بهترین دهانشویه ارتودنسی کدامند؟

کد خبر : ۳۵۹۹۶۶
بهترین دهانشویه ارتودنسی کدامند؟

بسیاری از افراد برای اینکه دندان‌های سفید و مرتب داشته باشند، به ارتودنتسیت مراجعه می‌کنند. آن‌ها حاضرند شرایط سخت نگهداری از سیم، براکت، نگین ارتودنسی را در کنار کشیدن دندان تحمل کنند، اما لبخند زیبایی داشته باشند.

بسیاری از افراد برای اینکه دندان‌های سفید و مرتب داشته باشند، به ارتودنتسیت مراجعه می‌کنند. آن‌ها حاضرند شرایط سخت نگهداری از سیم، براکت، نگین ارتودنسی را در کنار کشیدن دندان تحمل کنند، اما لبخند زیبایی داشته باشند. اما تنها ارتودنسی برای داشتن دندان‌هایی تمیز و زیبا کافی نبوده و لازم است نسبت به نگهداری و مراقبت از آن نیز اقدامات لازم انجام شود. در ادامه این مقاله به یکی از مهم‌ترین موارد یعنی بهترین دهانشویه ارتودنسی، خواهیم پرداخت.

چرا در زمان ارتودنسی باید از دهانشویه استفاده کنیم؟

زمانی که براکت‌ها و سیم‌های ارتودنسی روی دندان‌های‌تان قرار گرفته‌اند، استفاده از مسواک، نخ دندان و خلال دندان به راحتی امکانپذیر نخواهدبود. به همین خاطر دهانشویه برای ضدعفونی کردن دندان و همینطور سفید شدن دندان‌ها بسیار تاثیرگذار خواهدبود. بنابراین اگر به دکتر خوب ارتودنسی در مشهد مراجعه کنید، بدون شک در نسخه شما بهترین دهانشویه را تجویز خواهدکرد. به بیانی دیگر باقی ماندن ذرات غذا لابه لای دندان و همینطور مابین سیم‌ها دندان‌ها، با گذشت زمان سبب بوی بددهان، التهاب لثه، پوسیدگی دندان و... خواهدشد. زیرا دسترسی مسواک به همه قسمت‌ها امکان پذیر نخواهدبود.

بیشتر بخوانید» در صورتی که تمایل دارید درباره  بررسی دلایل جرم گیری دندان قبل از ارتودنسی اطلاعات لازم را به دست آورید، روی لینک داده شده کلیک کنید.

بهترین دهانشویه برای ارتودنسی چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به اینکه استفاده از دهانشویه در زمان ارتودنسی بسیار حائز اهمیت است، باید دارای ویژگی‌هایی باشد که موجب تغییر رنگ در دندان یا سیم و براکت ارتودنسی نشود. اما بطور کلی دهانشویه مخصوص ارتودنسی به دو دسته کلی تقسیم بندی می‌شود:

دهانشویه های حاوی فلوراید

فلوراید به تقویت مینای دندان کمک کرده و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه براین استفاده از دهانشویه های حاوی فلوراید سبب کاهش خطر پوسیدگی دندان‌ها، به خصوص در اطراف براکت‌ها خواهدشد. در کنار این دهانشویه‌های حاوی فلوراید به تقویت مینای دندان کمک کرده و برای افرادی که دندان‌های‌شان مستعد پوسیدگی است، بسیار مناسب خواهدبود. برای استفاده از آن می‌بایست طبق دستورالعمل روی محصول، معمولاً پس از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، دهانشویه را به مدت 30 ثانیه در دهان بچرخانید و سپس بیرون بریزید.

دهانشویه های آنتی باکتریال یا کلرهگزیدین

از دهانشویه‌های دارای آنتی باکتریال برای از بین بردن باکتری‌های موجود و همینطور التهاب لثه مورد استفاده قرار می‌گیرند. ضمن اینکه این دهانشویه برای افرادی که دارای لثه های حساسی هستند نیز مناسب است.

بهترین برند دهانشویه مخصوص ارتودنسی کدام است؟

انتخاب برند مناسب دهانشویه ارتودنسی می‌تواند کمی گیج‌کننده باشد. بازار پر است از برندهای مختلف با ادعاهای متنوع. در اینجا به برخی از برندهای شناخته شده و محبوب در این زمینه اشاره می‌کنیم:

لیستورین (Listerine):دهانشویه ارتودنسی و ضد باکتری

یکی از برترین و قدیمی برندهای دهانشویه در زمینه بهداشت دهان و دندان است. لیسترین دهانشویه‌های مخصوص ارتودنسی با فرمولاسیون‌های مختلف ارائه می‌دهد که حاوی فلوراید و مواد ضد باکتری هستند.

اکسیدنت (Oxydent):دهانشویه مخصوص ارتودنسی برای کاهش پلاک

این برند نیز دهانشویه‌هایی با فرمولاسیون‌های خاص برای ارتودنسی تولید می‌کند. اکسیدنت معمولاً حاوی ترکیباتی است که به کاهش پلاک و التهاب لثه کمک می‌کنند.

آکوآ (Aqua): دهانشویه مخصوص ارتودنسی ایرانی

بهترین دهانشویه ارتودنسی کدامند؟ - تصویر 2آکوآ یک برند ایرانی است که دهانشویه‌های مخصوص ارتودنسی تولید می‌کند. این محصولات معمولاً حاوی ترکیبات طبیعی هستند و به کاهش التهاب لثه و بوی بد دهان کمک می‌کنند.

وی وان دهانشویه مخصوص ارتودنسی و ضد التهاب

دیگر برند دهانشویه مخصوص ارتودنسی برند وی وان است. این دهانشویه حاوی فلوراید، عصاره مریم گلی و زینک بوده و خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

دهانشویه مخصوص ارتودنسی آکوپ

بسیاری از افرادی که برای داشتن دندان‌هایی مرتب ارتودنسی را انجام می‌دهند، از دهانشویه مخصوص ارتودنسی آکوپ استفاده می‌کنند. این دهانشویه در کنار خاصیت خوشبو کنندگی دندان به دلیل دارا بودن عصاره نعنا و سایر مواد خوشبو کننده، باعث کاهش التهاب و کاهش پلاک و جرم روی دندان‌ها خواهدشد.

برندهای دندانپزشکی:

بسیاری از برندهای دندانپزشکی نیز دهانشویه‌های مخصوص ارتودنسی تولید می‌کنند که معمولاً در مطب‌های دندانپزشکی قابل تهیه هستند.

چگونه از دهانشویه ارتودنسی استفاده کنیم؟

بهترین دهانشویه ارتودنسی کدامند؟ - تصویر 3

استفاده از دهانشویه در طول درمان ارتودنسی می‌تواند به حفظ بهداشت دهان و دندان کمک کند. در زیر مراحل استفاده صحیح از دهانشویه ارتودنسی را توضیح می‌دهیم:

1. انتخاب دهانشویه مناسب: از دهانشویه‌ای استفاده کنید که مخصوص افراد دارای ارتودنسی طراحی شده باشد. این دهانشویه‌ها معمولاً حاوی فلوراید هستند که به تقویت دندان‌ها کمک می‌کند.

2. مسواک زدن قبل از استفاده: قبل از استفاده از دهانشویه، دندان‌ها و براکت‌های ارتودنسی خود را به خوبی مسواک بزنید.

3. استفاده از دهانشویه: مقداری از دهانشویه را در دهان خود بریزید (معمولاً ۲۰ تا ۳۰ میلی‌لیتر) و آن را به آرامی در دهان بچرخانید. سعی کنید دهانشویه به تمام نواحی دهان، از جمله اطراف براکت‌ها و سیم‌ها، برسد

4. مدت زمان استفاده: دهانشویه را به مدت ۳۰ ثانیه تا یک دقیقه در دهان خود بچرخانید.

5. عدم بلعیدن: دهانشویه را نبلعید. پس از پایان مدت زمان مشخص، دهانشویه را دور بریزید.

6. پر کردن با آب: پس از استفاده از دهانشویه، می‌توانید مقداری آب برای شستشوی دهان خود استفاده کنید، اما بهتر است بلافاصله پس از استفاده از دهانشویه این کار انجام نشود تا اثر آن از بین نرود.

کلام پایانی

گرچه مراقبت از دهان و دندان را باید همواره درنظر داشت، اما در شرایطی دندان‌ها تحت درمان هستند، لازم است توجه بیشتری به آن‌ها شود. به عنوان مثال استفاده از دهانشویه مخصوص ارتودنسی می‌تواند بسیار در سلامت دندان و طول درمان ارتودنسی بسیار موثر باشد.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد