فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی وزارت راه دولت مسعود پزشکیان کیست؟

کد خبر : ۳۵۷۶۶۵
فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی وزارت راه دولت مسعود پزشکیان کیست؟

در این مطلب بخوانید: فرزانه صادق، وزیر پیشنهادی وزارت راه دولت مسعود پزشکیان کیست؟

به گزارش اینتیتر، فرزانه صادق به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت راه دولت مسعود پزشکیان به مجلس معرفی شد.

فرزانه صادق مالواجرد (متولد ۱۳۵۵) معمار و شهرساز ایرانی است که در حوزه‌های مدیریت شهری و سیاست‌گذاری مرتبط با معماری و شهرسازی فعالیت دارد. او دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و گزینهٔ مسعود پزشکیان برای تصدی وزارت راه و شهرسازی است.

صادق دارای تجربه گسترده‌ای در حوزه‌های مرتبط با معماری و شهرسازی است و در پروژه‌های مختلف شهری و معماری نقش داشته است. او در دانشگاه‌های معتبر ایران تحصیل کرده و به عنوان یکی از متخصصان برجسته در این حوزه شناخته می‌شود.

صادق در ۲۷ دی ماه ۱۳۹۷ توسط محمد اسلامی (وزیر وقت) به سمت معاون شهرسازی و معماری منصوب شد. در مرداد ماه ۱۴۰۲ پس از برکناری از آن سمت از سوی مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی دولت ابراهیم رئیسی به عنوان مشاور در امور شهرسازی و معماری منصوب شد. وی پیش از آن نیز از مدیران کل این معاونت بوده است.

چند ماه قبل از برکناری وی از معاونت شهرسازی و معماری ویدیویی دربارهٔ جمعیت شهر تهران و سند آمایش سرزمین به تیتر رسانه‌ها تبدیل شده بود. علاوه بر این نامه‌هایی از صادق به رسانه‌ها درز کرد که در آنها تخلفات گسترده علیرضا زاکانی در کمیسیون ماده ۵ مطرح شده بود؛ موضوعی که برکناری وی را از سمت معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی درپی داشت.

فرزانه صادق ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۱ در نامه‌ای به شهردار تهران نوشته بود: «برابر مقررات طرح تفصیلی تهران، مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری، هرگونه پیشنهاد در مورد ضوابط خاص احداث بنا در محدوده بافت فرسوده شهر تهران پس از تصویب کمیسیون ماده ۵ باید به تصویب شورای‌عالی شهرسازی و معماری برسد؛ لذا هرگونه اقدام اجرایی بر اساس مصوبه کمیسیون ماده ۵ تا قبل از تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری فاقد وجهه قانونی بوده و مسئولیت تبعات آن به عهده شهرداری خواهد بود.» نامه ای که به صراحت سیاست شهرداری تهران در زمینه صدور پروانه‌های جدید را به چالش کشیده بود. اما شهردار تهران بارها از این سیاست دفاع کرده است.

نظرات بینندگان
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    سایر رسانه ها
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت اینتیتر هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد