آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی | حذف و اضافه لیست محصولات خارجی

کد خبر : ۳۷۳۲۲۵
آغاز ثبت نام خودروهای وارداتی | حذف و اضافه لیست محصولات خارجی

دومین فروش خودروهای وارداتی(غیربرقی) با 19 مدل خودرو از دوم تا هفتم آبان ماه فعال می شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از دنیای اقتصاد، دومین فروش خودروهای وارداتی(غیربرقی) با 19 مدل خودرو از دوم تا هفتم آبان ماه فعال می شود.

اولین فروش خودروهای خارجی در تیرماه سال جاری با حدود 30 مدل خودرو انجام شد این در شرایطی است که وزارت صمت دومین فروش وارداتی ها را با شرایط مسدود کردن پنج میلیارد ریال در حساب وکالتی اشخاص آغاز کرده است .

طبق آخرین آمار گمرک در 6 ماهه امسال بیش از 22 هزار دستگاه خودرو سواری از گمرکات ترخیص قطعی و وارد کشور شده و ارزش این تعداد خودرو وارداتی به کشور در بازه زمانی ذکر شده نیز بیش از 438 میلیون دلار بوده است.

با سرعت گرفتن ورود خودروهای خارجی ، وزارت صمت نیز دومین ثبت نام محصولات وارداتی را آغاز کرده بطوریکه در این دوره عرضه ۶ هزار خودرو در دستور کار قرار دارد  که اولویت بندی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق قرعه کشی انجام می شود.

از بین ١٩ محصول عرضه شده در این مرحله نیز ١١ خودرو دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی است و هشت خودروی دیگر دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند، ضمن اینکه متقاضیان می توانند پنج اولویت مورد نظر خود را انتخاب کنند.

جدول خودروهای عرضه شده در این دوره ، حاوی چند نکته است اول اینکه در این دوره شاهد ورود یک خودرو از محصولات شرکت بی وای دی غول خودروساز چینی در جدول  ارایه شده از سوی وزارت صمت هستیم.

نکته بعدی اینکه شرکت سایپا بعد از لغو توقف واردات ، تنها به واردات محصولات چانگان اقدام می کرد این در شرایطی است که در این دوره ، تویوتا کرولا را نیز در لیست وارداتی خود قرار داده است.

در این دوره همچنین از شرکت معین خودرو ، به عنوان بزرگترین وارد کننده خودرو به کشور و کرمان موتور خبری نیست.

طبق اعلام گمرک ، شرکت‌های معین خودرو ایرانیان،، سایپا، بهمن موتور و کرمان موتور به ترتیب، بزرگترین واردکننده خودروهای سواری در نیمه نخست سال به کشور بودند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد