بیوگرافی همه بازیگران سریال باغچه مینو + عکس بازیگران سریال باغچه مینو

کد خبر : ۳۶۸۲۳۳
بیوگرافی همه بازیگران سریال باغچه مینو + عکس بازیگران سریال باغچه مینو

با بیوگرافی همه بازیگران سریال باغچه مینو در این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش اینتیتر، سریال "باغچه مینو" که در سال ۱۳۸۲ از شبکه سه سیما پخش شد، یک مجموعه طنز خانوادگی است که توسط رضا صفدری کارگردانی شده است. داستان این سریال درباره یک باغ بزرگ موروثی به نام "باغچه مینو" است که به منوچهر مینو (با بازی فتحعلی اویسی) و خانواده‌اش تعلق دارد. این باغ مکان برگزاری مراسم‌های مختلف مانند عروسی و عزا است و تضادهای پیش‌آمده در این مراسم‌ها باعث ایجاد موقعیت‌های کمیک و طنزآمیز می‌شود.

بیوگرافی همه بازیگران سریال باغچه مینو

در اینجا بیوگرافی بازیگران اصلی سریال "باغچه مینو" را ارائه می‌دهم:

1. فتحعلی اویسی (منوچهر مینو)

فتحعلی اویسی

فتحعلی اویسی، بازیگر و کارگردان ایرانی، در سال ۱۳۲۴ در قم متولد شد. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری و کارگردانی سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس بود. اویسی با بازی در فیلم‌های مطرحی مانند "مادر" و "ناخدا خورشید" و همچنین کارگردانی فیلم‌هایی مثل "سربداران"، به شهرت رسید. بازی او در سریال‌های طنز مانند "چمدان" و "بدون شرح" نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت. او در ۱۳ مهر ۱۴۰۰ درگذشت.

2. بیژن بنفشه‌خواه (امید مینو)

بیژن بنفشه‌خواه

بیژن بنفشه‌خواه، متولد ۱ فروردین ۱۳۵۲، بازیگر ایرانی است که بیشتر با نقش‌های طنز در سریال‌های تلویزیونی شناخته می‌شود. او در سریال‌های معروفی چون "پاورچین"، "مرد هزارچهره"، و "ساختمان پزشکان" ایفای نقش کرده است. بنفشه‌خواه با سبک بازی طنزآمیز خود توانسته است در قلب مخاطبان جا باز کند.

3. طیبه ابراهیم (مستانه مینو)

طیبه ابراهیم

طیبه ابراهیم، بازیگر ایرانی است که بیشتر در سریال‌ها و فیلم‌های دهه ۸۰ حضور داشت. اطلاعات دقیقی درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای او در دسترس نیست.

4. رابعه اسکویی (سامیه)

رابعه اسکویی

رابعه اسکویی، متولد ۱۳۴۵، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. او فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و سپس به سینما و تلویزیون راه یافت. از آثار برجسته او می‌توان به فیلم‌های "خانه پدری"، "سیزده گربه روی شیروانی"، و "کامیون" اشاره کرد. اسکویی مدتی در ترکیه زندگی کرد و در سال‌های اخیر به ایران بازگشته است.

5. سیدجواد رضویان (زینال)

سیدجواد رضویان

سیدجواد رضویان، متولد ۱۳۵۳ در قم، بازیگر، کارگردان و مجری تلویزیونی است. او بیشتر با نقش‌های طنز خود در سریال‌های محبوبی چون "پاورچین"، "در حاشیه"، و "ساختمان پزشکان" شناخته می‌شود. رضویان به‌عنوان یکی از چهره‌های محبوب طنز تلویزیونی در ایران شناخته می‌شود.

6. رضا داوودنژاد (نادر)

رضا داوودنژاد

رضا داوودنژاد، متولد ۱۳۵۹، بازیگر سینما و تلویزیون است و پسر علیرضا داوودنژاد، کارگردان مشهور ایرانی است. او در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی مانند "مصائب شیرین" و "علی سنتوری" بازی کرده و با نقش‌آفرینی‌های خود توجه مخاطبان را جلب کرده است.

7. زهرا داوودنژاد (نازنین)

زهرا داوودنژاد

زهرا داوودنژاد، خواهر رضا داوودنژاد، بازیگر و دستیار کارگردان است. او در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخته و با بازی در فیلم "بچه‌های بد" به شهرت رسید.

8. سوسن مقصودلو (مادر نادر و نازنین)

سوسن مقصودلو

سوسن مقصودلو، متولد ۱۳۳۰ در تهران، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است. او با بازی در فیلم‌هایی چون "روسری آبی"، "تولد یک پروانه" و "میم مثل مادر" شناخته شده است. مقصودلو بیشتر به خاطر نقش‌های مادرانه در سینما و تلویزیون شناخته می‌شود.

9. پرند زاهدی (دختر دکتر خاموش)

پرند زاهدی

پرند زاهدی، بازیگر ایرانی است که در فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی از جمله "بوتیک" و "آبی مثل دریا" نقش‌آفرینی کرده است. او همچنین در حوزه نویسندگی و کارگردانی نیز فعالیت دارد.

10. سیاوش چراغی پور (دکتر خاموش)

سیاوش چراغی پور

سیاوش چراغی پور، بازیگر توانمند سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. او بیشتر به خاطر بازی در نقش‌های مکمل در سریال‌ها و فیلم‌های مختلف شناخته می‌شود. از آثار برجسته او می‌توان به سریال "لیسانسه‌ها" و فیلم "ساکن طبقه وسط" اشاره کرد.

11. زهره صفوی (مادر منوچهر)

زهره صفوی

زهره صفوی، متولد ۱۳۲۱ در تهران، بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. او در آثار متعددی مانند "مهمان مامان" و "اجاره‌نشین‌ها" به ایفای نقش پرداخته است و به‌عنوان یکی از چهره‌های برجسته بازیگری در ایران شناخته می‌شود.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد