چیکار کنیم گوشت زود بپزه؟ + معرفی چند روش حرفه ای برای زود پخته شدن گوشت

کد خبر : ۳۶۳۴۴۷
چیکار کنیم گوشت زود بپزه؟ + معرفی چند روش حرفه ای برای زود پخته شدن گوشت

چند راهکار و ترفندی که بتوانید گوشت نرم و لطیف موقع پختن داشته باشید .

به گزارش اینتیتر، چند ترفند برای پخت گوشت اگر عجله دارید یا می خواهید گوشت شما بسیار نرم و لطیف باشه موقع خوردن پختن این راه کار ها رو پیش بگیرید .

گوشت+نذری

راهکار اول این هست که موقع پختن گوشت به اون از جوش شیرین استفاده کنید یکی از ترفند های پخت سریع گوشت هستش. جوش شیرین فیبر موجود در گوشت را تجزیه می کند و در نتیجه باعث نرم شدن گوشت میشه. کمی جوش شیرین را روی گوشت بریزید و به خوبی روی آن ماساژ  بدهید . هر دو طرف گوشت را به جوش شیرین آغشته کنید و به مدت ۳ تا ۵ ساعت درون یخچال نگهداری کنید. قبل از اینکه گوشت را برای پختن آماده کنید گوشت را به خوبی بشویید تا تمام جوش شیرین از روی آن پاک شود. اگر جوش شیرین روی گوشت باقی بماند باعث می شود که طعم گوشت  تغییر کنید و طعم بسیار بدی بدهد. زمانی که از جوش شیرین استفاده می کنید نباید از آبلیمو و سرکه استفاده کنید.

75b9f8785f7c93ef965c21aae9729905

راه حل بعدی استفاده از کیوی می توانید به راحتی گوشت را نرم کنید و آن را از سفتی خارج کنید. از کیوی به دو روش می توانید برای نرم کردن گوشت استفاده کنید که راحت تر بتوانید گوشت را بپزید.

1766008_197

روش اول که پیشنهاد میدهم اینه پوره کردن کیوی هستش به این صورت که پوست کیوی را جدا کرده و کیوی را به قطعات کوچک تقسیم کنید. بعد از خرد کردن کیوی آن را درون مخلوط کن بریزید و یا از گوشتکوب برقی برای له کردن و پوره کردن آن استفاده کنید. گوشت را به پوره کیوی آغشته کنید و آن را به مدت یک روز در یخچال نگهداری کنید. برای استفاده از گوشت آن را به خوبی بشویید سپس آن را بپزید.

روش دیگری که وجود دارد این است که کیوی را از وسط نصف کنید و آن را بر روی گوشت بمالید. گوشت را برای چند ساعت در یخچال نگهدارید و سپس آن را بپزید. یادتون باشه کیوی رو تو قابلمه حین پخت نذارید چون طعم بدی میگیره .

خورشت یکی از خوشمزه ترین و پر طرفردار ترین غذاهایی است که در ایران طرفداران زیادی دارد. برای تهیه انواع خورشت اغلب از گوشت استفاده میشه برای اینکه گوشت نرم باشد و زود بپزد تا خورشتی جا افتاده و خوش طعم داشته باشیم. برای اینکه گوشت داخل خورشت شما خوب بپزد باید آن را حتما به دمای محیط رسانده باشید. نباید از گوشت یخ زده استفاده کنید زیرا یخ بودن گوشت باعث می شود خورشت شما دیر آماده شود و آن طعم اصلی وخوشمزگی را نداشته باشد.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد