حقیقت یاب؛ استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس صحت دارد؟

کد خبر : ۳۶۴۲۲۲
حقیقت یاب؛ استعفای مجید عشقی، رئیس سازمان بورس صحت دارد؟

در این مطلب به بررسی صحت یا عدم صحت خبر استعفای مجید عشقی، رییس سازمان بورس پرداخته ایم.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ هفته گذشته خبری از دریافت وام های کلان توسط رییس سازمان بورس و کارکنان این سازمان منتشر شد.

سازمان بازرسی کل کشور خبر از دریافت این وام های کلان داده بود. مجید عشقی پس از انتشار نامه سازمان بازرسی کل در واکنش به این خبر در هفته گذشته اظهار داشت که اینکه گفته می‌شود هیئت مدیره سازمان وام را برای خودشان تصویب و پرداخت کرده، قطعاً یک دروغ بزرگ است.

او در ادامه عنوان کرد: شورای عالی بورس براساس ماده ۴ قانون اوراق بهادار مسئولیت تعیین حقوق و دستمزد مزایای هیئت مدیره سازمان بورس را برعهده دارد، این مبالغ هم براساس مصوبه شورا پرداخت شده و پرداخت چنین مبالغی در تمامی نهادهای پولی و مالی متناظر یک روال کاملاً عادی است و حتی گاه در برخی نهادها مبالغ پرداختی بیشتر از این ارقام است.  مدیران و کارکنان سازمان بورس، به خاطر شرایط خاص این نهاد، با محدودیت‌های متعددی مواجه‌اند، در نتیجه برای حفظ منابع انسانی نهاد ناظر بازار سرمایه، لازم است این تسهیلات پرداخت شود. شورای عالی بورس هم براساس همین موضوع با پرداخت تسهیلات موافقت کرده است.

وی اعلام کرد: به‌دلیل وجود تعارضات منافع، این مبالغ از محل منابع خود سازمان پرداخت شده و از منابع بانکی نبوده است.

اما امروز سنا نوشت: «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار که پیش‌تر بلافاصله پس از رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به «دکتر عبدالناصر همتی»، به صورت شفاهی استعفای خود را به وزیر امور اقتصادی و دارایی، اعلام کرده بود، امروز با ارسال نامه‌ای به طور رسمی از سمت خود استعفا داد.

 
مجید عشقی در تاریخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ با رای اکثریت اعضای شورای عالی بورس به عنوان رییس سازمان بورس و اوراق بهادار انتخاب شده بود.
 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد