پیشروی عجیب اوکراین در خاک روسیه + جزئیات

کد خبر : ۳۵۹۲۰۳
پیشروی عجیب اوکراین در خاک روسیه + جزئیات

فرمانده ارتش اوکراین اعلام کرد نیروهای کشورش همچنان در خاک روسیه در حال پیش‌روی هستند.

به گزارش اینتیتر به نقل از افق امروز، ده روز پس از یورش زمینی اوکراین به منطقه مرزی کورسک در عمق خاک روسیه، الکساندر سرسکی، فرمانده ارتش اوکراین جمعه ۲۶ مرداد اعلام کرد: «حمله در منطقه «کورسک» روسیه پیشرفت بیشتری داشته است.»

سرسکی در یک کلیپ ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین گفت: «نبرد نیروهای اوکراینی در منطقه کورسک همچنان ادامه دارد و در برخی مناطق از یک تا سه کیلومتر در عمق خاک دشمن پیشروی شده است.»

سرسکی همچنین به ادامه عملیات رزمی ارتش اوکراین در امتداد جبهه اشاره و ابراز امیدواری کرد: «در نبردهای جاری در روستای «مالا لوکنیا»، واقع در حدود ۱۳ کیلومتری مرز، نیروهای روسی زیادی به اسارت گرفته شوند.»

اوکراین ده روز پیش یک ضدحمله فرامرزی آغاز و تأیید کرد که کنترل یک شهر و بیش از ۸۰ روستا را به دست گرفته است.

تخلیه ۵ روستا

از سوی دیگر، مقامات روسیه جمعه اعلام کردند که برای تخلیه پنج روستای نزدیک مرز اوکراین در منطقه بلگورود تلاش خواهند کرد و خاطرنشان کردند که منطقه مذکور در مجاورت کورسک قرار دارد که هدف حمله گسترده اوکراین قرار گرفته است.

ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار بلگورود در پلتفرم «تلگرام» نوشت: «از تاریخ ۱۹ اوت، ما مسیرهای منتهی به پنج روستا را مسدود خواهیم کرد و ساکنان آن را تخلیه کرده و در انتقال دارایی‌ها کمک خواهیم کرد.» او همچنین توضیح داد که دسترسی به روستای ششم نیز «موقتا» مسدود خواهد شد.

مسکو، پنج‌شنبه از آزادسازی شهرک «کروبتس» در استان کورسک خبر داد که پیش از این نیروهای اوکراینی آن را کنترل کرده بودند.

وزارت دفاع روسیه پنج‌شنبه اعلام کرد که نیروهای روسی موفق به آزادسازی شهرک کروبیتس و نابودی نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه شده‌اند.

از آغاز حمله اوکراین، این نخستین بار است که ارتش روسیه موفق می‌شود یک شهرک را از کنترل اوکراینی‌ها در این منطقه بازپس‌ گیرد.

این پیشروی‌ها پس از یک حمله غافلگیرانه توسط نیروهای اوکراینی رخ داد که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون به عنوان بزرگ‌ترین حمله به خاک روسیه شناخته می‌شود.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد