هشدار پلیس فتا درباره اتصال به اینترنت رایگان

کد خبر : ۳۵۲۳۵۳
هشدار پلیس فتا درباره اتصال به اینترنت رایگان

پلیس فتا نسبت به استفاده از اینترنت یا وای‌فای رایگان در هنگام مسافرت و یا در اماکن عمومی به کاربران هشدار داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایکنا، در ایام تعطیلات تابستانی که سفر‌ها به اوج خود می‌رسد، مجرمان سایبری از این فرصت سوء استفاده کرده و با استفاده از ترفند اتصال رایگان به وای‌فای، گوشی تلفن همراه متقاضیان را آلوده کرده و با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و محرمانه کاربران حساب آنها و اطلاعاتشان را هک می‌کنند.

گاهی اوقات سطح آگاهی و دانش اندک سایبری برخی کاربران از نکات امنیتی و فنی مورد نیاز بهره‌برداری از تجهیزات هوشمند، زمینه دسترسی غیرمجاز کلاهبرداران را فراهم می‌کند؛ بنابراین پلیس فتا در این زمینه به کاربران هشدار داد و اعلام کرد:

کاربران در هنگام مسافرت از اتصال به شبکه‌های اینترنتی رایگان در اماکن عمومی و پرخطر نظیر رستوران‌ها، مسافرخانه‌ها و دکه‌های فروشگاهی اکیداً خودداری کنند.

اطلاعات بانکی خود را در صورت استفاده از وای فای رایگان وارد نکنید، چراکه در صورت خرید اینترنتی، اطلاعات کاربر در آن وای‌فای ثبت می‌شود و به راحتی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرد.

اطمینان حاصل کنید که دستگاه مویابل و رایانه شما شبکه را فراموش کرده است.

به نام شبکه توجه کنید. هکر‌ها اغلب از شبکه‌هایی استفاده می‌کنند که نام آن با شبکه‌های منطقه یکی است و باهم هماهنگی دارند، از این رونام وای‌فای را بررسی کنید تا دستگاهتان توسط هکر‌ها هک نشود.

از یک آنتی ویروس مطمئن استفاده کنید؛ چرا که یکی از موثرترین راه‌ها برای محافظت از اطلاعات شخصی در مقابل هکر‌ها است.

رمز‌های عبور خود را در دستگاه خود ذخیره نکنید.

URL سایت را چک کنید، چرا که شبکه‌های نامعتبر و جعلی می‌توانند شما را به سایت‌ها و وب سایت‌هایی که شما به هیچ وجه بر روی لینک آنها کلیک نکرده‌اید، هدایت کنند.

از یک اتصال ایمن استفاده کنید و این نکته را به خاطر بسپارید که اگر URL سایتی معتبر باشد در ابتدا آدرس با https:// بجای http:// شروع می‌شود.

در هنگام مسافرت و در صورت نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی در این زمینه و یا گزارش موارد مجرمانه در هر ساعت شبانه روز می‌توانید با برقراری تماس با سرشماره ۰۹۶۳۸۰ از خدمات تخصصی پلیس فتا بهره‌مند شوید.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد