سریال طوبی چند قسمت است و کی تمام می شود؟

کد خبر : ۳۶۳۶۵۰
سریال طوبی چند قسمت است و کی تمام می شود؟

در این مطلب بخوانید: سریال طوبی چند قسمت است و کی تمام می شود؟

به گزارش اینتیتر، یک ماهی می شود که سریال طوبی از شبکه یک سیما هر شب ساعت ۲۲:۰۰ پخش می شود. این سریال اکنونبه قسمت ۲۶ خود رسیده است. در ادامه با جزییات این سریال آشنا خواهید شد.

سریال طوبی چند قسمت است؟

سریال طوبی در ۵۳ قسمت هر شب از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

داستان سریال طوبی چیست؟

داستان «طوبی» در آستانه پیاده روی اربعین پخش می‌شود و محتوایش نیز با این موضوع ارتباط دارد.

این سریال از داستان کتاب اربعین طوبی اثر محسن امامیان اقتباس شده است.

داستان این کتاب که برگزیده «جایزه جهانی اربعین» هم شده، درباره زندگی زنی است که بخش عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران و عراق را به چشم دیده است.

زمانی‌که داعش به عراق حمله کرده، تا نزدیکی کربلا هم آمده است و مردم شمال عراق آواره شده‌اند.

طوبی پیرزنی شیعه و ایرانی الاصل و اهل بصره، که بعد از سال‌ها بی‌خبری از فرزند مفقودالاثرش حسن، تصمیم می‌گیرد پای پیاده به کربلا برود و از امام‌حسین (علیه السلام) کسب تکلیف کند.

در کتاب شخصیت طوبی داستان زندگی خود را در مسیر پیاده روی اربعین از بصره تا کربلا برای نوه هایش تعریف می‌کند.

متن داستان این کتاب ۴۰ گام دارد و در هر گام با دستمایه قرار دادن داستان زمان حال طوبی و پیاده روی او به سمت کربلا با رجوع به گذشته، نوجوانی، جوانی و میان سالی او که در بر دارنده حال و هوای بخش‌هایی از تاریخ معاصر دو سرزمین ایران و عراق است روایت می‌شود

بازیگران سریال طوبی

نکته قابل توجه همکاری دوباره سعید سلطانی با داریوش ارجمند است که در چند فصل «ستایش» نقش محوری را به‌عهده داشت و پیش از این در سریال «یاور» دیگر اثر این کارگردان نیز حضور داشت. او البته این روز‌ها نقش هانی‌بن عروه را در «نامیرا»‌ی شهریار بحرانی هم بازی می‌کند که احتمالاً در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد.

نقش محوری و یا به‌عبارتی بازیگر اصلی سریال «طوبی» امین زندگانی است، بازیگری که سال گذشته نقش اول سریال «حبیب» را بازی می‌کرد که تولید مشترک ایران و سوریه بود و به‌تازگی نمایش «هفت‌خان اسفندیار» را روی صحنه تئاتر داشت.

نام فریبا متخصص هم در فهرست بازیگران سریال «طوبی» دیده می‌‎شود که از بازیگران پرکار تلویزیون به‌شمار می‌رود که سریال‌های «بازپرس» و «محرمانه» را روی آنتن داشت و اغلب در رادیو فعال‌تر است. همچنین «هومن برق‌نورد» که با سریال «زیرخاکی» و «رحیل» در آنتن شبکه یک و سه سیما ظاهر شد. او در حالی جلوی دوربین سعید سلطانی حاضر شده که اولین تجربه همکاری او با این کارگردان کهنه‌کار محسوب می‌شود.

یکی دیگر از بازیگران اصلی این سریال، شبنم قربانی است که در ایام جشنواره فیلم فجر توانست با فیلم «مجنون» برنده سیمرغ بهترین بازیگر نقش مکمل زن را شود. او در این فیلم سینمایی که به کارگردانی مهدی شامحمدی ساخته شد نقش همسر شهید زین الدین را در کنار سجاد بابایی بازیگر این نقش ایفا کرد و توانست برنده سیمرغ بلورین شود.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد