جی‌ دی ونس، معاون اول دونالد ترامپ کیست؟

کد خبر : ۳۵۳۴۵۳
جی‌ دی ونس، معاون اول دونالد ترامپ کیست؟

در این مطلب با جی‌ دی ونس، معاون اول دونالد ترامپ آشنا خواهیم شد.

اینتیتر - سحر سادات زمانی؛ هفته گذشته، هفته عجیبی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آمریکا بود. پس از ترو نافرجام ترامپ توسط یک جوان اسلحه به دست در ایالت پنسیلوانیا، جی‌ دی ونس به عنوان معاون اول دونالد ترامپ معرفی شد. ونسی که پیشتر ترامپ را هیتلر آمریکا خطاب کرده بود.

جی‌ دی ونس، معاون اول دونالد ترامپ کیست؟

اما جی‌ دی ونس کیست؟ در ادامه با جی‌ دی ونس، معاون اول دونالد ترامپ آشنا می شویم.

جیمز دیوید وَنْس (انگلیسی: James David Vance؛ با نام تولد جیمز دانلد بومن؛ زادهٔ ۲ اوت ۱۹۸۴) سیاستمدار آمریکایی است که از سال ۲۰۲۳ به عنوان سناتور جونیور ایالات متحده آمریکا از اوهایو فعالیت می‌کند. او که از اعضای حزب جمهوری‌خواه است، در جریان کنوانسیون ملی ۲۰۲۴ این حزب از سوی دونالد ترامپ به عنوان نامزد او برای معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ برگزیده شده است.

ونس که متولد میدلتاون، اوهایو، است پیش از تحصیل علوم سیاسی و فلسفه در دانشگاه ایالتی اوهایو و دریافت مدرک حقوقی جی‌دی از مدرسه حقوق ییل، در سپاه تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا خدمت کرد. کتاب خاطرات او، مرثیه هیلبیلی (۲۰۱۶)، که بزرگ شدنش در میدلتاون و ارزش‌های آپالاشیایی خانواده‌اش را توصیف می‌کند، از کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز شد و توجه گسترده مطبوعات را در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا به خود جلب کرد.

ونس نخستین کمپین خود برای کرسی سنای اوهایو را در سال ۲۰۲۱ به راه انداخت و پس از این که مورد حمایت رئیس‌جمهور سابق ترامپ قرار گرفت موفق شد نامزدی حزب جمهوری‌خواه را به دست آورد. او در انتخابات سراسری نامزد دموکرات تیم راین را شکست داد.

ونس طی دوران حضورش در سنا، به‌عنوان یک سنت‌گرا، محافظه‌کار ملی و پوپولیست جناح راست شناخته می‌شود. او از کرتیس یاروین، راد درهر و پاتریک دنین به عنوان تأثیرات اصلی بر دیدگاه‌های سیاسی و مذهبی خود یاد کرده است. در مسائل اجتماعی، او سیاست‌های شدیداً محافظه‌کارانه، مخالفت با سقط جنین و ازدواج همجنس، و حمایت از ممنوعیت پورنوگرافی و مراقبت‌های سلامت بهداشت تراجنسیتی برای افراد به سن قانونی‌نرسیده را ترویج کرده است.

ونس با جریان اصلی ارتدوکس اقتصادی جمهوری‌خواه، از جمله مالیات‌گیری، حداقل دستمزد، اتحادیه‌سازی، تعرفه‌ها و سیاست ضد تراست اختلاف دارد و مخالفِ کمک نظامی آمریکا به اوکراین است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد