محمد شریعتمداری، رئیس‌دفتر دولت پزشکیان کیست؟

کد خبر : ۳۵۷۵۵۱
محمد شریعتمداری، رئیس‌دفتر دولت پزشکیان کیست؟

در این مطلب بخوانید: محمد شریعتمداری، رئیس‌دفتر دولت پزشکیان کیست؟

به گزارش اینتیتر، رئیس‌جمهور در حکمی محمد شریعتمداری را به‌عنوان رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور منصوب کرد.

محمد شریعتمداری (زادهٔ ۳ تیر ۱۳۳۹) سیاستمدار اصلاح‌طلب ایرانی است که در دولت دوازدهم در فاصله سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ سمت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را برعهده داشت و از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷ به‌عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت فعالیت می‌کرد.

وی پیش‌تر معاون اجرایی رئیس‌جمهور، جانشین رئیس‌جمهور ایران در شورای عالی ایرانیان، شورای عالی فضایی، شورای استاندارد و شورای تحقیقات صنعتی بوده است. فساد مالی گسترده وی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم با عاملیت فرزند خواهرش عمار صالحی و پسرش امیرحسین شریعتمداری با نام مستعار امیر شریعت و دامادش محمدهادی رضوی با اعمال نفوذ بدون پیگرد باقی ماند و طرح استیضاح وی در مجلس نیز با اعمال نفوذ مجدد و تمهید تغییر وزارتخانه از صمت به وزارت کار ناتمام ماند.

او در آغاز کار دولت یازدهم حسن روحانی، بیست روز سرپرست وزارت ورزش و جوانان و در دولت اول و دوم سید محمد خاتمی وزیر بازرگانی بوده است. وی از حامیان محمد محمدی ری شهری در انتخابات دوم خرداد ۱۳۷۶ بود. وی همچنین در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ ریاست ستاد انتخاباتی حسن روحانی را بر عهده داشت. وی از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۳ به حکم رهبر ایران عضو شورای راهبردی روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران و به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی شورا فعالیت می‌کرده است. وی وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم نیز بوده است. عطاالله صالحی شوهر خواهر وی است. صالحی در فاصله سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۵ فرماندهٔ کل ارتش بود و از ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۸ جانشینی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را برعهده داشت.

 

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد