراسری سال بعد می شود.

دروه نوبت دوم یا شبانه

دوره دوم نوبت شبانه دانشگاه نیز تحت نظارت وزارت علوم تحقیقات و فن آوری ، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  و نهادهای رسمی کشور می باشد.

تحصیل در دوره دوم نوبت شبانه رایگان نیست و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می باشند

امکانات آموزشی دوره دوم نوبت شبانه دانشگاه با دوره روزانه کاملا یکسان است

از دانشجویان نوبت شبانه تعهد خدمت گرفته نمی شود زیرا از بورسیه تحصیلی استفاده نمی کنند.

دانشجویان دوره دوم نوبت شبانه از تسهیلات وام دانشجویی و … به صورت برابر با دوره روزانه برخوردارند به غیر از امکاناتی نظیر میزان استفاده خوابگاه دانشجویی در طول تحصیل

چارت واحدهای درسی دوره روزانه و شبانه یکسان است.

زمان برگزاری کلاس های دوره های نوبت دوم شبانه دانشگاه ها نیز مانند دوره های روزانه ، از صبح تا عصر است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد