فوری؛ شرط گواهی نامه در طرح فروش ایران خودرو مرداد ۱۴۰۳ برداشته شد

کد خبر : ۳۵۸۴۴۳
فوری؛ شرط گواهی نامه در طرح فروش ایران خودرو مرداد ۱۴۰۳ برداشته شد

بدون گواهی نامه می توانید در طرح فروش ایران خودرو ثبت نام کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، بر اساس اخبار واصله، شرط حذف دارا بودن گواهینامه که تا امروز به ایران‌خودرو ابلاغ نشده بود، ابلاغ شد، بر این اساس دیگر دارا بودن گواهینامه برای ثبت‌نام خودرو، الزامی نیست.

به منظور تسهیل خرید مصرف کنندگان واقعی خودرو شرکت ایران خودرو در نظر دارد بخشی از ظرفیت تولیدات خود تا پایان سال 1403 را به صورت طرح پیش فروش و فوق العاده طی اولویت بندی و در چهارچوب مصوبات شورای رقابت و دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری ، عرضه نماید. این فراخوان مشمول متقاضیان عادی ، مشمولین طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و مشمولین طرح جایگزینی خودروهای فرسوده خواهد بود. فرآیندهای این عرضه طی دو مرحله خواهد بود .

مرحله اول: وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ تعیین شده مختص به متقاضیان عادی و ثبت درخواست شرکت در اولویت بندی است.

مرحله دوم : پس از تعیین اولویتها و مشخص شدن متقاضیان واجد شرایط این مرحله با فراخوان شرکت ایران خودرو جهت انعقاد قرارداد و واریز وجه آغاز می‌گردد.

براساس ضوابط می بایست تا سقف 50 درصد قیمت خودرو در حساب بانکی متقاضی تا زمان انجام و اعلام اولویت بندی مسدود گردد. بر این اساس مبلغ مسدودی در این طرح 230 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. (الزام به وکالتی نمودن و مسدودی حساب فقط برای متقاضیان عادی است)

مراحل ثبت نام جدید ایران خودرو در 1403

1) مبلغ اعلامی در این اطلاعیه در حساب متقاضی به درخواست خود به صورت اینترنتی یا حضوری در بانکهای عامل، به ذینفعی شرکت ایران خودرو مسدود میگردد. در هر زمان که نیاز باشد متقاضی میتواند با اعلام انصراف مسدودی را رفع و وجه را برداشت نماید؛ لذا شرکت در اولویت بندی، منوط به وجود وجه در حساب تا زمان اجرای اولویت بندی خواهد بود. پس از اعلام اولویت بندی وجه مسدودی بدون به مراجعه به بانک مسدودی آن رفع و مبلغ توسط متقاضی قابل برداشت است.

2) وجوه مسدود شده به هیچ عنوان امکان استفاده توسط شرکت ایران خودرو را نداشته و صرفا جهت اطمینان از آمادگی خریدار و پیشگیری از حضور واسطه‌گران پیش بینی شده است.

3) پس از اتمام مهلت تعیین شده به منظور رفاه حال مردم عزیز با نظارت دستگاههای مرتبط اولویت بندی صورت می پذیرد و نتایج آن از طریق پیامک و سایت شرکت ایران خودرو اطلاع رسانی میگردد. تعداد ظرفیت در نظر گرفته شده جهت اولویت بندی متقاضیان به میزان بخشی از ظرفیت تولید شرکت ایران خودرو تا پایان سال 1403 است.

4) پس از وکالتی نمودن حساب و ثبت درخواست خرید خودرو در سایت و پالایش نهایی و اعلام اولویت بندی، متقاضیانی که اولویت آنها بالاتر از ظرفیت تولید بوده و در خارج از صف تشکیل شده از اولویتهای اعلام شده قرار گرفته‌اند، حذف شده و قابلیت ادامه فرآیند را نخواهند داشت.

5) ثبت درخواست در سامانه ، هیچگونه حقی را برای متقاضی جهت ثبت نام و دریافت خودرو ایجاد نمی نماید و تعهد شرکت ایران خودرو صرفا پس از اعلام نتایج اولویت بندی و ورود متقاضی به مرحله دوم با فراخوان شرکت ایران خودرو و قطعی نمودن ثبت نام انعقاد قرارداد و واریز وجه به حساب شرکت ایران خودرو شکل می گیرد.

شرایط ثبت نام جدید ایران خودرو

1. حداقل سن متقاضیان خرید خودرو ، 18 سال باشد.

2. دارا بودن گواهینامه رانندگی (در صورت ابلاغ تغییرات در دستورالعمل ، حذف میشود)

3. متقاضیانی که طی 48 ماه گذشته، از شرکتهای ایران خودرو و سایپا یا طی 24 ماه گذشته از دیگر شرکتهای خودروساز خودرو خریداری و این شرکتها به نام آنها فاکتور فروش صادر نموده باشد، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند. در صورت ثبت در خواست خرید درخواست خرید ایشان حذف می‌گردد.

4. متقاضیانی که دارای پلاک انتظامی فعال هستند ، امکان ثبت نام و خرید خودرو ندارند (کسانی که دارای یک پلاک انتظامی فعال بوده و عمر خودرو موضوع پلاک بیش از ۵ سال باشد، از این ممنوعیت مستثنی می‌گردند).

5. انتقال امتیاز و یا اولویت اعلام شده به هر طریقی ممنوع است.

6. امکان ثبت درخواست توسط اشخاص حقوقی وجود ندارد.

7. متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ، مشمول هیچیک از شرایط فوق نبوده و فقط باید فرزند دوم و یا ما بعد آنها متولد تاریخ 1400/08/24 به بعد باشند. در صورتی که تعداد تقاضا از تعداد ظرفیت عرضه بیشتر باشد اولویت برای مادرانی است که در 24 ماه گذشته از شرکتهای خودروسازی خودرو دریافت ننموده اند.

8. متقاضیان طرح جایگزینی خودروهای فرسوده باید قبل از ثبت درخواست به سایت ستاد نوسازی خودروهای فرسوده به آدرس NNHK.IR مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و اطلاعات خودروی فرسوده خود اقدام نمایند. بدیهی است در صورت عدم ثبت نام و نداشتن شرایط طرح فرسوده فقط با سهمیه متقاضیان عادی و در مهلت تعیین شده، امکان ثبت سفارش خرید وجود خواهد داشت.

زمان ثبت نام جدید ایران خودرو برای متقاضیان طرح عادی

1. وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ 230 میلیون تومان از روز یکشنبه مورخ 1403/05/21 تا پایان ساعت 24 روز شنبه مورخ 1403/05/27 نزد بانکهای عامل

2. ثبت درخواست خودرو در سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به آدرس ikcosales.ir ، به مدت 48 ساعت پس از انجام وکالتی نمودن حساب و مسدود نمودن مبلغ تعیین شده نزد بانکهای عامل از روز چهارشنبه مورخ 1403/05/24 تا روز سه شنبه مورخ 1403/05/31.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد