آیا با گذراندن دوره ccna میتوانیم وارد بازار کار شویم؟

کد خبر : ۳۴۲۰۲۸
آیا با گذراندن دوره ccna میتوانیم وارد بازار کار شویم؟

دوره ccna یکی از بهترین دوره‌ها برای شروع کار در حوزه شبکه است. سیسکو را بسیاری از مهندسان شبکه می‌شناسند. غول فناوری اطلاعات که تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیاری را تولید کرده و همین هم باعث شده که متخصصانی زیادی برای استفاده از این تجهیزات تربیت شوند.

شما نیز می‌توانید یکی از متخصصان باشید. این حوزه پرتقاضاست و درآمد بسیار خوبی هم دارد. اما اگر می‌خواهید بدانید که چگونه باید وارد این حوزه شد و چطور باید علوم مربوط به تجهیزات سیسکو را فرا گرفت، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا شما را کاملا راهنمایی کنیم.

دوره ccna

معرفی دوره ccna

CCNA مخفف عبارت Cisco Certified Network Associate بوده که یک گواهینامه محبوب بین‌المللی در میان مهندسان کامپیوتری است. تمامی مهندسین شاغل در حوزه شبکه می‌توانند از این گواهینامه استفاده کنند. افراد ازجمله:

  • مهندسان شبکه سطح پایه
  • مدیران شبکه
  • متخصصان شبکه

افرادی هستند که جزء بهترین کاندیداها برای دوره ccna محسوب می‌شوند. صبر کن ابتدا کمی توضیح درباره سیسکو به شما ارائه دهیم. این شرکت را باید بدون اغراق رهبر فناوری اطلاعات در دنیا بدانیم. این شرکت هم سخت‌افزار تولید می‌کند و هم نرم‌افزار.

به همین دلیل متخصصان این حوزه باید در دوره‌های تخصصی این شرکت حضور داشته باشند تا بتوانند با محصولات تولیدی این شرکت بزرگ شبکه در دنیا کار کنند. Cisco محصولات باکیفیتی تولید کرده و همین هم باعث شده که اکثر شرکت‌های بزرگ و کوچک در دنیا از محصولات آن استقبال کنند و آن‌ها را در سیستم خود به‌کار بگیرند.

ورژن رسمی شرکت سیسکو امروز CCNA 200-301 است که در سراسر دنیا توسط استادان خبره شبکه تدریس می‌شود. این گواهینامه با اینکه جامع است اما یک گواهینامه شبکه سطح مبتدی محسوب می‌شود.

چرا شرکت در دوره ccna لازم است؟

این گواهینامه برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۸ شروع به اعطا شد و تخمین زده می‌شود که از آن زمان تا به امروز بیش از ۱میلیون گواهینامه به مهندسان شبکه داده شده است. در این دوره شما با بسیاری از مفاهیم پایه‌ای شبکه ازجمله اصول و مفاهیم شبکه، امنیت شبکه، شبکه‌های بی‌سیم و بسیاری موارد دیگر آشنا خواهید شد.

طراحی و پیاده‌سازی شبکه با استفاده از روترها و سوئیچ‌های سیسکو نیز به شما آموزش داده خواهد شد. اگر می‌خواهید تبدیل به یک مهندس شبکه شوید، شرکت در آزمون این دوره اولین قدیم برای چنین کاری خواهد بود. این دوره می‌تواند شما را برای چنین آزمونی به‌صورت کامل آماده کند.

پیش‌نیازهای دوره ccna

از آن جایی که این دوره به عنوان یکی از دوره های مقدماتی شبکه شناخته می‌شود، پیش‌نیاز خاصی ندارد. البته آشنایی با مباحث اولیه و کلی شبکه لازم است که برای یادگیری آن‌ها می‌توانید در دوره نتورک پلاس شرکت کنید. Network مقدماتی‌ترین دوره برای شبکه است که شما در آن با مفاهیم بسیار ابتدایی و پایه‌ای شبکه آشنا خواهید شد. البته که این مفاهیم در ccna دوره خواهد شد. از سرفصل‌های دوره مقدماتی شبکه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مفاهیم شبکه
  • زیرساخت
  • عملیات شبکه
  • امنیت شبکه
  • عیب‌یابی شبکه و ابزارها

آینده شغلی شرکت‌کنندگان در دوره CCNA

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، شرکت سیسکو یکی از غول‌های آی‌تی در دنیاست. شرکت‌های زیادی هستند که از سخت‌افزار و نرم‌افزار این شرکت بزرگ استفاده می‌کنند. همین هم باعث شده مشاغل زیادی حول محور این شرکت و محصولات آن به‌وجود بیاید. در ادامه برخی از آن‌ها را برای شما نام خواهیم برد و توضیح خواهیم داد:

  • مدیر پروژه IT: مدیریت پروژه‌‌های IT با رویکرد استفاده از محصولات Cisco
  • مهندس دیتاسنتر: طراحی و مدیریت دیتاسنترها و سرورهای مرکزی
  • تو سعه‌دهنده نرم‌افزار شبکه: توسعه نرم‌افزارها و ابزارهای مرتبط با مدیریت شبکه
  • مدیریت شبکه: مسئول مدیریت و نگه‌داری شبکه‌ها
  • متخصص وُیپ: متخصص در فناوری‌‌های تلفن‌گویا در شبکه‌‌
  • مهندس شبکه: مسئول برنامه‌‌ریزی، پیاده‌‌سازی، نگه‌داری و بهینه‌‌سازی شبکه‌
  • متخصص Cloud: متخصص در استفاده از سرویس‌‌های ابری مانند Cisco Cloud
  • مشاور شبکه: ارائه مشاوره به سازمان‌‌ها در زمینه طراحی و بهینه‌‌سازی شبکه
  • مدیر امنیت اطلاعات: مسئولیت حفاظت از اطلاعات حساس و امنیت سایبری سازمان
  • متخصص امنیت شبکه: تخصص در حفاظت از شبکه‌‌ها و اطلاعات در مقابل تهدیدهای امنیتی

حالا تصور کنید در سراسر جهان نهایتا ۲میلیون نفر هستند که چنین تخصصی دارند. این یعنی؛ شما به‌عنوان متخصص فردی کمیاب خواهید بود از درآمد بالایی برخوردار می‌شوید. می‌توانید در چند شاخه به‌طور همزمان فعالیت کنید و درآمد بسیار بیشتری داشته باشید. البته اگر بحث آموزش را فاکتور بگیریم.

دوره ccna

معرفی بهترین دوره ccna

دوره شبکه ccna توسط مجموعه‌های زیادی ارائه می‌شود. اما انتخاب بهترین مجموعه سخت خواهد بود. ما کار را برای شما ساده می‌کنیم. آکادمی لیان بهترین مجموعه‌ای‌است که می‌توانید برای آموزش دوره سیسکو ccna به آن مراجعه کنید.

این آکادمی تمامی مجوز‌های لازم برای ارائه دوره‌های آموزشی امنیت سایبری را داراست و توسط بهترین اساتید ایران این کار را انجام می‌دهد. این دوره نیز توسط مهندس خردمند آموزش داده خواهد شد که یکی از بهترین مهندس‌های در این حوزه محسوب می‌شود. همین حالا سری به وب‌سایت آکادمی لیان بزنید تا اطلاعات بیشتری درباره این دوره و نحوه حضور در آن به‌دست بیاورید.

هزینه شرکت در دوره ccna

این دوره ۷۰ ساعت آموزش خواهد داشت و پس‌از دوره به شما مدرک معتبر قابل ارائه در فرصت‌های شغلی ارائه خواهد داد. امکان شرکت در آزمون بین‌المللی نیز برای شما مهیا خواهد بود. در این دوره سرفصل‌های زیر به‌صورت تخصصی به شما آموزش داده خواهد شد:

  • Network Fundamentals
  • Network Access
  • IP Connectivity
  • IP Services
  • Security Fundamentals
  • Automation and Programmability

با تمامی این امکانات هزینه دوره ccna در زمان نگارش این مطلب ۳میلیون تومان تعیین شده که نسبت به مطالب آموزشی موجود در آن و دیگر امکانات هزینه به‌شدت اقتصادی و به‌صرفه‌ای است. ارزش واقعی دوره قطعا بیش از این‌ها خواهد بود.

دوره ccna آکادمی لیان

جمع‌بندی

دوره ccna و مطالب حاشیه‌ای آن را به‌طور کامل در این مقاله به شما توضیح دادیم. اگر علاقه‌مند به حوزه شبکه هستید یا تحصیلاتی در این زمینه دارید، این دوره بهترین گزینه برای شما خواهد بود. می‌توانید شغلی تخصصی در این زمینه داشته باشید.

شغلی پرتقاضا که به‌لحاظ درآمدی نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. هزینه‌ای که برای رشد و تربیت خودتان پرداخت می‌کند در آینده قطعا چند برابر به شما برمی‌گردد. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از این مطالب بیشترین استفاده را کرده باشید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد