۵ ترکیب خوراکی شفابخش برای مهار قند خون مفید هستند

کد خبر : ۳۷۳۳۹۲
۵ ترکیب خوراکی شفابخش برای مهار قند خون مفید هستند

بررسی نوسان سطوح انسولین برای حفظ سلامت و تندرستی کلی افرادی که دارای سطوح بالای قند خون هستند، ضروری است. اما در حالی که اکثر مردم به داروهای کنترل قند خون متکی هستند، متخصصان تغذیه معتقدند که انتخاب یک رژیم غذایی سالم همراه با برخی داروهای خانگی می‌تواند به مدیریت قند خون کمک کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از همشهری آنلاین،در این مطلب به ۵ ترکیب غذایی موثر اشاره شده که می تواند به مدیریت سطح قند خون کمک کنند.

ترکیب غلات کامل با پروتئین‌های بدون چربی: غلات کامل مانند کینوا، برنج قهوه‌ای یا جو، کربوهیدرات‌های پیچیده‌ای را فراهم می‌کنند که به آرامی هضم می‌شوند و به جلوگیری از افزایش قند خون کمک می‌کنند. وقتی این ترکیب با پروتئین‌های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون یا حبوبات همراه شود، باعث سیری می‌شود و به حفظ سطح انرژی پایدار نیز کمک می‌کند. زیرا دارای ترکیب متعادلی از درشت مغذی‌ها، پروتئین و فیبر است که می‌تواند باعث مدیریت قند خون شود.

5082202

سبزیجات غیر نشاسته‌ای و چربی‌های سالم: سبزیجات غیر نشاسته‌ای، مانند اسفناج، کلم پیچ و فلفل دلمه‌ای، کالری و کربوهیدرات کمی دارند که آن‌ها را برای کنترل قند خون عالی می‌کند. افزودن چربی‌های سالم از منابعی مانند آووکادو یا روغن زیتون می‌تواند جذب مواد مغذی را بهبود بخشد و یک وعده غذایی رضایت بخش را فراهم کند.

آجیل و انواع توت‌ها: ترکیب آجیل و توت‌ها می‌تواند ترکیبی سالم برای مدیریت بهتر انسولین ایجاد کند. این به این دلیل است که آجیل سرشار از چربی‌های سالم، پروتئین و فیبر است، در حالی که انواع توت‌ها قند کم و آنتی اکسیدان بالایی دارند. این ترکیب به کند کردن هضم کمک می‌کند و باعث آزادسازی مداوم انرژی بدون ایجاد افزایش قند خون می‌شود.

5082201

حبوبات و غلات کامل: حبوباتی مانند عدس، نخود و لوبیا سیاه سرشار از فیبر و پروتئین هستند که می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. وقتی این حبوبات با غلات کامل ترکیب شوند، یک منبع پروتئین کامل فراهم شده و باعث تعادل کربوهیدرات‌ها می‌شود.

دارچین و بلغور جو دوسر: این نوع بلغور منبع خوبی از فیبر محلول است که می‌تواند به کاهش سرعت جذب کربوهیدرات‌ها کمک کند. نشان داده شده که دارچین حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد. در نتیجه ترکیب بلغور جو دوسر و دارچین به طور ویژه برای مدیریت قند خون مفید است.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد