مایکروسافت کنترل اسکرول ماوس را به ویندوز ۱۱ اضافه کرد

کد خبر : ۳۵۴۵۱۱
مایکروسافت کنترل اسکرول ماوس را به ویندوز ۱۱ اضافه کرد

مایکروسافت قابلیتی را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد تا جهت اسکرول ماوس خود را تغییر دهند.

به گزارش اینتیتر به نقل از تک تاک، ویندوز به‌طور پیش‌فرض با چرخاندن اسکرول ماوس به‌سمت بالا، صفحه را به‌سمت بالا و با چرخاندن آن به‌سمت پایین، صفحه را به‌سمت پایین اسکرول می‌کند. برخی افراد ترجیح می‌دهند که این رفتار برعکس باشد؛ یعنی با چرخاندن اسکرول ماوس به‌سمت پایین، صفحه به‌سمت بالا اسکرول شود و برعکس.

اگر شما هم از این روش کنترل جایگزین خوشتان می‌آمد، ویندوز ۱۱ این امکان را به شما نمی‌داد و مجبور بودید مستقیماً وارد رجیستری شوید و تغییراتی ایجاد کنید تا آن را فعال کنید. خوشبختانه مایکروسافت در‌نهایت این گزینه را به ویندوز ۱۱ اضافه کرده است تا بتوانید جهت اسکرول را معکوس کنید.

xda می‌نویسد که غول نرم‌افزاری ردموند پچ جدیدی را برای کنترل اسکرول ماوس به نسخه‌ی کاناری اضافه کرده است. اگرچه این بدان‌معناست که هنوز انتشار نیافته است، باید در هفته‌های آینده این اتفاق بیفتد. این پچ بزرگ نیست؛ اما چیزی که اضافه می‌کند، بسیار مفید است:

ما تنظیمات > بلوتوث و دستگاه > ماوس را به‌روزرسانی کرده‌ایم تا اکنون شامل گزینه‌ی خاموش‌کردن دقت اشاره‌گر ماوس پیشرفته برای کسانی باشد که ترجیح می‌دهند از آن استفاده نکنند و گزینه‌ی جدید نیز برای تغییر جهت اسکرول ماوس اضافه کرده‌ایم. حالا به‌جای اینکه به ویرایشگر رجیستری بروید، می‌توانید تنظیمات لازم را ازطریق پنل تنظیمات انجام دهید.

همچنین، این به‌روزرسانی ویژگی تکراری زبانه‌ی جدید فایل اکسپلورر را اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا برای دسترسی آسان‌تر، نسخه‌های کپی از مکان‌های پوشه ایجاد کنید. علاوه‌بر‌این، برخی از اشکالات را برطرف می‌کند؛ مانند BSODهایی که در کاناری ظاهر شده‌اند.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد