این سیستم جدید مبتنی بر Wi-Fi خانه‌ شما را ایمن می‌ کند

کد خبر : ۳۵۱۲۸۳
این سیستم جدید مبتنی بر Wi-Fi خانه‌ شما را ایمن می‌ کند

شرکت هلندی Gamgee یک سیستم امنیتی خانگی مبتنی بر Wi-Fi را معرفی کرده است که از سیگنال‌های Wi-Fi برای تشخیص حرکات و افراد در خانه استفاده می‌کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تک ناک، این سیستم می‌تواند ساکنان، حیوانات خانگی و مهمانان را شناسایی کند و در صورت تشخیص حرکات ناشناخته، به کاربر هشدار دهد. داده‌های حرکتی بر روی روترها ذخیره شده و به فضای ابری ارسال نمی‌شوند و به حفظ حریم خصوصی کمک می‌کند.

امنیت Wi-Fi معمولاً به معنای دور نگه داشتن مزاحمان مجازی از شبکۀ Wi-Fi شما است، امّا یک سیستم جدید ادعا می‌کند که می‌تواند از شبکه‌های Wi-Fi برای شناسایی مزاحمان فیزیکی استفاده کند. سیستم هشدار خانگی Wi-Fi Gamgee می‌تواند یاد بگیرد که افراد و حیوانات خانگی را که متعلق به آنجا هستند، شناسایی کند و به شما در مورد غریبه‌ها هشدار دهد. حتی این سیستم می‌تواند زمانی که یک فرد مسن زمین می‌خورد را به شما اطلاع‌رسانی کند.

خانه‌های ما مملو از سیگنال‌های Wi-Fi نامرئی هستند که تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها، لامپ‌ها، یخچال‌ها و هر وسیله‌ای را که امروزه می‌توان هوشمند کرد را به یکدیگر متصل می‌کند. در حالی که ما نمی‌توانیم این سیگنال‌ها را ببینیم یا احساس کنیم، در زمان حرکت در خانه بر آنها تأثیر می‌گذاریم.

جالب است که تحقیقات جدید نشان می‌دهد که الگوریتم‌های تخصصی می‌توانند برای تجزیه و تحلیل سیگنال‌های Wi-Fi منعکس‌شده و شناسایی افراد در یک اتاق حتی از طریق دیوارها، مورد استفاده قرار گیرند. در این تحقیقات ارزیابی‌های بیشتری برای تمایز افراد بر اساس قد، شکل بدن یا حتی شیوۀ راه رفتن و شمارش حداکثر 20 نفر در یک اتاق انجام شده است.

اکنون یک استارت‌آپ هلندی به نام Gamgee در حال استفاده از این فناوری در محصولات مصرفی می‌باشد. سیستم هشدار  Wi-Fi خانه از مجموعه روترها تشکیل شده است و یک شبکۀ مش را تشکیل می‌دهند که اول از همه اتصال اینترنتی قابل اعتماد را در سراسر خانه تضمین می‌کند. امّا عملکرد اصلی دیگر این است که آنها می‌توانند حرکت را با کمک الگوریتم‌های داخلی تشخیص دهند.

به گفتۀ این شرکت، یک مرحله آموزش دو هفته‌ای به سیستم امکان می‌دهد تا یاد بگیرد که اثر بدن ساکنان، مهمانان معمولی، حتی بچه‌ها و حیوانات خانگی را تشخیص دهد. پس از آن، حرکات ناآشنا اعلانی را برای کاربر ایجاد می‌کند و به او اجازه می‌دهد تا یک مهمان جدید را شناسایی کند یا به او هشدار می‌دهد که یک فرد مزاحم احتمالی در اتاقی خاص یا بخشی از خانه حضور دارد. این سیستم بر حرکت افراد مسن در اطراف خانه و هشدار دادن به اعضای خانواده در صورت افتادن آن فرد نیز نظارت دارد.

این سیستم تشخیصی که از طریق یک برنامه کنترل می‌شود، می‌تواند همیشه یا فقط زمانی که از خانه خارج می‌شوید اجرا شود. نیازی نیست خودتان هیچ‌گونه دستگاه Wi-Fi را حمل کنید و فقط همه چیز را از طریق سیگنال‌ها به شما ارسال می‌کند.

ممکن است از  نظر حفظ حریم خصوصی کمی ترسناک به نظر برسد، امّا Gamgee تأکید می‌کند که تمام داده‌های حرکتی در خود روترها پردازش و ذخیره می‌شوند و هرگز در فضای ابری ذخیره نخواهند شد. اگر چه اینکه می‌توانید تاریخچۀ حرکت افراد از جمله اینکه اعضای خانواده چه زمانی و برای چه مدت به کدام اتاق رفته‌اند را ببینید، کمی معذب‌کننده است.

به نظر می‌رسد قیمت 3 روتر سیستم هشدار خانه Wi-Fi Gamgee حدود 295 یورو (حدود 320 دلار آمریکا) و 4 روتر حدود 345 یورو (374 دلار) باشد. اگر همه چیز خوب پیش برود، این سیستم در ژانویۀ 2025 عرضه خواهد شد.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد