عکس و بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا از شبکه یک سیما

کد خبر : ۳۷۱۲۰۶
عکس و بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا از شبکه یک سیما

با عکس و بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا از شبکه یک سیما در این مطلب همراه ما باشید.

به گزارش اینتیتر، سریال «هشت پا» به کارگردانی احمد معظمی، تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و نویسندگی علی طالب آبادی از چهارشنبه ۱۸ مهر ماه هرشب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه روی آنتن شبکه یک تلویزیون می‌رود و جایگزین سریال «طوبی» خواهد شد.

این سریال جاسوسی ـ پلیسی، محصول جدید سیما فیلم با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا(ناجی هنر) است که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در بیست قسمت روی آنتن خواهد رفت.  

سعید چنگیزیان، نادر سلیمانی، ایوب آقاخانی، محمد صادقی، احمد نجفی، سپند امیرسیلمانی، علیرضا جلالی‌تبار، ایرج نوذری، علیرضا مهران، علی اوسیوند، افسانه چهره‌آزاد، مینا وحید، رویا جاویدنیا، سودابه بیضایی، کمند امیرسلیمانی، هلیا امامی. بازیگران اصلی سریال «هشت پا» هستند. در ادامه با بیوگرافی بازیگران هشت پا آشنا می شوید.

عکس و بیوگرافی بازیگران سریال هشت پا از شبکه یک سیما

سعید چنگیزیان

سعید چنگیزیان

سعید چنگیزیان (زادهٔ ۲۲ آذر ۱۳۵۶) بازیگر اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی از دانشگاه سینما و تئاتر است. چنگیزیان فعالیتش در سینما را از فیلم خداحافظ رفیق به کارگردانی بهزاد بهزادپور آغاز کرد.

نادر سلیمانی

نادر سلیمانی

نادر سلیمانی فرد (زادهٔ ۱۴ اسفندِ ۱۳۴۵ در آبادان) بازیگر ایرانی است. او برای نقش‌آفرینی در ضد (۱۴۰۰) برندهٔ جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

سلیمانی تا ۱۹ سالگی در منطقه ارتشی‌های کارون آبادان بود. پس از آغازِ جنگِ ایران و عراق به شهرستان ارسنجان، استان فارس رفت و پس از چند سال برای کار و تحصیل در رشته بازیگری و زندگی به تهران آمد. وی با بازی در مجموعه‌های تلویزیونی ساعت خوش (۱۳۷۳–۱۳۷۴) و باغ مظفر (۱۳۸۵) به کارگردانی مهران مدیری شناخته شد.

ایوب آقاخانی

ایوب آقاخانی

ایوب آقاخانی (Ayoub Aghakhani) 1 آبان 1354 در تبریز به دنیا آمد. او علاقه‌ی بسیاری به نمایش داشت و اولین تجربه‌ی کاری خود را نیز در نوزده‌سالگی در رادیو رقم زد؛ در آن دوران به‌عنوان کارآموز در رادیو فعالیت داشت و نمایشنامه‌های رادیویی اجرا می‌کرد. ایوب آقاخانی در دانشکده‌ی هنر دانشگاه آزاد اسلامی، در رشته‌ی نمایش با گرایش ادبیات تحصیل کرد و مدرک کارشناسی گرفت. سپس در سال 1381 از دانشکده‌ی هنر دانشگاه تربیت مدرس در مقطع کارشناسی ارشد نمایش فارغ‌التحصیل شد. 

محمد صادقی

محمد صادقی

محمد صادقی متولد 9 خرداد 1336 در مشهد است. وی در ۱۷ سالگی دیپلم می‌گیرد. در دو رشته صنایع غذایی، مکانیک ماشین‌های کشاورزی قبول می‌شود، اما به هیچ‌ کدام از این رشته‌ها علاقه‌ای ندارد، برخلاف میلش برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌رود. در آمریکا در دانشگاه ایالتی «ویسکانسین» در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در رشته علوم ارتباطات و ارتباطات جمعی و هنرهای ارتباطی، تحصیل می‌کند و در زمینه سینما و تلویزیون متمرکز می‌شود. برای تکمیل تحصیلات بازیگری در چند مدرسه بازیگری از جمله مدرسه «سن فورد مایزنر» و «لی استراس برگا» تحصیل می‌کند. در سال ۱۳۷۰ به ایران بر می‌گردد.

احمد نجفی

احمد نجفی

سید احمد نجفی (زاده ۲ فروردین ۱۳۲۷ خرمشهر) بازیگر سینما و مجری برنامه تلویزیونی اهل ایران است.

خاندان نجفی (از سادات مرعشی) از شوشتر به خرمشهر کوچ کردند و وی در سال ۱۳۲۷ در این شهر زاده شد. نجفی در سال ۱۳۵۲ پس از اخذ دیپلم راهی آمریکا شد. با توجه به این که شغل پدر وی تجارت بود، تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی را آغاز کرد و در سال ۱۳۵۷ به پایان رساند. او در سال ۱۳۵۹ معاون شبکه دو سیما شد.

 سپند امیرسیلمانی

سپند امیرسیلمانی

سپند امیرسلیمانی در سال ۱۳۵۶ زاده شد. پدر او سعید امیرسلیمانی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما است. خواهر او کمند امیرسلیمانی نیز به حرفه بازیگری اشتغال دارد. در دوران کودکی خانواده آن‌ها در خانه‌ای اجاره‌ای در نزدیکی میدان توحید زندگی می‌کردند. بازیگری را از سنین کم و در آثار پدرش آغاز کرد و از جمله در نقش کوتاهی در فیلم چون ابر در بهاران (۱۳۶۹) ظاهر شد. از آنجایی که به موسیقی علاقه داشت، پس از اتمام سال سوم راهنمایی در هنرستان صدا و سیما ثبت نام کرد، ولی به دلیل حذف این رشته در آن سال، مجبور شد در رشته برق ادامه تحصیل دهد. بعد از گرفتن دیپلم هنرستان، کنکور هنر داد تا موسیقی بخواند، اما در رشته بازیگری پذیرفته شد، هرچند در ابتدا علاقه‌ای به این حرفه نداشت.

 علیرضا جلالی‌تبار

علیرضا جلالی‌تبار

علیرضا جلالی‌تبار (زادهٔ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۷) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. او فارغ‌التحصیل هنرستان صدا و سیما و فارغ‌التحصیل دانشکده هنر و معماری است . همچنین دانش آموخته دانشگاه خاتم در مقطع کارشناسى ارشد معمارى است.

 ایرج نوذری

ایرج نوذری

ایرج نوذری (زادهٔ ۷ اسفند ۱۳۴۲) در تهران، هنرپیشه و کونگ‌فوکار اهل ایران است. او فرزند منوچهر نوذری است.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد رشتهٔ زبان‌شناسی و به زبان‌های سانسکریت، هندی، اردو، اسپانیایی، فرانسوی و انگلیسی مسلط است و هم‌اکنون ریاست امور بین‌الملل کونگ‌فوی ایران را برعهده دارد. او در ۲۱ مهر ۱۳۹۴ در یک مسابقهٔ اسب‌دوانی دچار سانحه شد.[۱] وی با بازی در نقش «سرگرد علی امیری» در سه فصل مجموعه تلویزیونی کلانتر به شهرت رسید. وی همچنین میهمان برنامه صندلی داغ با اجرای پدرش منوچهر نوذری بوده است.

علیرضا مهران

علیرضا مهران

علیرضا مهران از بازیگران شناخته شده در زمینه تئاتر، سینما و تلویزیون است. او در سال 1359 و در تهران متولد شده است و از سال 78 بازیگری را با آموزشگاه بازیگری استاد حمید سمندریان شروع کرد. وی در سریال مدینه که در سال 1393 پخش شد به اوج شهرت خود رسید.

علی اوسیوند

علی اوسیوند

علیرضا اوسیوند (زاده ۱ آذر ۱۳۳۶ در مسجد سلیمان) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است که در زمینه دوبله و نمایش‌های سینمایی نیز فعالیت داشته‌است. او مدرک فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس تهران دارد. وی همچنین همسر حمیرا ریاضی بازیگر سینما و تلویزیون است.

افسانه چهره‌آزاد

افسانه چهره‌آزاد

افسانه چهره‌آزاد (زادهٔ ۲۲ بهمن ۱۳۴۱) بازیگر سینما اهل ایران است. او نوه رقیه چهره آزاد بازیگر و همسر شاهرخ فروتنیان بازیگر و طراح صحنه و لباس سینما است.

افسانه چهره آزاد با نام اصلی افسانه نعمت ناصر متولد سال ۱۳۴۱ در تهران است. او دوره دو ساله بازیگری را در اداره تئاتر زیر نظر حمید سمندریان گذرانده و فعالیتش را از سال ۱۳۶۶ با مجموعه تلویزیونی «سال‌های بدون خانه» شروع کرد.

مینا وحید

مینا وحید

مینا وحید (زادهٔ ۱۷ مرداد ۱۳۶۶) بازیگر اهل ایران است. او حرفه‌اش را در ۱۳۸۶ با فیلم آتش سبز آغاز کرد و در آثار مختلف سینما، تلویزیون و تئاتر ظاهر شده‌است. از نقش‌های برجسته‌اش می‌توان به دوران عاشقی (۱۳۹۳) و یک شب در تهران (۱۳۹۸) اشاره کرد. دو تئاتری که وی در آنها ایفای نقش کرده‌است کلاغ از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجشک و دزدان شماره ۴۳ هستند

رویا جاویدنیا

رویا جاویدنیا

رؤیا جاویدنیا متولد ۱۰ مرداد ۱۳۴۴ در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است. او فعالیت در سینما را از سال ۸۴ و فعالیت در تلویزیون را از سال ۸۷ آغاز کرده و با سریال‌های سایه‌بان و دل‌دار به اوج شهرت رسید

سودابه بیضایی

سودابه بیضایی

بیضایی دانش آموختهٔ زبان و ادبیات فارسی است. او نخستین تجربهٔ بازیگری خود را با فیلم گیس بریده، ساختهٔ جمشید حیدری در سال ۱۳۸۳ رقم زد. از کارهای او می‌توان به لرد اشاره کرد، ساخته محمد رسول اف که در سال ۲۰۱۶ موفق به دریافت جایزه نوعی نگاه فستیوال کن شد.

او از سال ۱۳۹۶ شروع به ساخت مستند و نوشتن فیلمنامه کرد. دو فیلمنامه سریال «شهرک جیم» و «قصه‌های پهلوان» از او ساخته شده است.

کمند امیرسلیمانی

کمند امیرسلیمانی

کمند امیرسلیمانی ۱۶ خردادِ ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. وی فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۳۷۶ است. بازی در نمایش «سنجاب‌ها» در سن ۷ سالگی نخستین فعالیت او در عرصهٔ تئاتر به حساب می‌آید. امیرسلیمانی در سال ۱۳۶۰ به تلویزیون آمد و در سال ۱۳۶۵ در فیلم سینمایی «ترنج» به هنرنمایی پرداخت. وی همچنین دختر سعید امیرسلیمانی و خواهر سپند امیرسلیمانی از بازیگران سینما است.

هلیا امامی

هلیا امامی

هلیا امامی هنرمند زیبای کشورمان 21 مرداد ماه سال1364 در تهران متولد شد.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد